تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صدور سند مالکیت برای 98 درصد از اراضی ملی در 40 سال بعد از انقلاب/ استقرار 218 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان

ساعت: 15:06 منتشر شده در مورخ: 1397/11/08 شناسه خبر: 1453450

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به عملکرد حوزه منابع طبیعی در 40 سال بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: در این مدت برای 98 درصد از اراضی ملی استان سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از تهیه کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی استان زنجان به سطح 130 هزار هکتار طی 40 سال از گذشت انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: سند مالکیت برای 98 درصد از اراضی ملی و طبیعی در مدت زمان یاد شده صادر شده است.

وی تصریح کرد: ضمن ارائه گزارشی از خدمات و اقدامات صورت گرفته در بخش های این اداره کل به وسعت 2 میلیون و 200 هزار هکتاری استان اشاره و اظهار کرد: 56 درصد از این وسعیت یاد شده مربوط به منابع ملی و طبیعی می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه طی 40 سال، برای 98 درصد از اراضی ملی و طبیعی استان سند مالکیت صادر شده است، عنوان کرد: طی سالهای 96 و 97 در حوزه کاداستر اراضی و تهبیه اسناد تک برگی و اصلاح حدود اراضی اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب در بخش جنگل اظهار کرد: در این مدت عملیات مربوط به تعیین ذخیره گاه جنگلی به سطح بیش از 2 هزار و 954 هکتار صورت گرفته است.

آقاجانلو با اشاره به سطح یک هزار و 71 هکتاری پارکهای احداث شده در استان زنجان، میزان اقدامات مربوط به صنوبرکاری و مدیریت منابع جنگلی و جنگلکاری چندمنظوره را به ترتیب 18هزار و 286 و 54 هزار و 443 هکتار اعلام کرد.

این مسئول با بیان اینکه طی 40 سال در این بخش، به منظور توسعه و غنی سازی جنگل در عرصه‌های طبیعی عملیات مربوطه به مساحت 3 هزار و 400 هکتار اجرایی شده است، از توزیع نهال‌های جنگلی و فضای سبز به میزان 13 میلیون اصله در استان زنجان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در مدت 40 سال، 10میلیون اصله نهال صنوبر توزیع شده است، تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده پروژه جنگل کاری حاشیه راه به سطح 68 کیلومتر توسط اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در بخش جنگل صورت گرفته است.

مرتع

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش مرتع طی 40 سال گذشته اضافه کرد: در این مدت ممیزی مراتع به سطح یک میلیارد و 97 هزار و 957 هکتار انجام شده و طرح‌های مرتعداری به مساحت 619 هزار و 700 هکتار تهیه شده است.

وی همچنین سطح پروژه‌های مربوط به واگذاری طرح، مدیریت چرا، نظارت کارگاهی بر اجرای طرح‌های مرتعداری و حفاظت و قرق را به ترتیب  326084، 3148000، 97825، 32950 هکتار اعلام کرد.

آقاجانلو با اشاره به اقدامات بارز صورت گرفته در معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل طی 40 سال انقلاب اسلامی گفت: در این مدت اقدامات مربوط به استعدادیابی و تخصیص اراضی به مساحت 38 هزار هکتار انجام شده است.

بیماری جنگلی

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان این طی 40 سال اخیر میزان پروژه‌های مربوط به کنترل و پیشگیری آفات و بیماریهای گیاهی 9 هزار و 925 هکتار بوده است، تصریح کرد: در این مدت، میزان عملیات مربوط به احداث بنچمارک یا کمربند حفاظتی 94 کیلومتر گزارش شده است.

 آبگرمکن

وی با اشاره به استقرار 218 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت فسیلی در روستاها و مناطق هدف استان زنجان، اقدامات مربوط به نقشه برداری از 58 پلاک به سطح دو میلیون 116 هزار هکتار و اخذ سند به مساحت 11 میلیون و 140 هزار هکتار را از دستاوردهای 40 ساله انقلاب در بخش حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان اعلام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان همچنین اقدامات این معاونت در تهیه کاداستر اراضی ملی با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و طبیعی استان زنجان را 130 هزار هکتار عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای معاونت آبخیزداری اداره کل طی 40 سال گذشته اظهار کرد: عملیات خاکی و سنگ و ملات به ترتیب به مساحت 4 میلیون 800 هزار و  530 هزار هکتار در سراسر استان زنجان اجرایی شده است.

آقاجانلو با اشاره به خرید زمین به مساحت 55 هزار و729 مترمربع ابراز کرد: در مدت زمان یاد شده نیز مطالعات توجیهی حوزه های آبخیز به مساحت 83 هزار هکتار و عملیات مربوط به احداث سد خاکی 34 دستگاه بوده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صدور سند مالکیت برای 98 درصد از اراضی ملی در 40 سال بعد از انقلاب/ استقرار 218 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..