تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستاورد سفر رییس جمهور به استان گلستان بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی بود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مختارمهاجر رییس سازمان جهاد کشاورز‌ی استان گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دستاورد چهل سالگی انقلاب در بخش کشاورز‌ی استان گفت: استان گلستان که یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و بیش از ۶۰ درصد مردم کشاورز هستند که در سال‌های قبل انقلاب بیشتر فعالیت‌های کشاورزی سنتی و بدون دانش بوده است که اکنون با گذشت چهل سال از انقلاب شکوهکند اسلامی پتانسیل‌های مختلف تقویت شد و پیشرفت کردند.


مهاجر افزود: در سفر اخیر هیت دولت به استان گلستان در بخش‌های مختلف ره آورد‌های خوبی داشته است و اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی جهاد کشاورزی بود که از این مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان آن برای بخش زهکشی ۷۰ هزار هکتار، ۲۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی، ۲ میلیارد و ۲۰۰ تومان هم برای ۵۰۰ هکتار گلخانه از صندوق توسعه ملی است که صد درصد آن وصول می‌شود.


وی ادامه داد: در این سفر ۸ تفاهنامه در بخش‌های مختلف گلخانه برای تولید بذر و محصول، نوغانداری و گاوداری ۵ هزار راسی و ۱۰ هزار راسی نیز به امضا رسید.


مهاجر ادامه داد:طرح‌های متعددی در این سفر افتتاح شد و طرح‌های دیگری در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسند که تعداد آن‌ها ۳۷۳ واحد با مبلغ ۵۴۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که توانست برای ۲ هزراو ۸۱۷ نفر ایجاد شغل شده است.


مختار مهاجر در مورد تعداد واحد‌های فعال بخش فرآوری دراستان و مقایسه آن با سال‌های قبل انقلاب گفت: در استان گلستان فقط یک کارخانه رب گوجه فرنگی و ۱۴ کارخانه پنبه پاک کنی وجود داشت که ظرفیت تولید آن‌ها ۱۵۰ هزار تن بود، ولی امروزه بیش از ۸۰۰ واحد صنایع تبدیلی در استان  با ظرفیت ۱ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن فعال هستند که از این تعداد ۲۸۰ واحد با مجوز سازمان جهاد کشاورزی و مابقی آن با مجوزسازمان صنعت و معدن استان فعالیت می‌کنند.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در این نشست گفت: عوامل متعددی در بخش افزایش تولیدات کشاورزی تاثیرگذار است که تغذیه، تجهزات و ماشین آلات کشاورزی و تهیه بذرسالم از مواردی است که باید توجه کرد و اکنون یکی از پیشرفت‌های حاصل دربخش کشاورزی استان تامین بذر با کیفیت و تناژبالاست که محصولات گندم و جو متناسب با اقلیم استان استان است.


وی ادامه داد: در سال‌های قبل انقلاب فقط یک نوع بذر کشت می‌شد ودر سال گذشته بیش از ۱۲ رقم بذر گندم در بخش‌های مختلف استان کشت وبرداشت شد.


مهاجر افزود: ما قبل انقلاب در بخش بذر و نهاده ۱۰۰ درصد به کشور‌های دیگر وابسته بوده ایم و بیش از ۸۵ درصد از بذر‌ها مانند گندم و جو ۱۰۰ درصد تولید داخل است و در بخش کلزا این وابستگی وجود دارد که تا دو سال آینده با ثبت و گواهی اقلام جدید به خودکفایی خواهیم رسید.


وی ادامه داد: در این ۴۰ سال، هرسال ۴۰ کیلو افزایش تولید در واحد سطح داشتیم که با کمک بذر داخلی تولید شد و بیش از ۱۰۰۰ کشاورز از بذر‌های داخلی استفاده کرده اند که تولید بیش از ۶ تن در هکتار داشته اند که رضایت بخش بوده است.

انتهای پیا/گ

صحبت های رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان درنشست خبری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستاورد سفر رییس جمهور به استان گلستان بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..