تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا بانکها همیشه به فکر جیب خودشان هستند؟


این پیامک مشابهی است که ازسوی بانک‌های مختلف برای مشتریان شان ارسال می‌شود و از رویکردی تازه حکایت دارد. من اما مانده‌ام چرا تصمیمات بانک‌ها همیشه به نفع خودشان و به ضرر مردم است؟ چند سال پیش، سود سپرده‌های مردم را با توجیهات مختلف، کاهش دادند اما دریغ که یک درصد، سود وام‌های پرداختی را کاهش دهند. این که بماند، سود بر سود را هم کاهش ندادند و صدای مردم هم به جایی نرسید و باز حالا رسما از حذف قانون سود روز شمار، گفتند و اجرا کردند تا باز به شکل تیشه، همه چیز را به سمت خود بکشانند. با این حساب اگر شما 29 روز مثلا 100 میلیون تومان در حساب داشته باشید و مجبور باشید مثلا در همین روز بیست و نهم، 80 میلیون تومان را بردارید و روز 30 ام، 20 میلیون در حساب شما باشد، فقط سود همین رقم، یعنی کف مبلغ موجود در حساب در روز ماه گرد، به حساب تان واریز خواهد شد و سود آن 80 میلیون تومان، بی‌چک و چانه به حساب بانک گذاشته خواهد شد! حتی اگر روزِ بعد از ماهشمار، مثلا دوم ماه مبلغ 20 میلیون تومان را به 100 میلیون تومان برسانید، باز در روز سی ام، سودِ همان 20 میلیون تومانی که روز اول در حساب بود به شما تعلق خواهد گرفت.
دلیل این رفتار و بخشنامه‌ها چیست و اسم این هرچه هست، فرقی نمی‌کند. مهم این است که بانک جیب شما را جیب خود می‌داند و برمی دارد اما جیب خودش را جیب شما نمی‌داند تا شما هم از مواهب آن استفاده کنید. شما هم باید سود بدهید و هم اگر- خدای نکرده- نتوانید سرماه قسط خود را بپردازید، جریمه هم می‌شوید. اسم این بانک‌داری را نمی‌دانم چه باید گذاشت؟ شاید "بانک بانی" شاید هم " بانک‌داری به نفع بانک" برای این روش، با مسماتر باشد اما هر چه هست نتایجش به سود خودشان است و ضررش برای مردم. یعنی در فرایند برادری یک طرفه، قرار گرفته‌ایم که فقط باید ببخشیم. در اتوبانی قرار داریم که از طرف ما به پُل می‌رسد و از طرف بانک‌ها به دیوار!

فکر نمی‌کنید این نوع تعامل با مردم، آنان را ناخواسته به سمت‌های دیگر می‌تاراند؟ تجربه موسسات مالی، که برای کشور و مردم چنین پرهزینه بود به نوعی نتیجه رفتار و مقررات بانک‌های دولتی بود که اگر درست رفتار می‌کردند نه آن فجایع اتفاق می‌افتاد و نه چندین و چند هزار میلیارد تومان از بیت المال هزینه می‌شد و نه زلزله استرس در مردم می‌افتاد ونه اعتماد عمومی چنین به آتش کشیده می‌شد اما حیف که سیستم بانکی ما راه خود را می‌رود و منافع خود را می‌جوید.

23302




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا بانکها همیشه به فکر جیب خودشان هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..