تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش طرز تهیه فلافل هویج با سس کنجد

فلافل هویج با سس کنجد

فلافل یکی از غذاهای خوشمزه ای است که در خیلی سریع آماده می شود و در مراسم خانوادگی و دورهمی ها سرو می شود. فلافل هویج با سس کنجد طعمی عالی دارد و می توانید آن را درست کنید و لذت ببرید.

آموزش روش پخت فلافل هویج با سس کنجد

فلافل با وجود اینکه خیلی لذیذ است و به دلیل استفاده از ادویه های خاص عطر و بوی خوشی دارد ولی ممکن است به دلیل سنگین بودن، مشکلات گوارشی ایجاد کند و هضم آن سخت باشد. در این مطلب طرز تهیه فلافلی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم که دیگر مشکلات هضم ندارد. فلافل هویج سرشار از ویتامین A، بتاکارون و آنتی اکسیدان است و به دلیل کم کالری بودن هویج برای افرادی که رژیم می گیرند هم مناسب است.

مواد لازم برای تهیه فلافل هویج با سس کنجد جعفری تازه یک دسته سیر 2 حبه پودر زیره سبز 1 قاشق سوپ خوری پودر گشنیز 1 قاشق سوپ خوری پودر فلفل قرمز 1/2 قاشق چای خوری نخود پخته 400 گرم تخم مرغ 1 عدد هویج 2 عدد لیموترش بزرگ 1 عدد ماست 150 گرم سس کجد 1 قاشق سوپ خوری پیاز قرمز 1 عدد نعنای تازه یک مشت نان تورتیلا یا نان پیتا به مقدار دلخواه برای سرو کردن ترشی فلفل به مقدار دلخواه طرز تهیه فلافل هویج با سس کنجد

سیر و جعفری را به صورت درشت خرد کنید، ساقه های جعفری را هم می توانید مصرف کنید.

آنها را درون غذاساز بریزید و با ادویه، نخود و تخم مرغ مخلوط کنید.

آنقدر مواد را مخلوط کنید تا مخلوط خشک مناسبی به دست آید.

اگر غذاساز ندارید نخود را با گوشت کوب له کنید و سیر و سبزیجات را هم خرد کنید و با آن مخلوط کنید.

هویج را به صورت درشت رنده کنید و پوست لیمو را هم رنده کنید.

یک قاشق از مخلوط فلافل را درون کاسه بریزید و سپس هویج و پوست لیمو را به آن اضافه کنید و آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

مخلوط را هم بزنید و سپس مخلوط را با دست به شکل 12 گلوله درآورید

اگر می خواهید بعد آن را مصرف کنید می توانید تا یک روز مواد را درون یخچال نگهداری کنید.

مقداری روغن را درون یک ماهی تابه نچسب بریزید و حرارت دهید، سپس هر طرف فلافل را در حدود 3 دقیقه سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود. وسوسه نشوید تا روغن بیشتری بریزید زیرا این کار باعث می شود فلافل ها وا برود.

ماست را با سس کنجد و 1 قاشق سوپ خوری آب لیمو هم بزنید تا یکنواخت شود و اگر خیلی غلیظ است مقداری آب به آن اضافه کنید.

در صورت تمایل آن را با نمک و فلفل و ابلیموی بیشتری مزه دار کنید.

پیاز قرمز را برش بزنید و برگ ها نعناع را از ساقه جدا کنید و باقی مانده آب لیمو را روی آن بریزید و با نمک و فلفل مزه دار کنید.

تورتیلاها یا نان های پیتا را درون مایکروفر یا در یک قابلمه داغ بر اساس دستورالعمل روی بسته بندی گرم کنید، سپس فلافل را با ماست، کنجد، سالاد پیاز و ترشی فلفل سرو کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

بخوانید : طرز تهیه فلافل رژیمی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش طرز تهیه فلافل هویج با سس کنجد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..