تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محصولی که طعم شیرین اشتغال را به همراه دارد

ساعت: 10:40 منتشر شده در مورخ: 1397/11/08 شناسه خبر: 1453270

فعال بخش زنبورداری در بخش سیلوانای ارومیه از مشکلات و توانمندی‌های این حوزه می‌گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، اقتصاد مقاومتی چیزی جز تکیه بر تولیدات بومی نیست، آن هم با شناسایی فرصت ها و ظرفیت های موجود منطقه و فعال کردن پتانسیل ها و راهکارهای ازجمله جذب سرمایه و سرمایه گذار بومی و غیربومی، پیگیری طرح‌ها و پروژه‌ها و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های مالی منطقه تا بالابردن تولیدات بومی و هزاران استراتژی قابل اجرای دیگر به راحتی به دست می آید.

بخش سیلوانا یکی از سرسبزترین مناطق آذربایجان‌غربی است.

این منطقه پوشش گیاهی بسیار خوبی با هزاران نوع گونه گیاهی دارد که خاصیت شهدزایی دارند، از همین رو عسل طبیعی به عنوان یک غذای محلی در بین مردم رواج دارد ، عسل هایی به صورت درختی یا صخره ای و کاملاً طبیعی در بخش سیلوانا یافت می‌شود که بهترین نوع در غرب کشور می‌باشد.

امروزه زنبورداری به عنوان یکی از منابع درآمدزایی مردم بخش سیلوانا است. عسل بسیار مرغوب تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان نیز عرضه می‌شود.

عسل یکی از محصولات غذایی با ارزش است که علاوه بر مصرف غذایی کاربرد دارویی هم دارد و تقریباً در درمان اغلب بیماری ها مفید است.

بخش سیلوانا از ظرفیت های مناسبی برای تولید عسل برخوردار است.

“صفر جان‌فزا” کارآفرین اقتصاد مقاومتی است که با همکاری و پشتیبانی پدرش اقدام به پرورش زنبور عسل کرده است.

وی، ضمن اظهار رضایت از شغل و ایجاد اشتغال برای ۲ برادرش که همزمان ۴ نفر در این شغل مشغول کار هستند، به خبرنگار سیلوانانیوز گفت: در فصل سرما به دلیل کمبود جا زنبور عسل ها را جابجا نمی کنیم و در همان مکان با روکش کردن کندوها سعی در گرم نگهداشتن آن‌ها داریم.

این فعال اقتصادی افزود: میزان برداشت عسل به پربار بودن سال از لحاظ بارش، وجود گل و گیاه منطقه و رسیدگی بیشتر به کندوها بستگی دارد. بخش سیلوانا به دلیل وجود کوه ها، مراتع و باغ های بسیار بزرگ برای زنبورداری بسیار مناسب است. زیرا در اول بهار زنبورها از شکوفه های درختان و بعد از چند هفته از بوته‌های گل‌ و گیاهان این بخش استفاده میکنند و محصول بسیار با کیفیتی تولید میکنند.

وی، با بیان اینکه بخش سیلوانا از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: از هر کندو به طور میانگین ۳ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود.

جان‌فزا، مشکلاتش را اینگونه بیان کرد: کمبود دارو، گرانی شکر و نبود شکر یارانه‌ای همچنین نبود کارخانه‌های بسته‌بندی و نبود یک شرکت مشخص برای خرید محصول مشکلات اصلی ما میباشند که خواستار حمایت بیشتر از این بخش تولیدی هستیم.

وی، ادامه داد: تعدادی از افراد هستند که با توجه به کیفیت بالای عسل در بخش سیلوانا، از دیگر شهرستان‌ها هزاران زنبور عسل برای تولید محصول به این بخش می‌آورند که خسارت های زیادی برای ما به بار می‌آورد زیرا نزدیک بودن مکان پرورش زنبور عسل باعث می شود که زنبور کشی انجام شود و زنبورها بسیار کم شوند.

وی، با بیان اینکه تولید عسل باعث اشتغال زایی خوبی در بخش سیلوانا شده است، گفت: من به همراه پدرم و ۲ برادرم به طور همزمان در کار تولید عسل در پرورش زنبور عسل کار می‌کنیم. پدرم در اول فقط چند کندوی زنبور عسل داشت ولی بعد از چند وقت با کمی سرمایه گذاری و تلاش و هزینه هم اکنون نزدیک به ۳۶۰ کندو زنبور عسل داریم.

این فعال اقتصادی، بیان داشت: نزدیک به ۵۰ عدد کندو فقط برای تولید عسل کاملا طبیعی نگه داشته ایم که قیمت فروش آن نسبت به عسل‌های دیگر گران‌تر می باشد.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه کارخانه بسته بندی در بخش سیلوانا وجود ندارد و ما بسته بندی عسل را خودمان به صورت سنتی انجام داده و همچنین برای فروش محصول خود به صورت دستی آن را به بازارهای اشنویه، دیزج، زیوه و ارومیه برده و به فروش می‌رسانیم که اکثر مواقع محصول به صورت کامل به فروش نمی رسد و باعث ضرر در فروش می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محصولی که طعم شیرین اشتغال را به همراه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..