تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از کجا بفهمیم مبتلا به آنفل

سلامت نیوز: گرجستان گرفتار شده؛ کشوری که براساس آخرین آمارها، بیش از دو برابر جمعیتش توریست دارد و جمعیت قابل توجهی از این توریست‌ها را هم ایرانیان تشکیل می‌دهند، حالا درگیر ویروسی مرگبار شده؛ بیماری آنفلوآنزای خوکی.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند، تا چندی پیش، شمار جانباختگان آنفلوآنزای خوکی در گرجستان ١٥ نفر بود و ٨٤٥ نفر به‌دلیل ابتلا به این بیماری، در بیمارستان‌های این کشور بستری شده بودند. تا همان موقع، تمامی مدارس و چندین دانشگاه بزرگ این کشور هم به‌صورت موقت تعطیل شدند. شیوع این بیماری تنها به گرجستان محدود نمی‌شود؛ در انگلستان هم ٤١ نفر جانشان را از دست داده‌اند که گفته می‌شود بیشترشان به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای خوکی است.
ویروس آنفلوآنزا از اواخر ‌سال گذشته در گرجستان ریشه دواند و از همان زمان هم تا الان، این بیماری گریبان بیش از ٦٠٠ نفر را گرفته است. با بالارفتن آمار مبتلایان و جانباختگان این بیماری در گرجستان، هشدارها برای ایرانیان هم بالا رفته است، چرا که ایرانیان یکی از مهمترین توریست‌های گرجستان به‌شمار می‌روند و رفت‌وآمد آنها هر چند حالا محدودتر از قبل، سلامتی‌شان را نشانه گرفته است.


با آنفلوآنزای خوکی بیشتر آشنا شوید
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، آنفلوآنزای خوکی، یک نوع آنفلوآنزای معمولی است که به آن آنفلوآنزای فصلی هم گفته می‌شود. آنفلوآنزای خوکی همان H١N١ است که قبلا به‌عنوان آنفلوآنزای خوکی شناخته می‌شد. در حال حاضر هم این آنفلوآنزا، در برخی از استان‌های ایران شایع است و موارد ابتلا به این نوع آنفلوآنزا وجود دارد.


چه کنیم تا آنفلوآنزای خوکی نگیریم؟
کسانی که در معرض ابتلا به آنفلوآنزا هستند، بهتر است در اوایل فصل پاییز واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند و در برخورد با افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند، از خود مراقبت کنند. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی شدید، همان کسانی هستند که باید بیش از دیگران مراقب ابتلا به آنفلوآنزا باشند، چرا که بیشترین موارد مرگ هم به این بیماران تعلق دارد. پس بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزای خوکی:
دست‌هاي خود را به‌طور مرتب بشوييد: ذرات و قطرات کوچک ناشي از سرفه و عطسه بيماري را منتقل مي‌کند. اين ذرات به دست‌هاي ما منتقل مي‌شود و بعد هر چيزي را که ما لمس کنيم آلوده‌کننده مي‌شود.
وقتي عطسه يا سرفه مي‌کنيد، دهان خود را بپوشانيد: اگر دستمال نداريد از شانه يا گودي آرنج خود استفاده کنيد. اگر اين ذرات به لباس يا يقه شما منتقل شود خيلي بهتر است از اين‌که در هوا و بين افراد ديگر انتشار يابد، سپس دست‌هاي خود را بشوييد. این را هم به یاد داشته باشید که اجسام صاف مثل سکه بيشتر از اجسام زبر و منفذدار مثل کاغذ ويروس را منتقل مي‌کند.
در خانه بمانيد: اگر بيمار هستيد در خانه بمانيد و هميشه دست‌هاي خود را بشوييد تا ديگران را آلوده نکنيد.
صورت خود را لمس نکنيد: دست‌هاي خود را از غشاهاي مخاطي (چشم- دهان - بيني ) دور نگه داريد چون ويروس از اين راه‌ها وارد بدن مي‌شود.
از افراد بیمار دوری کنید.


از کجا بفهمیم مبتلا به آنفلوآنزای خوکی شده‌ایم؟
نشانه‌های ابتلا به آنفلوآنزای خوکی با آنفلوآنزای معمولی، شباهت‌های زیادی دارد؛ نشانه‌هایی مثل تب، سرفه، گلودرد، بدن‌درد، سردرد، خستگی و لرز، ناراحتی تنفسی، سرخ‌شدن یا التهاب و آبریزش بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در این گروه قرار می‌گیرد. ‌درصد زیادی از مبتلایان به این نوع ویروس جدید علایم اسهال و تهوع را هم داشته‌اند. افراد پس از ابتلا با داروهای آنتی‌وایرال و ضد ویروس درمان می‌شوند. با این‌که گفته می‌شود مرگ ناشی از این بیماری کمتر از یک‌درصد است، اما در افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مثل مشکلات قلبی، کلیوی و ریوی می‌تواند کشنده باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از کجا بفهمیم مبتلا به آنفل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..