تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۸ درصد اشتغال استان ناقص است/خراسان شمالی ۶ برابر ظرفیت مراتع دام نگهداری می کند

ساعت: 12:23 منتشر شده در مورخ: 1397/11/07 شناسه خبر: 1452963

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی :

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 18 درصد از اشتغال های فعال در استان، اشتغال ناقص هستند که این اشتغال ها از درآمد کافی برای پاسخگویی به معیشت خانواده برخوردار نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، مجید پورعیسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی در جمع اعضای کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: بر اساس آمار سرشماری سال 95، جمعیت بیکار مطلق استان 30 هزار نفر اعلام شده است.

 

پورعیسی همچنین افزود: 18 درصد از اشتغال های فعال استان نیز اشتغال های ناقصی هستند که از درآمد کافی برای پاسخگویی به هزینه های معیشت خانواده برخوردار نیستند.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 45 درصد از اشتغال فعال در استان مربوط به بخش کشاورزی است که کشاورزی استان نیز سنتی است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر در خراسان شمالی شش برابر بیش از ظرفیت موجود مراتع، دام پرورش و نگهداری می شوند.

 

پورعیسی افزود: البته اغلب این دام ها به صورت سنتی پرورش و نگهداری می شوند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه استان در زمینه مشاغل بخش خدمات به ویژه خدمات برتر نیز وضعیت ضعیفی دارد.

 

وی همچنین با اشاره به بخش صنعت بیان کرد: در حالی استان از چند واحد صنعتی بزرگ برخوردار است که متاسفانه ناکارآمدی در این صنایع موج می زند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: درصورتیکه طرح های تکمیلی این واحدهای صنعتی بزرگ استان نیز راه اندازی شوند، جمعیتی که در این واحدهای صنعتی استان مشغول به کار خواهند شد بیش از 15 هزار نفر نخواهند بود.

 

وی در خاتمه با یادآوری این مطلب که از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، سهمیه خراسان شمالی مشخص است، اظهار کرد:  با جذب کامل این سهمیه و هزینه کرد بدون انحراف آن در خراسان شمالی 9 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

 

با این وجود، پورعیسی تصریح کرد: دولت باید بر ایجاد فرصت های اشتغال در خراسان شمالی این استان را ویژه در نظر بگیرد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۸ درصد اشتغال استان ناقص است/خراسان شمالی ۶ برابر ظرفیت مراتع دام نگهداری می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..