تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گازرسانی به 103 روستای مازندران در دهه فجر/قبل از انقلاب هیچ‌گونه خدمات گازرسانی انجام نشد

ساعت: 18:32 منتشر شده در مورخ: 1397/11/08 شناسه خبر: 1453533

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از بهره برداری 22 پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر 836 میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: قبل از انقلاب، هیچ‌گونه خدمات گازرسانی در مازندران وجود نداشت و تمام خدمات به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، جعفر احمدپور طی گفت و گویی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، 22 پروژه در قالب گازرسانی به 103 روستای مازندران مجموعاً 968 کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده است، اظهار کرد: در این روستاها، یک‌هزار و 553 علمک روی شبکه گازدار نصب می‌شود.

وی ادامه داد: با گازدار شدن این روستاها و انجام فرایند اشتراک پذیری، 5 هزار و 604 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

گازرسانی به 103 روستا در ایام دهه فجر
مدیرعامل شرکت گاز مازندران، خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر امسال، 4 روستا در بخش‌های مرکزی شهرستان رامسر، 5 روستا در بخش بندپی شرقی شهرستان بابل، 2 روستا در بخش لاریجان شهرستان آمل، 3 روستا در شهرستان نور، 5 روستا در بخش مرزن آباد شهرستان چالوس، 32 روستا در بخش هزارجریب شهرستان نکاء، یک روستا در بخش مرکزی شهرستان سوادکوه، 11 روستا در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن و 40 روستا در بخش دودانگه و چهاردانگه شهرستان ساری به بهره برداری خواهد رسید.

احمدپور با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه گازرسانی به 449 روستای دیگر استان، بیان کرد: با گازرسانی به این روستاها، بیش از 25 هزار خانوار روستایی استان، از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی آسایش و آرامش امروز کشور را مدیون خون شهدای گران‌قدر و ایثار رزمندگان دانست و اعلام کرد: با انضباط و احساس مسئولیت، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در راستای گازرسانی به مردم شریف استان تلاش خواهیم کرد تا مردم، از غرب تا شرق مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: به رغم کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن مسیرها در این استان، عملیات گازرسانی با جدیت و همکاری نهادهای مختلف از جمله اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست در حال انجام است.

احمدپور، تمام تلاش‌های صورت گرفته از سوی کارکنان خدوم شرکت گاز در خصوص گازدار شدن شهرها و روستاهای استان را در راستای بهره‌مند شدن هرچه بیشتر مردم شریف از شرایط رفاه و آسایش دانست و با تاکید بر اینکه مصرف بهینه گاز طبیعی، امکان استفاده و بهره‌مندی این انرژی ارزشمند را برای دیگران فراهم می‌کند، تأکید کرد: توجه به رعایت الگوی مصرف و نهادینه کردن بهره‌گیری مناسب و منطقی از گاز طبیعی، موجب خواهد شد تا دیگر هم استانی‌ها و همچنین صنایع عمده از این حامل انرژی به نحو بهتری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه، مازندران رتبه اول تعداد روستاهای گازدار کشور را دارا است، افزود: بیش از 92 درصد خانوار روستایی و بیش از 99 درصد خانوار شهری مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، نصب هر علمک را به منزله پیام انقلاب و ثمره خون شهیدان دانست و گفت: قبل از انقلاب، هیچ‌گونه خدمات گازرسانی در مازندران وجود نداشت و تمام خدمات به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است.

بهره‌مندی بیش از یک‌میلیون و 360 هزار مشترک در مازندران از گاز طبیعی
احمدپور با اشاره به 6 هزار و 435 کیلومتر لوله‌گذاری شهری و 13 هزار و 785 کیلومتر لوله‌گذاری روستایی در مازندران گفت: تاکنون بیش از 761 هزار و 325 علمک در استان نصب شده و بیش از یک میلیون و 360 هزار مشترک در مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی  با بیان اینکه 55 شهر از مجموع 58 شهر استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند؛ عنوان کرد: پروژه گاز رسانی به 3 شهر و 449 روستای استان نیز با حضور پیمانکاران در حال اجرا است.

92 درصد خانوار روستایی مازندران گازدار هستند
مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین 2 هزار و 13 روستا از مجموع 2 هزار و 980 روستای قابل گاز رسانی مازندران را گازدار اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه، 92 درصد خانوار روستای مازندران گازدار هستند که بر این اساس، استان از نظر ضریب نفوذ گاز روستایی و تعداد روستاهای برخوردار از گاز در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن نیروگاه نکا و نوشهر گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 17 واحد صنعتی و 121 جایگاه CNG در استان از نعمت گاز رسانی بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پایان گفت: امروز با همه مشکلاتی که وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی با تمام توان در حال برنامه ریزی و تلاش برای رفع مشکلات مناطق محروم کشور هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گازرسانی به 103 روستای مازندران در دهه فجر/قبل از انقلاب هیچ‌گونه خدمات گازرسانی انجام نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..