تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاخص های بهداشتی اسفراین بالاتر از میانگین کشوری است/خارج شدن حوزه درمان اسفراین از انحصار پزشکان هندی و پاکستانی

ساعت: 16:13 منتشر شده در مورخ: 1397/11/07 شناسه خبر: 1453089

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: شاخص های بهداشتی و درمانی پس از انقلاب رشد چشمگیری در شهرستان اسفراین داشته است و هم اکنون از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک ، ایلدرآبادی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین اظهار کرد: در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان خدمات بسیار ارزنده ای در سطح شهرستان صورت گرفته است.

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان اسفراین فقط یک بیمارستان 50 تختخوابی وجود داشت ولی در حال حاضر بیمارستان اسفراین 128 تختخواب دارد و قریب به 40 تختخواب نیز در بلوک زایمانی است که در سال آینده افتتاح می شود.

 ایلدرآبادی تصریح کرد: قبل از انقلاب سی تی اسکن و بخش ویژه مانند سی سی یو ، آی سی یو و دیالیز در اسفراین جود نداشت ولی در حال حاضر 32 تخت در بیمارستان به این بخش ها اختصاص یافته است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به افتتاح کلینیک تخصصی در اسفراین گفت: پیش از انقلاب شاهد حضور پزشکان عمومی خارجی از کشور های هند و پاکستان در سطح شهرستان بودیم ولی در حال حاضر بیش از 40 متخصص در سطح شهرستان در حال خدمات رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اورژانس 115 در سطح شهرستان 9 پایگاه شهری و بین جاده ای  طبق استاندارد ها در هر 30 کیلومتر وجود دارد که با 21 آمبولانس در حال خدمت رسانی هستند.

ایلدرآبادی با اشاره به رشد چندین برابری خانه های بهداشت و مراکز درمانی  بعد از انقلاب گفت: در حال حاضر 24 پایگاه سلامت و مرکز جامع شهری و روستایی و 67 خانه بهداشت روستایی در این شهرستان وجود دارد که در قبل از انقلاب هیچ خانه بهداشتی وجود نداشته است.

وی از افتتاح 4 پروژه در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و افزود : بعد از مستقل شدن دانشکده علوم پزشکی اسفراین از سال 93 تا کنون بیش از 7 هزار متر مربع فضای درمانی،آموزشی و فرهنگی با اعتبار 11 میلیارد تومان به دانشکده اضافه شده است و در دهه مبارک فجر امسال نیز پروژه های مجتمع آموزشی فرهنگی امام علی(ع)،مرکز سلامت و خانه بهداشت روستای فرطان و پایگاه سلامت لاله با اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

 ایلدرآبادی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در حال حاضر در دانشکده علوم پزشکی اسفراین 300 دانشجو در رشته های کارشناسی بهداشت عمومی،کارشناسی بهداشت حرفه ای،کارشناسی پرستاری و کاردانی فوریت های پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی  خاطرنشان کرد:  پیش از انقلاب علل اصلی مرگ و میر بیماری های واگیر دار بوده است که بعد از انقلاب اسلامی با پوشش بالای 95 درصدی واکسیناسیون این بیماری ها ریشه کن شده اند و از نظر شاخص های بهداشتی و درمانی شهرستان اسفراین از میانگین کشوری بالاتر است و جز اولین ها در سطح استان می باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاخص های بهداشتی اسفراین بالاتر از میانگین کشوری است/خارج شدن حوزه درمان اسفراین از انحصار پزشکان هندی و پاکستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..