تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشست ملی طراحی در صنایع دستی در زنجان برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: نشست طراحی صنعتی در صنایع دستی از حوزه استان زنجان در دور چهارم فراتر رفته و بعنوان یک نشست ملی با رویکرد طراحی و بسته بندی محصولات شهرها و روستا های جهانی برگزار می شود.

یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی استان در نشست نمونه سازی طرح های برگزیده سه دوره شست طراحی صنعتی در صنایع دستی با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: امسال تنها به محصولات استان زنجان بسنده نشده و در کنار چاقو، مس و ملیله و چاروق زنجان، سفال لاله جین همدان، سفال شهررضای اصفهان، نمد چهار محال، حصیربافی گیلان، منبت آباده و سنگ خراسان نیز بعنوان محصولات شهرها و روستاهای جهانی در نشست تخصصی "طراحی در صنایع دستی " حضور دارند.

این نشست که از اول تا سوم اسفندماه برگزار خواهد شد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در سه رشته گرافیک، طراحی صنعتی و صنایع دستی در حوزه طراحی و بسته بندی صنایع دستی به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، با تاکید بر اینکه نشست نمونه سازی به منظور عملیاتی کردن ایده ها برگزار شده، ادامه داد: امروز ما با بررسی طرح های برگزیده سه دوره قبل برآن شدیم تا ایده های برتر را بتوانیم شاید با کمی تغییر به محصول بدل کنیم و مانند بیشتر نشست های اینچنینی ایده ها در حد طرح باقی نماند.

او با اشاره به اینکه طراحی در حوزه صنایع دستی محدودیت هایی دارد، افزود: مشکلات حوزه طراحی اغلب به دلیل عدم آشنایی طراح با حوزه صنایع دستی است چراکه در حوزه صنایع دستی ما محدودیت هایی داریم که با اندکی جدا شدن از فرم و نقوش ماهیت اثر تغییر می کند.

رحمتی نشست نمونه سازی را به نوعی سلیقه بخشی برای دوره های بعدی نشست دانست و ادامه داد: ما بر آن شدیم قبل از ورود به نشست طراحی در صنایع دستی که امسال با رویکرد ملی برگزار خواهد شد، فرصت خوبی در اختیار دانشجویان طراحی صنعتی برای تبدیل ایده هایشان به محصول برای ورود به بازار قرار دهیم.

حفظ روش تولید و شناسنامه اقلیمی محصول در قالب نقوش برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و خواهان ورود ایده های جدید در حوزه تولید محصولات هستیم.

نشست نمونه سازی آثار برگزیده سه دوره نشست تخصصی طراحی صنعتی در صنایع دستی روز پنج شنبه گذشته با حضور اساتید برجسته طراحی صنعتی کشور، استادان صنعتگر استان زنجان و دانشجویان دارای ایده های برگزیده در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان برگزار شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشست ملی طراحی در صنایع دستی در زنجان برگزار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..