تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تئاتری که ۲۲۰۰ سال پیش بلیت فروشی می‌کرد

شواهد به‌دست آمده در آمفی‌تئاتر شهر تاریخی «لئودیکیا» ترکیه حاکی از وجود یک ساز و کار بلیت فروشی از ۲۲۰۰ سال قبل در آنجاست.

به گزارش ایسنا به نقل از حریت، پروفسور «کالال شیمشک» که از ۱۵ سال پیش مشغول کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر کهن «لئودیکیا» در دنیزلی ترکیه است، گفت، بررسی‌ها ثابت کرده که زندگی در شهر «لئودیکیا» از ۵۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تا قرن هفتم میلادی بدون وقفه ادامه داشته است.

در کاوش‌هایی که در آمفی‌تئاتر وسترن و ۲۲۰۰ ساله این شهر انجام شده است ۲۳ پله برای نشستن تماشاچیان در قسمت پایینی و ۲۰ پله نیز در قسمت بالایی کشف شده است و نکته جالب توجه این است که این صندلی‌ها با حروف الفبا همچون سالن‌های نمایش امروزی از یکدیگر متمایز شده‌اند و همچنین دارای جایگاهی برای مقامات و افراد بلندپایه نیز است.

سرپرست تیم باستان‌شناسی شهر «لئودکیا » همچنین اعلام کرد بررسی و کاوش محوطه «Sacred Agora» در این منطقه همچنان ادامه دارد که به کشف قدیمی‌ترین اکتشافات در دره «لیکاس» انجامیده است.

شهر تاریخی «لئودیکیا» ترکیه در سال ۲۰۱۳ وارد فهرست موقت میراث جهانی یونسکو شد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تئاتری که ۲۲۰۰ سال پیش بلیت فروشی می‌کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..