تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸۰ درصد داروهای کشور تولید داخل هستند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان بهداشت مجلس گفت: داروهای کشورمان قبل از انقلاب به هر نحوی وارداتی بوده اند اما در حال حاضر۸۰ درصد داروهای کشور تولید داخل هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،اکبر ترکی با اشاره به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی گفت: دستاوردهای ایران اسلامی در طول چهل سال اخیر بسیار مشهود است؛ اگر بخواهیم در حوزه ی زیرساخت های جاده ای کشور را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم؛ پیشرفت های فراوانی داشتیم به گونه ای که در آن زمان راه های شهرستان های زیادی از آسفالت برخوردار نبودند؛ اما در حال حاضر اکثر جاده های روستایی کشور هم آسفالت شده اند.

وی افزود: در بحث راه آهن پیشرفت چندین برابری نسب به قبل از انقلاب داشتیم به گونه ای که بیشتر شهرهای کشور به راه آهن متصل شده اند.

ترکی به پیشرفت های کشور در حوزه ی پزشکی اشاره کرد و گفت: در بحث بهداشت ودرمان زمانی پزشکان هندی و پاکستانی در کشور آن هم به ندرت در سطح شهرستان های کوچک وجود داشت؛ اما در حال حاضر از نظر پزشکی جزو رتبه های برتر در خاورمیانه وحتی جهان هستیم چرا که هیچ عمل جراحی وجود ندارد؛ که پزشکان ما نتوانند آن را در کشور انجام دهند.

این نماینده مجلس دهم افزود: در حال حاضرعمل پیوند قلب، پیوند کبد و بسیاری از پیوندهای دیگر در دانشگاه های علوم پزشکی مختلف کشورمان صورت می پذیرد.

نماینده فریدن، فریدون شهر، چادگان ، بویین و میاندشت ، به تولید دارو در کشور اشاره و تصریح کرد: داروهای کشورمان قبل از انقلاب به هر نحوی وارداتی بوده اند اما در حال حضر80 درصد داروهای کشور تولید داخل هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد:داروهای زیادی را به کشورهای روسیه، ترکیه و همچنین کشورهای دیگر صادر می کنیم.

وی به پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه های علم و فناوری اشاره و اظهار کرد: در حوزه ی علم وفن آوری به ویژه انرژی هسته ای، قدرت نظامی و موشکی پیشرفت هایی نسبت به قبل از انقلاب قابل قیاس نیستند و پیشرفت چشمگیری در این چهل سال اخیر داشتیم.

ترکی تصریح کرد: ما اگر به قدرت علم وفن آوری و همچنین توانمندی های جوانان کشورمان اطمینان دهیم؛ قطعا وضعیت بسیار بهتری را در کشور خواهیم داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی که در حال حاضر گریبان گیر کشور شده است؛ وتحریم ها یی که به مردم فشار وارد می کند؛ امیدوارهستیم در آینده ای نه چندان دور با پیش بینی هایی که شده به پیشرفت های خوبی در حوزه اقتصادی به دست خواهیم آورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸۰ درصد داروهای کشور تولید داخل هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..