تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره برداری از ۳۲ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد؛

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به دستاورد‌های سازمان جهاد کشاورزی در ۴۰ سال بعد از انقلاب گفت: رسیدن به خودکفایی در تولید گندم و لبنیات و بی‌نیازی کشور از واردات تمام نیاز پروتئینی کشور قسمتی از دستاورد‌های جهاد کشاورزی در این سال‌ها بوده است.

وی استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار و تغییر الگوی کشت در استان را مبارزه با چالش کم‌آبی عنوان کرد و افزود: تا امروز در استان قم بیش از ۱۲۲۴.۱۹ کیلومتر لوله‌گذاری اراضی کشاورزی، ۸۳۰ کیلومتر احداث کانال آبیاری عمومی، ۲۳۹۳۲ هکتار توسعه روش‌های نوین آبیاری و همچنین ۳۸۱.۱۷ ساختمان شبکه‌های آبیاری و زهکشی انجام‌شده است.

طلایی ضمن یادآوری چالش اساسی استان قم در کمبود منابع آبی اضافه کرد: باوجود محدودیت منابع آبی استان نسبت به ۴۰ سال قبل امروز با رشد چشم‌گیری در حوزه تولیدات کشاورزی روبه‌رو بوده و در بسیاری از حوزه‌ها مانند دامداری، تولید طیور و تخم‌مرغ و تولید ماهی خاویار در کشور دارای رتبه‌ای قابل‌توجه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: تولید بیش از ۳۱ هزار تن گوشت مرغ، ۶۴ هزار تن تخم‌مرغ، ۴۴ هزار تن گوشت قرمز و هزار تن انواع آبزیان در کنار تولید سالیانه بیش از ۱۰۱ هزار تن محصولات باغی، ۳۴۶ هزار تن محصولات زراعی نشان دهند توانمندی‌های استان قم در حوزه کشاورزی و دامداری است.

طلایی از افتتاح ۳۲ پروژه در حوزه کشاورزی در دهه فجر خبر داد و گفت: ۳۲ پروژه در قالب ۵ پروژه مرتبط با بهبود تولیدات دامی، ۱۸ پروژه در حوزه آب‌وخاک، ۴ پروژه در حوزه بهبود تولیدات گیاهی، ۳ پروژه حوزه شیلات و امور آبزیان و ۳ پروژه در حوزه مدیریت صنایع در دهه فجر در استان قم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار اختصاص داده‌شده به ۳۲ پروژه را بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان دانست و یادآورشد: تسهیلات بلاعوض دولتی که به این ۳۲ پروژه اختصاص‌یافته بیش از ۶۰ میلیارد تومان و آورده متقاضیان نیز بیش از ۵۰ میلیارد تومان بوده که منجر به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان در استان شده است.

انتهای پیام/ ح

۳۲ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان در قم افتتاح می‌شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره برداری از ۳۲ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..