تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پلیکان‌های پاخاکستری مهمان تالاب گمیشان شدند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،دیدن این همه زیبایی فوق‌العاده است پلیکان‌های پاخاکستری و فلامینگو‌ها در تالاب گمیشان بسیار دیدنی است و چشم هر گردشگری را به این تالاب‌ها جلب می‌کند.

تالابی زنده است که هر ساله حداقل ۲۰ هزار پرنده به آن مهاجرت کنند چهار تالاب گلستان که مقصد این کوچ هستند این روز‌ها درگیر خشکسالی هستند.

پلیکان‌های پاخاکستری مهمان تالاب گمیشان شدند

حلقه محاصره خشکی تالاب‌ها از یک طرف و از طرف دیگر شکار پرندگان توسط شکارچیان در دل تاریکی شب جان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گلستان را تهدید می‌کند.

صدای هر لحظه شلیک شکارچیان به پرندگان علاوه بر اینکه محیط را برای پرندگان ناامن می‌کند بلکه باعث افزایش استرس به آن‌ها نیز می‌شود.

عوامل خشکی تالاب‌های گلستان خشکسالی، حفر کانال در اطراف تالاب‌ها، احداث سد در اراضی بالادست و همچنین احداث استخر‌های پرورش میگو و ماهی در سطح استان گلستان است.

پلیکان‌های پاخاکستری مهمان تالاب گمیشان شدند

ممکن است در طول روز ۵۰ الی ۶۰ گونه پرنده به تالاب مهاجرت کنند این کوچ از اواسط پاییز آغاز می‌شود و کوچ پرندگان دو انتخاب برای انسان‌ها می‌گذارد یا شکارچی باشی و قصد جان پرندگان را داشته باشید و یا اینکه نوع نگاهت را تغییر دهی و دوستدار محیط زیست شوید.

پرندگان مهاجر برای فرار از فصل سرمای سیبری هزاران کیلومتر را طی می‌کنند تا اینکه امروز در آب‌های گرم تالاب‌های گلستان جان تازه‌ای گرفتند.

گونه‌های در خطر انقراض نظیر پلیکان‌های پاخاکستری، عقاب دریایی دم‌سفید و گیلان‌شاه خالدار و خروس گلی دم‌سفید نیز در این منطقه دیده می‌شوند.

۳۰۴ گونه در گلستان وجود دارند/ برای آبگیری مجدد تالاب‌های گلستان بیش از ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شد

مدیرکل محیط زیست گلستان اضافه کرد: مجموع گونه‌هایی که در استان گلستان میزبانی می‌شوند ۳۰۴ گونه است که از این تعداد ۱۰۲ گونه بومی کشور هستند و ۹۷ گونه زمستان‌گذران مهاجر هستند.

امیر عبدوس تصریح کرد: از تعداد ۳۰۴ گونه‌ای که در سطح استان گلستان وجود دارند تعداد ۸۱ گونه زادآور و ۱۹ گونه مهاجر اتفاقی در سطح استان گلستان هستند.

وی اذعان کرد: بیش از ۱.۵ میلیارد تومان هزینه صرف لایروبی کانال‌های منتهی به سه تالاب در گلستان شد تا اینکه توانستیم مجددا تالاب‌های استان گلستان را آبگیری کنیم.

۸۲ پلیکان پاخاکستری در تالاب گمیشان شناسایی شدند

کارشناس محیط زیست بندرترکمن و گمیشان ابراز کرد: با توجه به اینکه در منطقه شاهد آرامش خوبی هستیم شاهد نزدیک شدن پلیکان‌ها به ساحل تالاب گمیشان هستیم و این کار برای همکاران ما در محیط زیست که بتوانند آن‌ها را با دوربین چشمی و تلسکوپ سرشماری کنند به سهولت انجام گرفت.

علی قاسمعلی با بیان اینکه تعداد ۸۲ پلیکان پاخاکستری در تالاب گمیشان شناسایی شدند، افزود: محیط زیست استان گلستان در طول روز، هفته و ماه بازبینی از پرندگان مهاجر به استان گلستان را انجام می‌دهد.

پلیکان‌های پاخاکستری مهمان تالاب گمیشان شدند

نمونه‌گیری از پرندگان مشکوک به آنفولانزای مرغی توسط اکیپ‌های دامپزشکی بندرترکمن

کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان بندرترکمن اذعان کرد: اکیپ‌های دامپزشکی که برای بررسی و مراقبت گونه‌های مهاجر به سواحل گلستان مراجعه می‌کنند در صورت مشاهده هرگونه پرنده تلف‌شده و یا مشکوک به بیماری آنفلوآنزای پرندگان از آن نمونه‌برداری انجام می‌دهیم.

رشید صفری یادآور شد: نمونه‌های گرفته شده از پرندگان مشکوک به آنفولانزای مرغی به آزمایشگاه برده می‌شود تا تکلیف مشخص شود که آیا این گونه‌ها به بیماری حاد آنفولانزای مرغی پرندگان دچار شدند یا خیر.

منبع فارس

انتهای پیام/پ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پلیکان‌های پاخاکستری مهمان تالاب گمیشان شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..