تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عملیات مرمتی مجموعه حسن پادشاه تبریز تا نوروز به پایان می رسد

مدیر پایگاه بازار تاریخی تبریز از اتمام عملیات مرمتی مجموعه حسن پادشاه تبریز تا پایان اسفندماه سال جاری خبر داد و از مشارکت پایگاه و اداره آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در امور زیرساختی بازار جهانی تبریز گفت.

مجموعه بزرگ حسن پادشاه یا میدان صاحب الامر با گستره 160 هزار مترمربع در دوره حکومت آق قویونلوها ساخته شده است. مجموعه تاریخی حسن پادشاه به مدت 400 سال محل و مقر حکومت و فرماندهی جهانشاه، اوزون حسن، شاه ختایی و شاه طهماسب صفوی بوده است.

حسین اسماعیلی سنگری مدیر پایگاه بازار تاریخی تبریز با اعلام این مطلب گفت: یکی از اقدامات مهمی که در شش ماه اخیری که توسط پایگاه بازار تاریخی تبریز صورت گرفته ادامه عملیات مرمتی مجموعه حسن پادشاه تبریز است.

درحال حاضر مرمت حجره های ضلع شمالی و جنوبی و بخش مدرس مجموعه در ضلع شرقی انجام شده و اجرای پی گردی های ایوان ضلع شرقی این مجموعه همچنان در حال مرمت است. فاز دوم مرمت مجموعه حسن پادشاه تبریز از ابتدای تیرماه آغاز شد و قرار است تا پایان اسفندماه به اتمام برسد.

مدیر پایگاه بازار جهانی تبریز همچنین از اقدامات مشارکتی پایگاه و اداره آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گفته او، موضوع انشعاب آب و فاضلاب بازار تاریخی تبریز یکی از اقدامات اساسی و زیرساختی بازار تبریز است که با مشارکت پایگاه و اداره آب و فاضلاب استان همراه با کف سازی بازار انجام شد.

پروژه مرمت مشارکتی زیرساخت بازار تاریخی تبریز از ابتدای سال جاری آغاز شد و هم اکنون نیز 70 درصد آن به اتمام رسیده است.

صدور نزدیک به 300 پروانه مرمتی و نظارت مستقیم بر مرمت، حفاظت حجره های داخل بازار تبریز، مرمت راسته صادقیه بازار و سبک سازی پشت بام بازار دوتچی از دیگر فعالیت های صورت گرفته در پایگاه بازار تاریخی تبریز است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عملیات مرمتی مجموعه حسن پادشاه تبریز تا نوروز به پایان می رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..