تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای سفر به اصفهان

خانه سفر راهنمای سفر

اصفهان یکی از شهرهای پربازدید گردشگری ایران است برای سفر به اصفهان و برآورد واقعی‌ آن از راهنمای سفر به اصفهان استفاده کنید.

مقاله‌های مرتبط:

اصفهان سومین شهر پهناور ایران است که در مرکز کشور قرار دارد.

جمعیت این شهر حدود ۲ میلیون نفر است و سومین شهر پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود.

مردم در این شهر باستانی به زبان فارسی و لهجه‌ی اصفهانی سخن می‌گویند.

عبارت معروف «اصفهان، نصف جهان» به‌خوبی نشان می‌دهد که مکان‌های دیدنی و تفریحی در این شهر آنقدر فراوان است که در تمام طول سال گردشگران داخلی و بین‌المللی را به سوی خود می‌کشاند.

آب و هوا | اطلاعات ضروری | هزینه‌های سفر | هتل‌های لوکس | هتل‌های میان‌رده | هتل‌های ارزان | خورد و خوراک | حمل و نقل | دیدنی‌ها | مرکز خریدها | رستوران‌ها | سوغات

آب و هوای اصفهان

اصفهان آب و هوایی معتدل و خشک دارد. بیشترین دما در تابستان ۳۹ و کمترین دمای زمستان منفی ۱۸ درجه سانتیگراد است. 

اطلاعات ضروری اصفهان

فرودگاه اصفهان

کد اصفهان: ۰۳۱

فاصله از تهران: ۴۴۸ کیلومتر

مدت سفر زمینی: ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه

مدت سفر هوایی: ۵۵ دقیقه

مدت سفر با قطار: حدود ۷ ساعت

مسیر سفر زمینی از تهران به اصفهان دو مسیر قدیمی و آزاد راه دارد. راه قدیمی از تهران به قم، سلفچگان و اصفهان می‌رسد. آزاد‌راه از تهران آغاز می‌شود و از راه کاشان به اصفهان می‌رود.

با هواپیما هم می‌توانید به اصفهان بروید. تاکسیرانی فرودگاه بین‌المللی اصفهان ۲۴ ساعته است و نرخ آن بر اساس تاکسی‌متر حساب می‌شود. اگر بخواهید در هزینه‌‌ها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید با اتوبوس به پایانه‌ی کاوه بروید و از آن‌جا راهی هتل شوید. خط اتوبوس فرودگاه هر روز بر اساس زمان‌بندی مشخص به پایانه‌ی کاوه سرویس رفت‌ و برگشت دارد. در فرودگاه امکان اجاره‌ی خودرو بدون راننده هم دارید.

برای سفر به اصفهان و بازدید از دیدنی‌ها و جاذبه‌های تاریخی فرهنگی آن، می‌توانید با تور نیز به این شهر سفر کنید و جالب است بدانید که کجارو از میان ده‌ها آژانس مسافرتی به معرفی تورهای زمینی و هوایی اصفهان پرداخته که مسافران می‌توانند با جستجو در میان آن‌ها و بررسی تفاوت قیمت‌ها ارزان‌ترین تور اصفهان را دربازه زمانی‌ مدنظر خود گزینش کرده و به این شهر زیبا سفر کنند. 

برای انتخاب بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما به اصفهان نیز می‌توانید از کجارو کمک بگیرید. کجارو امکان جستجوی آسان را برای انتخاب ارزان‌ترین بلیط در میان قیمت متنوع بلیط‌ها از ده‌ها فروشنده معتبر به شما می‌دهد.

هزینه‌های سفر به اصفهان

اقامت در هتل بخش زیادی از هزینه‌ی سفر را به خودش اختصاص می‌دهد. خوشبختانه در اصفهان همه نوع هتل با قیمت‌های گوناگون وجود دارد تا براساس بودجه‌ای که درنظر دارید، از میان هتل‌های اصفهان انتخاب کنید.

هتل‌های لوکس

هتل ۵ ستاره‌ی کوثر یا شرایتون سابق و هتل سنتی عباسی لوکس‌ترین هتل‌های شهر هستند. هتل ۱۳ طبقه‌ی آسمان اصفهان، عالی‌قاپو، پیروزی و هتل آوین پیشنهادهای ۴ ستاره هستند.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های لوکس اصفهان از ۱۸۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. در این فهرست پیروزی ارزان‌ترین و هتل عباسی گران‌ترین هزینه‌ی اقامت را دارند.

درباره‌ی هتل‌ اصفهان بیشتر بخوانید: هتل‌های میان‌رده

هتل‌های ۳ ستاره‌ی خوبی با قیمت مناسب به شما پیشنهاد می‌کنیم مانند هتل‌های پارت، آزادی، توریست، اصفهان، پارسیان سوئیت، ستاره، جهانگردی ماهان، اسپادانا و شیخ‌بهایی.

هزینه‌ای که برای اقامت در هتل ۳ ستاره در اصفهان می‌پردازید، از حدود ۲۰۰ هزار تومان برای هر شب، مثل هتل توریست آغاز می‌شود و به حدود ۳۷۰ هزار تومان مانند هتل شیخ بهایی می‌رسد.

هتل‌های ارزان

هتل ارزان اصفهان

تعداد هتل‌های ۱ و ۲ ستاره در اصفهان کم نیست. هتل‌های هشت بهشت، همام، جلفا، کاوه، مروارید، هخامنشیان پارتاک، نقش جهان، کارون، ایران، آوا و نگین جی از جمله هتل‌های ارزان‌قیمت هستند.

هزینه‌ی هتل‌های ارزان قیمت اصفهان از حدود ۹۰ هزار تومان هتل مروارید آغاز می‌شود و به ۱۸۰ هزار تومان در هتل ۲ ستاره‌ی جمشید می‌رسد.

هزینه‌ی خورد و خوراک در اصفهان

در اصفهان خوراکی‌هایی مانند خورش ماست و بریانی را می‌شود در رستوران میل کرد. مانند شهرهای دیگر ایران، فست‌فودها با منوی همیشگی شامل برگر، ساندویچ و پیتزا، و رستوران‌ها با غذاهای ایرانی، دریایی و فرنگی در مکان‌های گوناگون شهر میزبان مشتریان هستند. در اصفهان بین ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان برای فست‌فود، و حدود ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان برای غذای ایرانی و فرنگی خواهید پرداخت.

هزینه‌ی حمل و نقل در اصفهان

تاکسی هوشمند اصفهان

اصفهان در همه‌ی ماه‌های سال میزبان گردشگران است. بنابراین، سیستم تاکسیرانی قدرتمندی دارد. نکته‌ی جالب این‌که بیشتر تاکسی‌های اصفهان به سامانه‌ی هوشمند مجهز هستند و می‌توانید کرایه‌ی تاکسی را با کارت بانکی پرداخت کنید.

اگر اصفهان‌کارت را از باجه‌های بلیط فروشی تهیه کنید، کرایه‌ی تاکسی، اتوبوس یا دوچرخه را راحت‌تر پرداخت می‌کنید. اگر با ماشین شخصی به اصفهان سفر کنید، با شارژ کردن اصفهان‌کارت هزینه‌ی پارکینگ را هم می‌پردازید.

گزینه‌ی بعدی برای سفر درون شهری اصفهان، استفاده از تاکسی‌های آنلاین یعنی تپسی، اسنپ و راید است.

اگر بودجه‌ی سفر شما محدود است، اتوبوس گزینه‌ی به‌صرفه‌تری برای شما خواهد بود. کافی است اصفهان کارت یا کارت حمل‌ونقل بخرید و برای رفتن به مکان‌های دیدنی، اتوبوس معمولی یا بی‌آرتی سوار شوید.

از آن دسته افراد هستید که مترو را به اتوبوس و تاکسی ترجیح می‌دهید، در سفر به اصفهان مترو سوار شوید. بلیط مترو اصفهان ۵۰۰ تومان است. 

دیدنی‌های اصفهان

میدان نقش جهان معروف‌ترین جاذبه‌ی گردشگری اصفهان است. نقش جهان چند مکان دیدنی دیگر را هم در خودش دارد. بنابراین به میدان باستانی نقش جهان که بروید با یک تیر چند نشان زده‌اید. عمارت عالی‌قاپو، بازار قیصریه، مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله و سوغات‌فروشی‌های دور میدان سه، چهار ساعت شما را مشغول خواهند کرد. رستوران سنتی نقش جهان همان نزدیکی است و غذاهایش معروف.

شاهکارهایی مانند چهل‌ستون وعمارت هشت بهشت ارزش بارها دیدن را دارند.

کلیساهای وانک، بیت لحم، گئورک مقدس، کلیسای مریم و هاکوپ مقدس با معماری جذابی که دارند، شما را غافلگیر خواهند کرد.

و اما خیابان معروف چهارباغ که بین دروازه دولت و سی‌وسه پل قرار گرفته، خیابان تاریخی اصفهان است که پیاده‌روی در آن را نباید از دست داد. از چهارباغ به تماشای سی‌وسه پل و پل خواجو بروید. عجله نکنید و مدت زمانی را کنار این پل‌های تماشایی بمانید.

خانه‌ی امین، حمام علیقلی آقا، منارجنبان، خانه‌ی قزوینی‌‌ها و آرامگاه میرفندرسکی در قبرستان تخت فولاد دوستداران تاریخ و معماری را راضی می‌کنند.

موزه‌ی تاریخ طبیعی و حیات وحش، باغ گلها،‌ کوه صفه، پارک جنگلی ناژوان و تونل آکواریوم، باغ پرندگان و باغ خزندگان از جاذبه‌های طبیعی اصفهان هستند.

 بازار و مرکزخریدهای اصفهان

بازار تاریخی اصفهان در میدان نقش جهان، بازار بزرگ اصفهان، مجتمع پارک، مجتمع تجاری کوثر، مجتمع مارتین، سیتی سنتر، مرکز خرید جلفا، ارگ جهان‌نما، مجتمع نوژان، بازار هنر، بازار سپه، مجتمع آزادی و میدان انقلاب از جمله مرکزخریدهای معروف اصفهان هستند.

رستوران‌های و فست‌فودهای اصفهان

رستوران شهرزاد اصفهان

رستوران خوب در اصفهان فراوان است. اگر اهل بریانی باشید، بریانی اعظم و بریانی حاج محمود از همه معروف‌ترند. قهوه‌خانه‌ی دایی غفور و کافه رادیو در خیابان چهارباغ، ‌ شربت‌خانه‌ی فیروز و کافه رستوران هرمس در خیابان جلفا صبحانه‌های دلچسبی روی میز شما می‌گذارند.

گذشته از رستوران شهرزاد که شهرتش تا شهرهای دیگر رسیده، رستوران‌های جارچی باشی،‌ جم نشین، شب نشین، خوان‌سالار، سیب، زاگرس، باستانی، نیکان و خوان‌گستر غذای قابل‌قبول و خوش‌مزه سرو می‌کنند.

بریانی اصفهان

اگر از بریانی و غذای ایرانی خسته شدید، فودکورت سیتی سنتر، فست فود آرسس، فست فود آرابو، پیتزا شب،‌ فست فود پیتزا پیتزا و رستوران‌های ایتالیایی نان‌ دوست و زاوا گزینه‌های خوش‌مزه‌ای هستند.

می‌خواهید درباره‌ی رستوران‌های اصفهان بیشتر بدانید؟
سوغات اصفهان

خریدن سوغات در سفر به اصفهان واجب است. اصلا نمی‌شود که آن همه صنایع دستی رنگارنگ و خوراکی خوشمزه را دید و خرید نکرد. میدان امام بهترین گزینه برای خرید یادگاری و ره‌آورد سفر است.

انواع گز،‌ پولکی،‌ نبات، شیرینی کرکی، میناکاری، خاتم‌کاری، انواع پارچه‌های قلمکار، قلم‌زنی، ظرف‌ و گلدان کاشی، هر کدام که با جیب و سلیقه‌ی شما جور باشد، بهترین سوغات اصفهان است.

از سوغات اصفهان کامل‌تر نوشته‌ایم:

از خاطره‌های خودتان در سفر به اصفهان برای ما تعریف کنید. شما کدام رستوران و هتل را پیشنهاد می‌کنید؟ با چه بودجه‌ای می‌شود یک سفر دلچسب به اصفهان را تجربه کرد؟ برای دوستان کجارو بنویسید.

عکس کاور از: مصطفی یکرنگی

برچسب‌ها

جستجوی تور مسافرتی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای سفر به اصفهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..