تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمعیت‌شناس بازداشتی، آزاد شد

استاد جمعیت‌شناسی که چند وقت پیش با اتهام نفوذ بازداشت شده بود، از زندان آزاد شد

جمعیت‌شناس بازداشتی، آزاد شد

محمود بهزادی، وکیل دادگستری با اعلام این خبر گفت:‌ من امروز صبح به دادسرا مراجعه کردم که دادیار زندان اعلام کرد خانم چاوشی چند روز است که آزاد شده‌اند.

رسانه ها خبر داده بود که یک استاد جمعیت‌شناسی از سوی یکی از نهادهای امنیتی کشور بازداشت شده است. به گزارش این رسانه ها اتهام این استاد جمعیت‌شناس، نفوذ در حوزه کنترل جمعیت بوده است.

میمنت حسینی چاوشی، جمعیت‌شناس و محقق در دانشگاه ملبورن استرالیاست. او کارشناس بازنشسته وزارت بهداشت است و در اداره جمعیت و سلامت، سال‌ها در تحقیقات و تحلیل کارشناسی آمارهای جمعیت و بهداشت آن وزارتخانه نقش داشته است. حسینی کارشناسی ارشد و دکتری خود را با بورسیه وزارت بهداشت در رشته جمعیت‌شناسی در دانشگاه ملی استرالیا به پایان رسانده است.

پایان‌نامه دکتری او الگوهای تنظیم باروری در ایران است که بر مبنای آن مقالاتی به زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است. حسینی تحقیق پسادکتری خود را در مورد پیامدهای روانی اجتماعی سقط جنین به انجام رساند. او پس از اتمام تحصیلات به کشور بازگشت و به خدمات خود در وزارت بهداشت در دفتر سلامت و جمعیت دنبال نمود و پس از مدتی از وزارت بهداشت بازنشسته شد و سپس در دانشگاه ملی استرالیا به تحقیق پرداخت. او در سال‌های اخیر در دانشگاه ملبورن استرالیا مشغول فعالیت پژوهشی بوده است.

مقالات او در تحلیل شاخص‌های باروری در مجلات معتبر علمی بین‌المللی به چاپ رسیده و نتایج آن در گزارش‌های علمی به زبان فارسی نیز موجود است. دستاوردهای علمی او و اطلاعاتی که در زمینه تحقیقاتی استفاده کرده در سایت‌ها و مراکز اطلاعاتی علمی در دسترس هستند. تحقیقات وی در سال‌های گذشته در مورد تحولات باروری و الگوی فرزندآوری بوده است و تخصص اصلی او جمعیت و سلامت است.

میمنت حسینی چاوشی سال 1389 و زمان دولت دوم آقای احمدی نژاد، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برای کتاب تحولات باروری در ایران که به‌صورت مشترک با همکارانشان تألیف شده بود معرفی شد. حسینی در سال‌های اخیر در دانشگاه ملبورن استرالیا در حوزه سالمندی جمعیت به فعالیت‌های پژوهشی مشغول بود. او در آبان ماه سال جاری توسط وزارت کار، تعاون، و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور و شورای ملی سالمندان برای شرکت و ارائه سخنرانی در کنفرانس منطقه‌ای سالمندی در ایران دعوت می‌شود که پس از کنفرانس و دیدار خانواده، به هنگام خروج از کشور بازداشت می‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمعیت‌شناس بازداشتی، آزاد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..