تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی حجابی آسایش را از جامعه می‌برد + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، خیلی‌ها تصور می‌کنند که حجاب یک موضوع پیش پا افتاده و سطحی است. در حالی که با بررسی وضعیت کشور‌هایی که در آن‌ها حجاب رعایت می‌شود و کشور‌هایی که اعتقادی به این موضوع ندارند، کمی از میزان اهمیت این مفهوم برای انسان آشکار می‌شود. بی تردید حجاب یک موضوع اساسی و مهم است.

بیشتر بخوانید: تشریح فلسفه حجاب شهید آیت الله مطهری/ مسئولان باید از فرهنگ حجاب تجلیل کنند 

حجت الاسلام و المسلمین محمد پویا پژوهشگر دینی و کارشناس مذهبی در این باره به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: عقل به انسان راه‌های پیشرفت و کمال را نشان می‌دهد. عقل برای انسان تصمیم سازی می‌کند و به او نشان می‌دهد که چه راهی صحیح وچه راهی غلط است. عقل قدرت تشخیص را در انسان بالا می‌برد. ما اگر برای حجاب از قواعد عقلی استفاده کنیم، بی تردید به نتایج مثبت می‌رسیم. عقل با خود می‌گوید، آیا در جامعه‌ای که حریم‌ها رعایت می‌شود، موضوع حجاب و عفاف در آن جامعه خیلی رواج دارد و اصطلاحا متداول است، آسایش وجود دارد یا در کشور هایی که هوس رانی آزاد است؟

بی حجابی آسایش را از جامعه می‌برد + فیلم

وی افزود: آیا جامعه‌ای که از لحاظ روحی و روانی سالم است و روابط چارچوب بندی شده‌ای میان شهروندانش حکم فرماست، جامعه بهتری است یا جامعه‌ای که رها شده. برخی مدعی هستند که در کشور‌های غربی این مسائل حل شده، اما این ادعا دروغ است. بار‌ها شنیدیم که به دلیل بالا رفتن آستانه تحریک در جامعه و بی حجابی ها، رفتار‌های دور از شان انسانیت از انسان‌ها سر می‌زند. اینکه برخی می‌گویند با دیدن مناظر زیاد افراد سیر می‌شوند، ادعای غلطی است.

بیشتر بخوانید: برای اثبات حجاب به شرع نیاز نداریم + فیلم 

این کارشناس مذهبی در ادامه اضافه کرد: اگر حجاب را با نگاه دقیق تری بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که خانم‌ها در برخی جوامع به کالایی برای نگاه کردن و شحوت رانی مرد‌ها تبدیل شده اند. در چنین جامعه ای روابط نا سالم میان مرد و زن بیش از پیش نزدیک می‌شود و محدودیتی برای افراد وجود ندارد. بیشترین حمایت برای ماندگار شدن این فرهنگ از سوی مرد‌های هوس ران صورت می‌گیرد. عقلا می‌گویند، رعایت آسایش و آرامش روحی با وجود این تفکرات هیچگاه محقق نخواهد شد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی این گفتگو را مشاهده کنید.

دانلود

انتهای پیام/

هوس رانی آفت آرامش جامعه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی حجابی آسایش را از جامعه می‌برد + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..