تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از بهم ریختگی‌های نساجی تا جنگِ بالانشینان برای کسب قهرمانی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ،بعد از مدت ها تعطیلی نیم فصل، مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور از چند روز دیگر وارد نیم فصل دوم این رقابت ها خواهد شد. تیم ها در ماراتنی سخت باید برای کسب جایگاهی مناسب تلاش کنند .

در این گزارش فلش بکی به عملکرد تیم ها در نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور زدیم که در ادامه میخوانید :

سپیدرود 

سپیدرود رشت یکی از پر طرفدار ترین تیم های شهرستانی است.این تیم قبل از شروع فصل جدید با مشکلات مدیریتی درگیر بود تا جایی که حتی تا چند روز مانده به مسابقات تکلیف این تیم مشخص نبود تا اینکه خداداد عزیزی سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

اما نیمکت سپیدرود برای خداداد خوش یمن نبود و بعد از چند نتیجه بد که سرآمد آن نتایج ، باخت شش بر یک مقابل سپاهان بود مجبور به استعفا شد.

بعد از خداداد نیمکت به علی کریمی که در شهر رشت محبوب بود سپرده شد.نتایج کمی بهتر شد و دو برد خوب مقابل فولاد و پارس جنوبی سپید رودی ها را امیدوار کرد ولی نتایج ضعیف هفته های ابتدایی باعث شده بود این تیم در انتهای جدول قراربگیرد و فقط استقلال خوزستان بعد این تیم در جدول میباشد آن هم به دلیل کسر شش امتیاز بود.

باخت سنگین هفته پایانی پنج بر صفر به استقلال تهران بحران را تشدید کرد تا علی کریمی بیش از پیش تحت فشار قرار بگیرد .

شاید این تعطیلات پنجاه روزه لیگ فرصت مناسبی باشد تا علی کریمی با حمایت مدیران استان گیلان به وضعیت این تیم سرو سامان بدهد .

سپاهان

سپاهان اصفهان بعد از چند سال که در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته بود ، این فصل با انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی و خرید بازیکنانی نظیر پیام‌نیازمند ، مهدی کیانی ، خالد شفیعی ، محمد ایران پوریان ،میلاد محمدی و کیروش استنلی جان تازه ای گرفت و بار دیگر در قامت یک مدعی ظاهر شد ، تا جایی که نیم فصل را با صدر نشینی تمام کرد.

سپاهان با توجه به بازیکنان خوبی که جذب کرده بود در این نیم فصل در اکثر بازی ها هجومی و با قدرت بود و تا اینجای کار بهترین خط حمله لیگ نیز میباشد ، کیروش استنلی نیز با ۹ گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد و تمامی اینها حاکی از این است که مسئولین باشگاه سپاهان عزم خود را جزم کرده اند تا بار دیگر در رتبه های بالای جدول قرار بگیرند ، اما با توجه به اینکه با تفاضل گل صدرنشین هستند و پرسپولیس و پدیده با این تیم هم امتیاز میباشند ، کار برای قهرمانی سخت است.

استقلال تهران

استقلال با اینکه بازیکنان زیادی در اول فصل خریداری کرد(صیادمنش_آقاخان_آذری_آقایی_روح الله باقری_محمدی مهر_علی کریمی  ) فصل رو خوب شروع نکرد و به جز برد هفته سوم مقابل تراکتور نا آماده آن روزها بقیه نتایج باب میل هواداران این تیم نبود و هواداران این تیم هم نسبت به این وضعیت معترض بودند و هم‌نتایج و هم رفتن بازیکنان کلیدی فصل قبل مثل تیام و ابراهیمی و جپاروف ، به همین دلیل برای تغییر و تحول و کمک به شفر بازیکنانی نظیر تبریزی و گرو و نیومایر خریداری شدند که دو خارجی آخر نیم فصل فسخ کردند و درواقع فایده ای نداشتند ، ولی هر چه به پایان نیم فصل نزدیک میشدیم شفر با تلفیقی از بازیکنان جوان‌و با تجربه سه بازی آخر رو با نتایج خوب و پرگل پشت سر گذاشت و شاید این تعطیلات بلند مدت برای این تیم که روی فرم خوبش آمده ناخوشایند باشد .

باید دید شفر و استقلال در شروع نیم فصل دوم با همین فرم خوب انتهای نیم فصل کار خود را آغاز خواهند کرد و میتوانند به جمع مدعیان اضافه شوند۰

تراکتورسازی

این باشگاه  تبریزی با هزینه های زیادی که مالک ثروتمندش انجام داد تلاش کرد تا در جمع مدعیان باشد.

این باشگاه  اول فصل جان‌توشاک باسابقه  را به عنوان سرمربی انتخاب کرد و چند بازیکن معروف و ملی و چند بازیکن‌خارجی با کیفیت را جذب کردند.

عمر توشاک در تراکتور سازی کوتاه بود او به عنوان یک مربی سخت گیر با بازیکنان به مشکل خورد و درنهایت خیلی زود تبریز را ترک کرد تا محمد تقوی که به عنوان دستیار توشاک آمده بود به صورت موقت جای اورا بگیرد .

تقوی نتایج خوبی به دست آورد و توانست تراکتور را به جمع شش تیم بالای جدول بیاورد و خود را به مدیران و مالک این تیم ثابت کند ، اما با توجه به علاقه مالک این باشگاه به مربی خارجی مشخص نیست تقوی در این پست بماند ، از طرفی هم با فسخ قرارداد استوکس مهاجم خوب این تیم به نظر میرسد باید منتظر خریدهای بزرگ دیگر هم از این تیم باشیم تا در کنار اشکان دژاگه و مسعود شجاعی و احسان حاج صفی تیمی منسجم تر در نیم فصل دوم روانه مسابقات کنند.

پدیده خراسان 

پدیده بی شک پدیده نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران بود تیمی که با عملکردی خوب در پایان نیم فصل در رتبه دوم‌قرار گرفت ، این تیم با ۹ بُرد دارای بیشترین برد در پایان‌نیم فصل میباشد ، این تیم منسجم با هدایت گل محمدی از هفته اول شکل خوب خود را نشان داد هر چند که در اولین گام با اینکه بازی شجاعانه ای مقابل قهرمان ایران  پرسپولیس انجام داد ولی متحمل شکست شد ، از هفته دوم‌بردهای پیاپی این تیم شروع شد و یحیی گل محمدی با استفاده درست از پتانسیل بالای بازیکنان پدیده توانست این تیم را در بالای جدول نگه دارد ، تنها نکته منفی پدیده در نیم فصل اول این بود که هیچ کدام از تیم های مدعی را شکست نداد چه بسا که اگر موفق به این کار شده بود الان به تنهایی صدر نشین لیگ برتر بود.

پارس جنوبی جم

پارس جم نیم فصل اول را با نوزده امتیاز به پایان رساند و در رده ششم قرار گرفته است.

این تیم در این نیم فصل پر فرازو نشیب بوده به عنوان مثال تیم مدعی استقلال تهران را شکست داده ولی مقابل سپیدرود قعر جدولی شکست خورده است.

مهدی تارتار که از مرداد ماه سال نودو پنج سکان هدایت این باشگاه را بر عهده گرفته همواره سعی داشته با انجام بازی های تماشاگر پسند جایگاه مناسبی در لیگ داشته باشد که انصافا با توجه به بضاعت این باشگاه عملکرد خوبی داشته است، این تیم در این فصل بازیکنان با تجربه ای مانند رحمان احمدی و محمد نوری و محسن بنگر را به خدمت گرفت تا در کنار جوانان وبازیکنان مستعدی مثل ابراهیم صالحی و سیف اللهی و مجید علیاری و محمد شادکام نتایج خوبی را کسب کنند ، شاید رتبه ششم بد نباشد ولی از نظر امتیاز گیری خوب عمل نکرده ، تارتار قصد دارد برای نیم فصل دوم تیم خود را تقویت کند ،گفته میشود چهار بازیکن مد نظر این باشگاه میباشند ، البته هنوز نامی از این بازیکنان برده نشده ، آخرین خبر از این باشگاه فسخ قرارداد محسن بنگر با این تیم میباشد، مطمئنا مردم پر شور وفوتبال دوست جم برای نیم فصل دوم نتایج بهتری میخواهند و این کار را برای تارتار در این لیگ فشرده سخت خواهد کرد.

فولاد خوزستان

فولاد خوزستان با سرمربیگری پور موسوی در فصل قبل نتایج بدی کسب نکرده بود اما این فصل در هفته های ابتدایی عملکرد ضعیف این‌ تیم باعث شد تا ایلی استان رومانیایی که به عنوان تمرین دهنده اول فصل اضافه شده بود جای پور موسوی را بگیرد اما نتایج ضعیف ادامه پیدا کرد و استان هم اخراج شد تا کار به صورت موقت به عزیز فرسیات سپرده شود.

نیم فصل پر از حادثه برای فولاد اما حسن ختامی خوب و جذاب داشت و آن ورود افشین قطبی به این باشگاه بود.

قطبی که استاد مسائل روحی و روانی است در تنها بازی نیم فصل اول که روی نیمکت قرار گرفت توانست در تبریز تراکتور سازی را شکست دهد تا به نوعی انگیزه و شور و هیجان را به این تیم باز گرداند.

مطمئنا فولاد با این مربی کاربلد در نیم فصل دوم به جذابیت لیگ کمک میکند،

فولاد نیم فصل را با رده هفتم به پایان رساند اختلاف با صدر جدول دارد ولی امید به کسب سهمیه برای این تیم با توجه به تغییرات آخر نیم فصل وجود دارد.

سایپا

سایپا که برای دومین فصل متوالی علی دایی  سکان هدایتش را بر عهده دارد با بازیکنان جوان که روال کار علی دایی میباشد پا به لیگ گذاشت ، بازیکنان جوانی مانند آرمان رمضانی و ترابی و رضا علیاری و آرش رضاوند و رضا اسدی وبا تجربه هایی مثل امید خالدی و مهرداد کفشگری و روزبه شاه علی دوست به نظر میرسید یکی از مدعیان باشد .

اما نتایج این تیم متوسط بود هر چند بیشتر بازی های این تیم جذاب بود ولی در نتیجه گیری خیلی موفق نبودن.آنها نیم فصل را با هفده امتیاز و رده هشتم به پایان رساندند.

مثل همیشه علی دایی یک مرد جنجالی کنار زمین بود و شاید اگر او تنش ها را از تیم جوان خود دور کند میتواند نتایج بهتری کسب کند.

نیم فصل دوم بهترین بازیکن این تیم مهدی ترابی به پرسپولیس میرود و دایی باید فکری برای فاز تهاجمی و نگه داشتن فرم بازی جذاب خود در نیم فصل دوم بکند.

صنعت نفت آبادان

صنعت نفت تیم محبوب جنوب کشور که همیشه با حمایت هوادارانش در آبادان یک حریف سرسخت میباشد در نیم فصل اول با کسب ده تساوی از این حیث بعد از ماشین سازی در رده دوم قرار دارد.

آنها این فصل سرجیو پرتغالی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند .

برد دو بر یک مقابل تراکتور سازی و تساوی برابر پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی و سپاهان  بهترین نتایج این تیم در نیم فصل اول بود.

میلاد جهانی  بهنام برزاری ، شهاب گردان و عقیل کعبی هم‌این فصل به این‌تیم اضافه شدند و نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی داشتند.

اما در مجموع نتایج برای برزیلی های ایران خوب نبود و با شانزده امتیاز در رده نهم قرار گرفت،  به نظر میرسد مسئولین  این باشگاه  برای نیم فصل دوم هم  تغییرات  را در نظر دارند هم در کادر فنی و هم بازیکن ، این تیم اما در جام حذفی دو برد خوب داشت و با شکست تراکتور در ضربات پنالتی و استقلال خوزستان به مرحله بعد راه یافت .

باید دید مسئولین این تیم به سرجیو فرصت میدهند تا نیم فصل دوم به نتیجه دلخواهش برسد یا مربی دیگری سکان هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت.

نساجی مازندران

نساجی تیم رده دهم‌نیم فصل اول بود.تیمی که بعد از سالها انتظار به لیگ برتر راه یافت.جواد نکونام که این تیم را به لیگ برتر آورد در ابتدای فصل سعی کرد با اضافه کردن بازیکنانی مثل حامد لک ، حامد شیری ، احمد عبدالله زاده ،محمد آبشک و محمد مهدی نظری که سابقه بازی در لیگ برتر را دادن و با تجربه هستند نساجی را به فرم خوب برای حضور در لیگ برتر برساند .

در واقع همه چیز برای یک حضور خوب آماده بود هم مربی جوان و خوب بازیکنان جوان و با تجربه هایی که اضافه شده بودن واز همه مهمتر هواداران پرشوری که بی صبرانه منتظر بازی های این تیم در لیگ برتر بودن اما از اولین بازی که در قائمشهر میزبان بودن بدشانسی روی کار این تیم اثر گذاشت.

موقعیت هایی که گل نمیشد و البته با اعلام کارشناسان داوری ، نساجی بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری کرده است .همه اینها دست به دست هم داد تا شاید نساجی نتواند به آن چیزی که استحقاق دارد برسد .

این تیم در طول نیم فصل عملکرد خوبی داشت ، این را میشود از تقابل نساجی با مدعیان به خوبی دید.شرایط اما بعد از پایان نیم فصل کمی به هم ریخته است.

هم در بحث مدیریتی و هم کادر فنی که نکونام استعفا داده است و حالا پس از کش و قوس فراوان مجید جلالی هدایت این تیم محبوب را بر عهده گرفته است.

باید دید نساجی میتواند در نیم فصل دوم با کادر فنی جدید انتظارات مردم قائمشهر را برآورده کند و شهر خسته در لیگ برتر باقی میماند یا نه؟!!

پیکان تهران

پیکان در این فصل برای سومین سال پیاپی مجید جلالی را روی نیمکت به عنوان سرمربی داشت این تیم در نقل و انتقالات پیش فصل دو دروازبان خوب خود یعنی نیازمند و رحمان احمدی را از دست داد و در مقابل وحید شیخ ویسی را به خدمت گرفت از دیگر بازیکنان جذب شده این‌ تیم میشود به مگنو باپتیستا ، عیسی آل کثیر و محمد قاضی اشاره کرد ، مهدی شیری هم با توجه به قراردادی که با پرسپولیس بسته بود فقط تا پایان‌نیم فصل در اختیار باشگاه پیکان بود.

پیکان تا هفته هشتم نتایج قابل قبولی کسب کرده بود اما از هفته نهم و شکست مقابل پرسپولیس تا آخرین بازی نیم فصل فقط یک تساوی کسب کرد و بقیه بازی ها را با شکست پشت سر گذاشت،

واین نتایج ضعیف سبب شد تا در پایان نیم فصل مجید جلالی از سمت خود برکنار شود و به نساجی برود.

پیکان نیم فصل را با شانزده امتیاز و رده یازدهم به پایان رساند تا در نیم فصل دوم کار سختی پیش روی کادر فنی جدید (حسین فرکی ) باشد.

نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر در ابتدای فصل عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد و بازیکنانی نظیر فراهانی ، وکیا و کولیبالی به این تیم اضافه شدند ضمنا بازیکن با تجربه ای مثل میداوودی هم در این تیم حضور دارد که به خاطر حظور در سطح اول فوتبال یک پوئن مثبت برای این تیم به حساب می آمد اما این تیم در ابتدای فصل شروع خوبی نداشت و فقط فوتبال دفاعی به نمایش میگذاشت ،خط حمله این تیم نیز عملکرد ضعیفی داشت .

این نتایج ضعیف موجب شد تا ویسی استعفا دهد و علیرضا مرزبان از میانه راه هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

بعد از آمدن مرزبان شکل بازی این تیم بهتر شد و در هفته های پایانی نتایج قابل قبولی کسب کردند و با پانزده امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفتند .

اگر مرزبان و نفت مسجدسلیمان بتوانند در نیم فصل دوم به روند مثبت خود ادامه دهند میتوانند امیدوار به ماندن در لیگ برتر باشند.

ماشین سازی تبریز

ماشین سازی با خرید امتیاز باشگاه گسترش فولاد تبریز و تحت هدایت رضا مهاجری وارد لیگ برتر شد .

این تیم در نیم فصل اول با کسب یازده تساوی از این حیث رکورد دار بود و با یازده تساوی یک پیروزی و تنها  سه شکست با چهارده امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفت.

این تیم از خیلی از تیمهایی که در جدول بالاتر از خودش میدید شکست کمتری دارد و این نشان از سخت کوشی این تیم است .شکست های این تیم هم مقابل ذوب آهن ‌، پرسپولیس و تراکتور سازی با کمترین اختلاف ممکن بوده . هر چند تساوی های زیاد این تیم نتیجه نهایی را چندان رضایت بخش نمیکند .

د خسوس ، خالقی فر ، کنعانی زاده گان،  اسماعیل فرهادی و محسن یوسفی با توجه به با تجربه بودن کمک شایانی به این تیم در نیم فصل اول کرده اند .

حال باید دید مالک مشترک و متمول تیم همشهری همانطور که برای تراکتور هزینه میکند برای بقای این تیم نیز دست به کار خواهد شد.

این باشگاه در اولین گام اقدام به خرید احسان الوان زاده بازیکن با آتیه پرسپولیس کردند.

چه بسا مهاجری با جذب جوانان دیگری مثل الوان زاده و با تزریق انرژی جوانی بتواند مساوی های نیم فصل اول را به برد تبدیل کند.

ذوب آهن اصفهان 

ذوب آهن اصفهان نایب قهرمان فصل قبل در ابتدای فصل با تغییر در کادرفنی  و با رفتن امیر قلعه نوعی به سپاهان ، امید نمازی  دستیار سابق کارلوس کیروش به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.

کیروش استنلی و خالد شفیعی هم از این تیم به همراه قلعه نوعی به سپاهان رفتند ، مهدی رجب زاده هم اعلام بازنشستگی کرد، محسن مسلمان هم مهمترین خرید این تیم از پرسپولیس در ابتدای فصل بود.

بازی های ابتدایی نتایج بد نبود اما رفته رفته نتایج ضعیف باعث شد تا نمازی این تیم را ترک کند.

بعد از رفتن نمازی گزینه های مختلفی برای آذری مدیر عامل این تیم‌وجود داشت که در نهایت علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید این‌ تیم انتخاب شد.

اما بازم نتایج خیلی تغییر نکرد و ذوب آهن با سیزده امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفت.

ذوب آهن باید بیشتر از تیم های دیگر از این تعطیلات به وجود آمده استفاده کند چون این باشگاه نماینده ایران در فصل جدید جام باشگاههای آسیا است.

در اولین اقدام محمد رضا خلعتبری از پدیده جذب شد و به نظر میرسد منصوریان دنبال جذب دو بازیکن خارجی نیز میباشد.

آیا منصوریان میتواند ذوب آهن را نجات دهد؟!

استقلال خوزستان

استقلال خوزستان در ابتدای فصل داریوش یزدی جوان را به عنوان سرمربی انتخاب کرد و بازیکنانی مانند فرزین گروسیان ، ایمان مبعلی و احمد آل نعمه را جذب کرد.

در کنار این بازیکنان جوانانی مانند دلفی و خشتان هم حضور داشتند.

این تیم تا هفته هشتم با توجه به بضاعتی که داشتند و مربی کم تجربه خیلی بد کار نکردند ولی از هفته هشتم که با شش گل از تراکتورسازی شکست خوردند و بعد از آن فیفا شش امتیاز از این تیم کم کرد ، این تیم وارد بحران شدیدی شد.

یزدی از کار برکنار شد و کریم بوستانی به طور موقت به عنوان سرمربی انتخاب شد.این بحران همچنان ادامه دارد خبرهای خوبی از این تیم نمیرسد.

آخرین خبر جدایی مبعلی از این تیم بوده است. اما با این وضعیت ، به نظر می‌رسد تیم آخر نیم فصل اول، گزینه اول سقوط به لیگ یک می باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از بهم ریختگی‌های نساجی تا جنگِ بالانشینان برای کسب قهرمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..