تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرگ زودرس براثر خوردن غذای سرخ‌کردنی به‌طور روزانه

به گزارش خبرآنلاین، دکتر «وی بائو» از دانشگاه آیووا می‌گوید مردم می‌دانند غذای سرخ‌کردنی پیام منفی برای سلامتی آن‌ها دارد اما شواهد علمی کمی برای نشان دادن اثرات نامطلوب درازمدت در مورد غذاهای سرخ‌کردنی وجود دارد. {لینک} {لینک}

وی افزود به‌طورکلی متوجه شده‌ایم که مصرف غذای سرخ‌شده با مرگ‌ومیر کلی رابطه دارد.

این گروه تحقیق اطلاعات 107 هزار زن 50 تا 79 سال را به مدت 20 سال از 1990 تا 2017 بررسی کردند که در این فاصله 31500 نفرشان فوت‌شده بودند.

کسانی که گزارش داده بودند که هرروز سرخ‌کردنی می‌خورند، 8 درصد بیشتر از سایرین دچار مرگ زودرس و به‌ویژه بیماری‌های قلبی-عروقی شدند.

نکته قابل‌توجه اینکه علی‌رغم تحقیقات قبلی، سرخ‌کردنی‌ها باعث مرگ ناشی از سرطان نمی‌شوند. هرچند نوع غذا در پیشگیری از سرطان نقش دارد، اما در این مورد به‌خصوص حیاتی نیست.

نکته مهم دیگر اینکه در میان سرخ‌کردنی‌ها مرغ و ماهی سرخ‌کرده بیشتر از سایر غذاهای مشابه، در مرگ زودرس نقش دارند. استفاده دوباره از روغن سرخ‌کردنی در رستوران‌ها دراین‌بین نقش اصلی در انتقال را دارد.

تحقیقات دیگر ارتباط میان غذاهای سرخ‌کردنی و چاقی، دیابت نوع 2 و یا بیماری‌های قلبی را متذکر می‌شوند اما واقعیت این است که به گفته محققان 40 درصد از آمریکایی‌ها هرروز فست فود می‌خورند.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرگ زودرس براثر خوردن غذای سرخ‌کردنی به‌طور روزانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..