تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری سه یادواره شهید در زنجان/ سخنرانی معاون عملیات اشراف ستاد نیروهای مسلح در زنجان

ساعت: 16:40 منتشر شده در مورخ: 1397/11/07 شناسه خبر: 1452990

یادواره هایی که این هفته در زنجان برگزار می شود؛

این هفته یادواره های مختلفی از جمله یادواره شهدای صنایع دستی، یادواره شهید تازه تفحص شده در زنجان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،نخستین یادواره شهدای صنایع دستی روز یازدهم بهمن ماه با همکاری سپاه انصارالمهدی استان و بنیاد شهید انقلاب اسلامی برگزار می شود.

این مراسم ساعت 9:30 صبح روز پنج شنبه 11 بهمن ماه در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برپا و سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جعفری، معاونت عملیات اشراف ستاد کل نیروهای مسلح سخنران این برنامه خواهند بود.

گفتنی است در این مراسم، مداح اهل بیت، حاج یوسف شبیری نیز به مداحی خواهند پرداخت.

این یادواره به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به همت دبیرستان شاهد مهدیه و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اجرا می شود.

 

*برگزاری یادواره شهید اصغری در زنجان
گفتنی است یادواره شهید ابراهیم اصغری روز چهارشنبه 10 بهمن از ساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.
گفتنی است، شهید ابراهیم اصغری سومین فرزند محمد اصغری بود که در دومین روز از تیر ماه 1336 در زنجان دیده به جهان گشود و سال های شیرین کودکی را در کنار خانواده سپری، و با فرا رسیدن زمان تحصیل علم وارد مدرسه شد و تحصیلات ابتدایی راهنمایی را در مدرسه خاقانی به اتمام رساند و برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه وارد مدرسه امیر کبیر شد.
 این شهید گرانقدر پس از اتمام تحصیلات متوسطه موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و به دلیل علاقه و پشتکاری که در تحصیل علم داشت، در رشته ادبیات دانشگاه قزوین پذیرفته شد.
ابراهیم علاقه بسیاری به ورزش داشت و در رشته های فوتبال، هاکی و کاراته فعالیت می کرد. او همچنین در مسجد قائمیه فعالیت های فرهنگی چشمگیری داشت.
۳ سال از شروع جنگ تحمیلی می گذشت و ابراهیم که بیست و پنج سال داشت تصمیم گرفت به ندای رهبر فرزانه اش لبیک گفته و به صف غیور مردان و پاسداران دین و وطن بپیوندد تا از کشورش در برابر متجاوزان رژیم بعث دفاع کند بنابراین در سال 1361 از طریق یگان اعزامی سپاه راهی صحنه های نبرد حق علیه باطل شد.
شهید اصغری عضو شورای فرماندهی بود، چهار سال از حضورش در جبهه می گذشت که سرانجام پس از رشادت های فراوان در عرصه نبرد بر اثر اصابت ترکش به سر در شلمچه در نوزدهمین روز از دی ماه 1365 در عملیات غرورآفرین کربلای ۵ شهد گوارای وصال را نوشید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در کنار شیفتگان اباعبدالله(ع) و همرزمان شهیدش در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد تا عند ربهم یرزقون گردد.

 

*برگزاری یادواره شهید احمدی در زنجان

یادواره و روضه‌خوانی  به یاد شهید تازه تفحص شده ازبرعلی احمدی در زنجان برگزار می شود.

 این مراسم ساعت ۲۰:۳۰ روز یکشنبه هفتم بهمن ماه در مسجد چهارده معصوم (ع) اسلام‌آباد زنجان برگزار می‌ شود. 

سخنران این مراسم امیرعلی مظهری فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان است. 

این شهید دوران دفاع مقدس، از طریق لشکر ۱۶ زرهی تیپ ۲ زرهی گردان۲۵۱ عازم منطقه غرب و به‌عنوان سرباز وظیفه مشغول به دفاع از میهن اسلامی شد و پس از نزدیک به یک سال حضور در منطقه سرانجام ۲۹ خرداد۶۷ در منطقه مهران براثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پا، زخمی و از طریق بهداری گردان به بهداری تیپ و به بیمارستان منطقه اعزام شد که به گفته هم‌رزمانش در مسیر، دوباره مورد اصابت گلوله سربازان رژیم بعث عراق قرار گرفت و مفقود شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری سه یادواره شهید در زنجان/ سخنرانی معاون عملیات اشراف ستاد نیروهای مسلح در زنجان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..