تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با همه مزایای غذاهای رایجی که مصرف می کنیم

اگرچه پزشکی به پیشرفت و شکوفایی در بسیاری از موارد ادامه می دهد اما متخصصان تغذیه و کارشناسان بهداشت، همچنان مزایای برخی از غذاها را ستایش می کنند. در واقع خوردن غذای سالم نشان می دهد که خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی و حتی انواع خاصی از سرطان را می تواند کاهش دهد.

مزایای

با این حال دانستن اینکه را برای دریافت چه مزایایی باید میل کنید گاهی ممکن است بسیار دشوار باشد. ما در این مقاله برای افرادی که به فکر سلامت خود هستند گزینه های خوشمزه و مغذی معرفی کرده ایم. در ادامه فهرست غذاهای سالم و مزایای بالقوه آنها را گردآوری کرده ایم.

مزایای همه مواد غذایی رایج

مزایای بادام

بادام

بادام یک منبع غنی از ویتامین E، مس، منیزیم، پروتئین و اسیدهای چرب غیر اشباع است. مطالعات نشان داده اند که بادام می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و کمک به داشتن یک زندگی سالم تر موثر باشد.

سیب

سیب به خاطر داشتن مشخصات تغذیه ای، بسیار قدرتمند شناخته شده است. سیب حاوی حدود 14 درصد از نیاز روزانه ما از ویتامین C ( که یک آنتی اکسیدان قوی طبیعی است.)، ویتامین B پیچیده، فیبر غذایی، فیتونوترینت ( که به محافظت از بدن در برابر آسیب های مضر رادیکال های آزاد کمک می کنند.) و مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم است. مطالعات نشان داده اند که خوردن سیب به طور منظم باعث جلوگیری از زوال عقل و کاهش خطر سکته مغزی و دیابت می شود.

آروگولا

آروگولا همراه با سایر سبزیجات برگ سبز، سطوح بسیار بالایی از نیترات (بیش از 250 میلی گرم در هر 100 گرم) دارد. مصرف زیاد نیترات در رژیم غذایی باعث کاهش فشار خون، کاهش میزان اکسیژن مورد نیاز در هنگام ورزش و عملکرد بهتر ورزشکاران می شود. مزایای بالقوه آروگولا شامل کاهش خطر ابتلا به سرطان، جلوگیری از پوکی استخوان و بهبود اکسیژن رسانی عضلانی در طی ورزش می شود.

مارچوبه

مارچوبه در فیبر رژیمی بسیار غنی است و حاوی مقادیر بالایی از ویتامین B6، کلسیم، روی و منیزیم است. مزایای بالقوه مارچوبه هم شامل کاهش خطر ابتلا به دیابت، جلوگیری از سنگ کلیه و کاهش خطر نارسایی لوله عصبی در نوزادان می شود. مارچوبه همچنین یک دیورتیک طبیعی است.

مزایای موز

موز

موز به طور طبیعی از چربی، کلسترول و سدیم تشکیل شده و بسیار غنی از پتاسیم است. مزایای بالقوه موز شامل کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان خون و حمایت از سلامت قلب می شود.

ریحان

ریحان غنی از ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C، منیزیم، پتاسیم، آهن و کلسیم است. مطالعات نشان داده اند که ریحان می تواند باعث کاهش التهاب و تورم، جلوگیری از اثرات مضر پیری شود و در درمان آرتریت و بیماری های التهابی روده مفید عمل کند.

چغندر قند

مطالعات اخیر نشان داده اند که چغندر قند می تواند عملکرد ورزشی را تقویت کند، فشار خون پایین را بهبود بخشد و جریان خون را افزایش دهد. چغندر در جهان به عنوان کاهش دهنده فشار خون و افزایش جریان خون شناخته می شود. این امر به دلیل میزان بالای نیترات آن است که اسید نیتریک بدن را افزایش می دهد و نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد. چغندر منبع غنی فولات و منگنز است و همچنین حاوی تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک، کولین، بتائین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس و غیره است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی مقادیر بالایی از فیبر است و همچنین یک منبع غنی از ویتامین C به شمار می رود. علاوه بر این بروکلی سرشار از ویتامین A، آهن، ویتامین K، ویتامین B، ویتامین C، روی، فسفر و فیتونوترینت است. مطالعات نشان داده اند که بروکلی می تواند به جلوگیری از آرتریت کمک کند، پوست را در مقابل اشعه نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان مثانه محافظت کند.

مزایای طالبی

طالبی

طالبی، خربزه، ملون و غیره همگی عضو یک خانواده هستند. آنها حاوی آنتی اکسیدان هایی از جمله کولین، زاکسانتین و بتاکاروتن هستند که همه آنها از بدن در برابر انواع بیماری ها از سرماخوردگی تا سرطان محافظت می کنند. طالبی می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به آسم، کنترل فشار خون، کمک به هضم، هیدراته نگه داشتن بدن و کاهش التهاب شود.

هویج

هویج منبع خوبی از ویتامین A است و می تواند 210 درصد از نیاز روزانه یک فرد بزرگسال در این زمینه را فراهم کند. مزایای هویج شامل جلوگیری از سرطان ریه، از بین بردن سلول های لوسمی و مهار پیشرفت آنها و در آخر کمک به بازگرداندن و تقویت بینایی می شود.

گل کلم

گل کلم حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که می تواند از بدن در برابر سرطان محافظت کند. آنها همچنین حاوی فیبر هستند که به کاهش وزن و سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. کولین موجود در آن هم برای یادگیری، حافظه و موارد بسیار دیگر نیز ضروری است. مزایای دیگر گل کلم شامل کاهش استرس از رادیکال های آزاد، جلوگیری از یبوست و کمک به حافظه می شود.

کرفس

کرفس منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها، الکترولیت ها و ویتامین K است. همچنین با توجه به محتوای آب بالا می تواند به آبرسانی کمک کند. کرفس در کاهش فشار خون، پیشگیری از سرطان و درد مفاصل موثر است.

مزایای نخود

نخود

نخود قبلا در مدیترانه و خاورمیانه کشت میشد اما اکنون در آشپزی سراسر جهان نفوذ پیدا کرده است. از مزایای نخود می توان به بهبود قند خون، چربی ها و سطوح انسولین برای دیابت، حفظ قدرت استخوانی و سلامت قلب نام برد.

پیازچه

پیازچه سرشار از مواد مغذی است و با اینکه کالری بسیار اندکی دارد شامل مواد مغذی مفید مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می شود. از مزایای سودمند آن هم می توان از پیشگیری در برابر سرطان، سرطان پروستات، سرطان مری و معده و اثرات مطلوب در خواب و خلق و خو نام برد.

شکلات

شکلات غنی از آنتی اکسیدان است. علیرغم اینکه در رابطه با اضافه وزن شهرت منفی دارد اما اگر شکلات تلخ مصرف کنید می تواند مزایای سلامتی زیادی برایتان داشته باشد. مزایای آن شامل کاهش سطح کلسترول، جلوگیری از اختلال شناختی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود.

گشنیز

هم برگ های گشنیز و هم دانه های آن خواص دارویی دارند. بسیاری از مطالعات پیشنهاد کرده اند که افزایش مصرف گیاهانی مانند گشنیز باعث کاهش خطر ابتلا به چاقی، مرگ و میر کلی، دیابت و بیماری های قلبی می شود در ضمن باعث داشتن پوست و موی سالم، افزایش انرژی و کاهش وزن می شود.

مزایای دارچین

دارچین

مطالعات انجام شده نشان داده اند که دارچین می تواند با HIV مقابله کند، سطح گلوکز و چربی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد، به جلوگیری از بیماری آلزایمر و ام اس کمک می کند. علاوه بر این محققان می گویند مصرف دارچین می تواند به کاهش تمایل بدن به خوردن وعده های غذایی چرب کمک کند.

قهوه

قهوه یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان به شمار می رود. مزایای نوشیدن قهوه شامل محافظت در مقابل دیابت نوع 2، پیشگیری از بیماری پارکینسون، کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد، پیشگیری از بیماری کبد و تقویت سلامت قلب می شود.

کاهو

کاهو از خانواده سبزیجات است و برگ های سبز آن منبعی غنی از ویتامین K محسوب می شود و علاوه بر آن شامل فولات، تیامین، نیاسین، پانوتنیک اسید، کولین، فسفر و پتاسیم است. مزایای بهداشتی سبزیجات شامل کمک به سلامت استخوان، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کمک به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و بهبود خواب و خلق و خو می شود.

کرنبری

از خانواده توت هاست و منبع خوبی از ویتامین C، فیبر و ویتامین E محسوب می شود. مطالعات نشان داده اند که کرنبری می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، پیشرفت سریع تومور، جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری و سلامت دهان را کاهش می دهد.

مزایای بادمجان

بادمجان

بادمجان که به طرق مختلفی مصرف می شود و طرفداران بی شماری هم در دنیا دارد می تواند از سلامت قلب حمایت کند، وزن را ثابت نگه دارد، میزان کلسترول خون را کاهش دهد و اثرات ضد سرطان نیز دارد.

بذر کتان

بذر کتان هم منبعی عالی از اسیدهای چرب ضروری برای سلامت انسان است و هم منبع خوبی از فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها محسوب می شود. مزایای آن شامل کاهش کلسترول، محافظت در برابر سرطان، جلوگیری از گر گرفتگی و بهبود سطح قند خون می شود.

سیر

سیر برای سیستم خون و قلب مفید است. مطالعات نشان داده اند که سیر می تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل کند، در طول عمل جراحی قلب و بعد از حمله قلبی مفید باشد، باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و کاهش کلسترول و فشار خون می شود.

زنجبیل

زنجبیل حاوی یک ماده شیمیایی است که ماده ای داروهای آنتی اسیدها، ملین و ضد گاز معده محسوب می شود. مطالعات نشان داده اند که زنجبیل می تواند از التهاب کولون جلوگیری کند، درد ماهیچه های ناشی از ورزش را کاهش دهد و به کاهش تهوع و درد ناشی از شیمی درمانی هم کمک کند.

مزایای انگور

انگور

انگور به خاطر طعم متفاوتش در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. مطالعان نشان داده اند که انگور به پیشگری از سرطان، بیماری های قلبی، فشار خون بالا و یبوست کمک می کند و همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به چاقی و مرگ میر می شود.

گریپ فروت

گریپ فروت کالری کمی دارد اما حاوی مواد مغذی بی شماریست. گریپ فروت از پوست سالم و روشن حمایت می کند، به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها کمک می کند و اگر در رژیم غذایی تان باشد می تواند به کاهش وزن منجر شود. مزایای آن شامل سرعت در کاهش وزن، حفظ فشار خون سالم، سلامت قلب و مبارزه با رادیکال های آزاد می شود.

چای سبز

چای سبز یکی از نوشیدنی های سالم در سراسر جهان به شمار می رود و آنتی اکسیدان بالایی دارد. مطالعات نشان داده اند که چای سبز با کاهش خطر سکته مغزی همراه است و ممکن است بتواند با سرطان پروستات مبارزه کند.

عسل

عسل دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری است. مطالعات نشان داده اند که عسل به طور بالقوه می تواند از رفلاکس معده جلوگیری کند، اسهال باکتریایی را کاهش دهد، به درمان سوختگی کمک کند، آلرژی فصلی را به حداقل برساند و از عفونت جلوگیری کند.

مزایای کلم

کلم

کلم منبعی عالی از ویتامین K، ویتامین A، بتاکاروتن، کلسیم و ویتامین C است. مزایای سلامتی کلم شامل کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص، کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق و کاهش سطح کلسترول بد می شود.

کیوی

کیوی سرشار از مواد مغذی است و کالری بسیار کمی دارد. میزان ویتامین C کیوی در هر اونس بیشتر از سایر میوه هاست. مزایای سلامتی کیوی شامل حفظ رنگ و بافت پوست، کاهش فشار خون و جلوگیری از بیماری قلبی و سکته مغزی است.

انبه

انبه میوه ای گوشتی با هسته ای بزرگ است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف میوه هایی چون انبه باعث کاهش خطر ابتلا به چاقی و مرگ و میر، دیابت و بیماری های قلبی می شود و همچنین می تواند پوست و مو را بهبود بخشیده و انرژی را افزایش دهد.

شیر

محصولات لبنی مانند شیر یک منبع غذایی مناسب برای کلسیم هستند. کلسیم مزایای زیادی برای بدن دارد اما کار اصلی آن تقویت و نگهداری از استخوان ها دندان های سالم است. کلسیم برای بهبود زخم، حفظ فشار خون طبیعی و انقباض عضلانی از جمله ضربان قلب اهمیت دارد. شیر همچنین منیزیم، فسفر، ویتامین A، ریبوفلاوین، ویتامین B6 و ویتامین B12 را فراهم می کند. مزایای شیر شامل حفظ استخوان، فشار خون، سلامت قلب و تامین ویتامین D می شود. کمبود ویتامین D با افسردگی و خستگی مزمن همراه است.

شیر سویا

جایگزین شیر

دلایل زیادی وجود دارد که شما نتوانید از لبنیات استفاده کنید و شایع ترین این دلایل می تواند آلرژی و عدم تحمل لاکتوز باشد. بعضی از مردم می خواهند برای یک رژیم گیاهخواری از محصولات لبنی استفاده نکنند که خوردن فرآورده های حیوانی مانند شیر، پنیر، تخم مرغ و عسل هم شامل آن می شود. برخی دیگر هم شاید به خاطر پرهیز از هورمون ها و آنتی بیوتیک های شیر معمولی از آن اجتناب کنند. شیر سویا می تواند در جلوگیری از بیماری های قلبی مفید باشد و مصرف حداقل 10 میلی گرم در روز می تواند تا 25 درصد خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. افزایش مصرف سویا می تواند برای زنان یائسه هم مفید باشد.

نعنا

نعنا یک گیاه بسیار مفید و پر کاربرد است و و عطر و بویی قوی دارد. روغن آن در خمیر دندان، آدامس، آب نبات و محصولات زیبایی استفاده می شود درحالیکه برگ های تازه یا خشک آن برای چای و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. نعنا یکی از بزرگترین ظرفیت های آنتی اکسیدانی را داراست. نعنا ممکن است اثرات مثبتی بر آلرژی، سرماخوردگی، سوء هاضمه، سندرم روده تحریک پذیر و پوست داشته باشد.

قارچ

قارچ ها به عنوان سبزیجات در جهان غذا طبقه بندی می شوند اما به لحاظ فنی گیاه نیستند. قارچ دارای مواد مغذی زیادیست که می تواند به مهار رشد سلول های سرطانی، تنظیم فشار خون و بهبود پاسخ ایمنی به عفونت کمک کند.

جو

جو حاوی مقادیر بالایی از فیبر است که به عنوان بتا گلوکان شناخته می شود. بتا گلوکان به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند. مزایای بالقوه جو شامل کاهش خطر بیماری عروق، کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و کاهش فشار خون می شود.

مزایای ماهی های چرب

ماهی های چرب

ماهی های چرب مانند ماهی سالمون یا ماهی مرکب، منبعی غنی از امگا 3 و پروتئین کم چرب هستند. مزایای بالقوه ماهی های چرب شامل جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، کاهش خطر ابتلا به آرتریت، بهبود حافظه، حفاظت از بینایی و جلوگیری از سرطان دهان و پوست می شود.

روغن زیتون

افرادی که به طور منظم روغن زیتون مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی از جمله فشار خون بالا، سکته مغزی و هایپرلیپیدمیا قرار می گیرند. علاوه بر این مصرف روغن زیتون ممکن است به درمان التهاب، اختلال اندوتلیال، ترومبوز و متابولیسم کربوهیدرات کمک کند.

پیاز

پیاز در انواع، شکل و رنگ های مختلفی وجود دارد و شایع ترین نوع آن قرمز، زرد و پیاز سفید است. طعم آن می تواند کمی ملایم، تند و تیز یا آبدار بسته به فصول مختلف باشد. از مزایای سلامتی پیاز می توان به کاهش خطر انواع سرطان، بهبود خلق و خو و حفظ سلامت پوست و مو اشاره کرد.

پرتقال

پرتقال دارای 170 نوع فیتوکمیکال مختلف و بیش از 60 فلاونوئید است که بسیاری از آنها خاصیت ضد التهابی و اثرات انتی اکسیدانی قوی دارند. پرتقال همچنین حاوی تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، پانوتنیک اسید، فسفر، منیزیم، منگنز، سلنیوم و مس است. به دلیل محتوای بالای ویتامین C (بیش از دو برابر نیاز روزانه)، پرتقال با تقویت سیستم ایمنی همراه است.

مزایای پونه

پونه

پونه منبعی غنی از ویتامین K و آنتی اکسیدان های رژیمی است. مطالعات نشان داده اند که پونه دارای فعالیت ضد میکروبی و خواص ضد التهابی است و می تواند به کاهش یا پیشگیری از پیشرفت بیماری در بیماران مبتلا به سرطان پستان کمک کند.

پاپایا

پاپایا میوه ایست که در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و مزایای سلامتی آن شامل کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، سرطان، کمک به هضم بهتر، بهبود کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت، کاهش فشار خون و بهبود زخم می شود.

هلو

هلو حاوی ویتامین E و K، نیاسین، فولات، آهن، کولین، پتاسیم، منیزیم، فسفر، منگنز، روی و مس است. هلو می تواند بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، سندرم متابولیک و بیماری های قلبی عروقی مبارزه کند.

نعنا فلفلی

نعنا فلفلی به علت اثرات آرام بخشی که دارد به عنوان یک درمان سنتی شناخته می شود و برای برخی از بیماری های مورد مصرف قرار می گیرد. مزایای بالقوه نعنا فلفلی شامل درمان علائم سندرم روده تحریک پذیر، تحریک پوست و خارش پوست، جلوگیری از شروع سردرد و علائم مرتبط با آن می شود.

مزایای آناناس

آناناس

آناناس منبعی عالی از ویتامین ها و مواد معدنی مهمی چون تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، فولات، پانوتنیک اسید، منیزیم، منگنز و پتاسیم است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول هایی مانند بتاکاروتن است. آناناس تازه تنها منبع شناخته شده است که آنزیمی به نام بروملائین دارد که می تواند به کاهش درد مفاصل و علائم آرتروز، کاهش التهاب، مهار رشد تومور و کاهش زمان بهبودی پس از عمل جراحی پلاستیک کمک کند.

سیب زمینی

امروزه سیب زمینی یکی از ارزان ترین محصولات جهانی است و در تولید و مصرف بسیار در دسترس است. از مزایای سیب زمینی می توان به حفظ ساختار استخوان، حمایت از سلامت قلب، کاهش التهاب مزمن و جلوگیری از یبوست اشاره کرد.

کدو حلوایی

کدو حلوایی یا کدو تنبل ارزش غذایی بالایی دارد به این معنی که پر از ویتامین ها و مواد معدنی است اما کالری کمی دارد. روش های خلاقانه ای برای گنجاندن کدو حلوایی در رژیم غذایی وجود دارد و می توانید از آن در تهیه سوپ، دسر، سالاد و نوشیدنی استفاده کنید و یا آن را جایگزین کره نمایید. کدو تنبل باعث سلامت قلب، سلامت چشم، ترویج باروری و تقویت ایمنی بدن می شود.

کینوا

کینوا یک دانه کامل است و ارزش تغذیه ای زیادی دارد. دانه کامل شامل غلات بدون حذف هیچیک از قسمت های آن است. اما موادی که در نان سفید، برنج سفید و ماکارونی استفاده شدنه اند در واقع تصفیه می شوند تا بافتی نرم و سبک داشته باشند و البته چندان هم مغذی نیستند. کینوا همچنین منبع خوبی از پروتئین هم محسوب می شود. مصرف دانه های کامل در روز می تواند خطر بیماری قلبی عروقی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، سرطان روده بزرگ و چاقی را کاهش دهد.

مزایای رزماری

رزماری

رزماری منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است. مطالعات نشان می دهند که رزماری می تواند به درمان اختلال دستگاه گوارش کمک کند، حافظه را تقویت کند، از دستگاه عصبی و اختلال بینایی ماکولا نیز جلوگیری نماید.

مریم گلی

مریم گلی دارای آنتی اکسیدان و مواد مغذی دیگری همچون ویتامین K است. مطالعات نشان داده اند که مریم گلی ممکن است به طور بالقوه به تقویت حافظه کمک کرده و افراد مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف را بهبود بخشد. همچنین به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

اسفناج

اسفناج یکی از بهترین منابع کلسیم و منیزیم به شمار می رود. مزایای اسفناج شامل کمک به کنترل دیابت، کمک به جلوگیری از سرطان، کاهش خطر ابتلا به آسم، کاهش خطر ابتلا به فشار خون و بهبود سلامت استخوان می شود.

توت فرنگی

توت فرنگی یکی از محبوب ترین و سالم ترین و خوشمزه ترین خوراکی های درمانی دنیا محسوب می شود. توت فرنگی حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و می تواند برای سلامت مفید باشد. مزایای توت فرنگی شامل کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، سرطان، فشار خون، یبوست، دیابت، آلرژی و افسردگی می شود.

مزایای سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین ارزش غذایی قدرتمندی دارد. یک سیب زمینی متوسط بیش از 400 درصد از نیاز روزانه ویتامین A را داراست و همچنین سطح بالایی از فیبر و پتاسیم دارد. از مزایای سیب زمینی شیرین می توان به نقش محافظتی در برابر سرطان پروستات، ترویج باروری، تقویت سیستم ایمنی بدن و حمایت از بینایی اشاره کرد.

آویشن

آویشن گیاهی بسیار مفید و پر استفاده است. مطالعات نشان داده اند که آویشن از بدن در برابر فشار خون بالا محافظت می کند، به مبارزه با عفونت های باکتریایی غذا کمک می کند و باعث مرگ سلول های سرطانی پستان می شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی که خواص زیادی دارد و بسیار هم پر کاربرد است علاوه بر جلوگیری از بیماری های مزمن، مزایای دارویی و سلامتی زیادی دارد. گوجه فرنگی منبعی غنی از ویتامین A، ویتامین C و اسید فولیک است. گوجه فرنگی حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی مفید و آنتی اکسیدان ها از جمله اسید آلفا لیپوئیک، لیکوپن، کولین، اسید فولیک، بتاکاروتن و لوتئین است. مزایای استفاده از میوه ها و سبزیجات بسیار زیاد است. با افزایش مصرف انواع آنها از جمله گوجه فرنگی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت کاهش می یابد.

هندوانه

هندوانه حاوی تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، اسید پانتوتنیک، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز، سلنیوم، کولین، لیکوپن و بتائین است. مزایای سلامتی هندوانه شامل پیشگیری از آسم، کاهش فشار خون، تنظیم هضم، کاهش التهاب، و تقویت مو و پوست سالم است.

منبع : medicalnewstoday




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با همه مزایای غذاهای رایجی که مصرف می کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..