تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه یابی ۱۶ برگزیده استانی المپیاد فرش دستباف به المپیاد کشوری

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کرد:

راه یابی ۱۶ برگزیده استانی المپیاد فرش دستباف به المپیاد کشوریرئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با برگزار شدن مرحله استانی المپیاد فرش دستباف در ۴بهمن امسال نفرات برگزیده به مرحله کشوری این المپیاد راه یافتند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، سید مهدی کلالی رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مرحله استانی این المپیاد با رقابت دانشجویان در ۴ رشته بافت، رنگرزی، طراحی و مرمت و دانش آموزان در ۳ رشته بافت، رنگرزی، طراحی برگزار شد که طی نتایج آن ۱۶ دانشجو و دانش آموز جهت اعزام به المپیاد کشوری، برگزیده شدند.


وی تصریح کرد: در بخش دانش آموزی در مهارت بافت، فاطمه حیدری (تبادکان)، سیما فلاح بقمچی (تبادکان)، آمنه غلامی (ناحیه ۳) و فاطمه خالقی (ناحیه ۴)، در مهارت رنگرزی، ملیحه بلال (ناحیه ۴)، زینب سادات حسینی (ناحیه ۲)، مهنا محمدنیا قرائی (ناحیه ۳) و محدثه طوسی (ناحیه ۷)، در مهارت طراحی، حوریه پورحسینی (ناحیه ۴)، حانیه ژرفاء (تبادکان)، عطیه کریم پور (ناحیه ۷) و مریم ترکانی (ناحیه ۲)، به ترتیب به رتبه‌های اول تا چهارم دست یافتند.


این مقام مسئول گفت: در بخش دانشجویی نیز در مقطع کارشناسی، یگانه سیدی مطلق در گرایش طراحی، ملیحه آیت اللهی در گرایش بافت، سمانه لطفی در گرایش رنگرزی و در مقطع کاردانی، حسین کاووسیان در گرایش مرمت به ترتیب حائز رتبه‌های برتر شده اند.


کلالی در رابطه با برگزاری المپیاد کشوری فرش دستباف در حالی در استان آذربایجان شرقی شهر تبریز افزود: دانش آموزان و دانشجویان هنر- صنعت فرش کشور پس از پشت سر گذاردن مسابقات استانی خود پا به مرحله ملی و کشوری می‌گذارند و در این مرحله پس از رقابت دو روزه در دو بخش علمی و عملی برگزیده‌ها مشخص می‌شوند.


وی اظهار داشت: المپیاد فرش دستباف ایران هر ساله با هدف ایجاد انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنرـ صنعت فرش برگزار می‌شود در این راستا برای ایجاد رقابتی سالم و شرایطی یکسان در سطح دانش آموزی المپیاد، دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های کار‌دانش و فنی- حرفه‌ای رشته فرش دستباف و دانشجویان رشته فرش دستباف در مقاطع کاردانی، کارشناسی دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی رقابت می‌کنند.


این مقام مسئول گفت: با توجه به تخصصی بودن المپیاد ملی و کشوری، سوال‌ها توسط اساتید دانشگاه در رشته فرش، صاحب نظران فرش دستباف و دبیران منتخب آموزش و پرورش طراحی می‌شود و داوران و ناظرانی نیز از اساتید، صاحب نظران و نخبگان این هنر - صنعت بر نحوه اجرای مسابقات نظارت دارند و مسئولیت برگزاری مرحله کشوری بر عهده معاونت تحقیقات و آموزش مرکز ملی فرش ایران می‌باشد.


کلالی ادامه داد: همچنین پس از برگزاری مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج و مشخص شدن نفرات برتر در سه رشته دانش‌آموزی و چهار رشته دانشجویی، به رسم یادبود و به منظور تشویق هنرمندان جوایزی به آنان اعطا می‌شود.


درپایان مراسم به نفرات برگزیده هر رشته لوح تقدیر و جوایز اهدا گردید.

انتهای پیام//آ. ح


برگزاری المپیاد فرش دستباف ایران با هدف ایجاد انگیزه رقابت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه یابی ۱۶ برگزیده استانی المپیاد فرش دستباف به المپیاد کشوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..