تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سایه سنگین شبهات فضای مجازی بر سر دستاوردهای انقلاب

شبهات فضای مجازی در روزهای انقلابیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها پرسش‌های جهت‌دار و شبهات زیادی با انگیزه‌های گوناگون توسط افراد و گروه‌های مختلفی تولید و به شیوه‌های گوناگون رواج پیدا می‌کند. گسترش امکانات رسانه‌ای و آشنایی با ابزارهای ارتباطی مانند ماهواره‌ها، شبکه‌های مجازی، اینترنت و تلفن‌های همراه، زمینه شیوع شایعات و شبهات را فراهم آورده است.

تولید محتواهای بی‌اساس و توزیع شبهه بی‌وقفه در حال هجوم به سمت افکار مردم است. از آنجا که شناخت شبهات و توانایی درک اشتباهات  و پاسخ به آنها برای همه افراد مقدور نیست، روزانه شاهد بسیاری از افرادی هستیم  که در معرض شبهات قرار می‌گیرند و گرفتار آسیب‌ شده و تزلزل در باورها و هنجارها  مشکلات فراوانی را برایشان پدید می‌آورد.

به تمسخر گرفتن عقاید که افراد به آن پایبندند و جلوه دادن جامعه به گونه‌ای که وجود ندارد، جامعه اسلامی ایران که یک ملت برای تحقق یافتن آن خون‌ها ریخته‌اند را باطل خطاب می‌کند اما استکبار جهانی برای براندازی نظام ایران استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در قالب برنامه دقیق و فراگیر را در دستور کار قرار دارد. توطئه‌های استکبار جهانی علیه نظام و انقلاب، استفاده از فضای مجازی برای شبهه‌افکنی در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی از مهمترین اهداف دشمن در نابودی ملت است.

فرض کنید در کشوری تمام خدمات ارائه شده به یک ملت باید توسط نیروهای خارجی صورت می‌گرفت اما اکنون همان ملت در سایه انقلاب اسلامی علاوه بر خودکفایی توانسته در ارائه خدمات، پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و به قدرتی دست یافته باشد که از اتحاد و همبستگی آنها به وجود آمده است. بنابراین تصور آن دور از واقعیت نیست که دشمنان همان ملت با اتفاقاتی که خلاف خواسته آنها بوده، روبرو شده‌اند.

شبهات فضای مجازی در روزهای انقلابی

پس کدام استراتژی می‌تواند یاری دهنده آن‌ها در رسیدن به اهدافشان باشد؟

کنترل ذهن پاسخ صحیحی است که می‌توان به آن دست یافت. تخریب و شستشوی باورها از طریق ابزاری که این روزها با آن سر و کار دارند می‌تواند راهی باورنکردنی برای رسیدن به اهداف دشمنان و تحقق استکبار جهانی باشد.

بارها شاید شاهد مواردی بوده‌اید که شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان ضدانقلابی، ادراک و ذهن مخاطبان را با موراد مختلف مخدوش می‌کنند.

شبهات بصری اصلی ترین راه نفوذ بر ذهن

شبهات فضای مجازی در روزهای انقلابی

برای مثالِ گاف مجریان یکی از رسانه‌های ضدانقلاب، فردی برای تمسخر این شبکه با آن‎ها تماس تلفنی برقرار کرده و ماجرای طنز یکی از سکانس‌های سریال طنز «شب‌های برره» را به صورت یک اتفاق واقعی جلوه داده و بیان کرده است.

یا در مثالی دیگر مسیح علی نژاد خبرنگار ضدانقلابی است که با انتشار ویدئویی مربوط به ضرب‌وشتم یک دستفروش توسط مأموران شهرداری و دختری که قصد دفاع از او را داشت، در صدد این بود که با سو‌ءاستفاده از احساسات مردم، آنها را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بی‌اعتماد کند.  

اما حقیقت ماجرا این بود که شخصی دوربین به دست، از صحنه فیلم "پدر، نان" که گویا در این فیلم بازیگران آن مشغول بازی سکانس درگیری مأموران شهرداری با دست‌فروشان سطح شهر بودند، فیلم‌برداری کرده و برای مسیح علینژاد ارسال می‌‌کند. علینژاد که پس از چندی متوجه گاف بزرگ خود شد، با فشار افکار عمومی مجبور به عذرخواهی شد.

حجت‌الاسلام محمد کهوند کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در همین رابطه اظهار داشت: در این مدت اصل تقابل دشمن با دین اسلام بر جای خود باقی بوده، حال آنکه امروز در فضای مجازی چنین تقابلی وجود دارد؛ قطعاً جبهه حق و جبهه باطل در این فضا با هم مواجهند.

کهوند با بیان اینکه متأسفانه جبهه حق محل نزاع و تقابل اصلی را رها کرده و در نقطه‌ای تمرکز کرده که تقریبا می‌توان گفت: کمترین سودی نصیبش می‌شود توضیح داد: یک مثال تاریخی این است که در انقلاب ۵۷ یک نبرد بین جبهه حق و باطل بود. تعداد بسیار اندکی حق طلب در مقابل جبهه عظیمی از باطل که از افرادی، چون شاه و مستشارانش تشکیل می‌شد و به صهیونیسم و بین الملل و ... می‌رسید، عرصه نبردی را برای از بین بردن عقب افتادگی کشور تشکیل دادند. به گونه‌ای که امام (ره) فرمودند: تمام مشکلات منشأ از حکومت فاسد دارد. حال آنکه در حال حاضر همین حکومت‌های فاسد در فضای مجازی به دنبال ایجاد شبهه‌های دینی و به انحراف کشاندن جوانان هستند.

شبهات فضای مجازی در روزهای انقلابی

وی افزود: وقتی حکومت فاسد را بپذیریم تبعات آن را نیز می‌پذیریم. البته منکر این نیستم که در حکومت فاسد کار تقابلی با جبهه حق و باطل نمی‌شود انجام داد.

این کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: در بحث فضای مجازی متأسفانه سطح درگیری جبهه حق با جبهه باطل به بحث مصادیق تنازل پیدا کرده در صورتی که این جبهه، جبهه نبرد است و باید کار تقابل در آن صورت بگیرد. انکار نمی‌کنم اصل مبارزه با مصادیق باید انجام شود و شکی در آن نیست، اما آن عرصه‌ای که بیشترین ضربه را از آن می‌خوریم متأسفانه رها شده و با آن تقابل نمی‌شود.

شبهات فضای مجازی در روزهای انقلابی

این کارشناس فضای مجازی گفت: ما انقلاب کردیم و حکومت اسلامی تشکیل دادیم که دستگاه‌های وزارت ارتباطات در آن مستقر شد.پس با وجود نیروهای نخبه باید در رده حکومت و مدیریت بر فضای مجازی ورود کنیم. با مدیریت فضای مجازی سلسله دشمنان را می‌توانیم کنار بزنیم و به پیروزی دست پیدا کنیم.

وی در پایان گفت:  در جنگ تمام عیار میان جبهه حق و باطل، مهم ترین مسئله‌ای که منجر به پیروزی می‌شود در این است که جبهه‌های حزب الهی و انقلابی محل اصلی نزاع را پیدا کنند و تمرکز ویژه‌ای  در آنجا داشته باشند و با آن مبارزه کنند. مهم ترین نکته اجرایی که باید آن را واجب دانست، اطلاع رسانی بیشتر در زمینه شبهات است.

گزارش از: سـارا کیـا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سایه سنگین شبهات فضای مجازی بر سر دستاوردهای انقلاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..