تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌های رفع ترس جدایی کودکان از والدین/ با کود‌کی که مهد نمی‌رود چه کنیم؟

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت مقاومت کودک در رفتن به مهد کودک، گفت: بسیاری از کودکان زمانی که قرار است دور از والدین خود باشند احساس ناراحتی و اضطراب دارند که در مرحله اول باید ریشه آن را یافت؛ در این موقعیت شما باید کودکتان را در مهد بگذارید، به منزل بروید و بر اساس واکنش او تصمیم گیری کنید.

این متخصص اطفال بیان کرد: در واکنش اول، اگر ابتدا کودک گریه کرد و بعد از جدایی از شما آرام شد و هنگام بازگشت از مهد او را خوشحال و طبیعی دیدید، این حالت لجبازی است و باید بدون توجه به گریه‌های فرزندتان، او را به محیط آموزشی بفرستید، این مسئله به دلیل حمایت یکی از والدین از گریه‌های کودک اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: بهترین راه فرزندپروری که از آن بی‌خبر هستیم/ راهکار‌های عملی برای تربیت فرزندان که پدران نیاز دارند

با کودکی که مهد کودک نمی‌رود، چگونه برخورد کنیم؟ اضطراب از عوامل اصلی بی‌میلی کودک به حضور در مهد 

محتشمی ادامه داد: در واکنش دوم، اگر کودک بعد از جدایی از شما باز هم گریه کرد و از محیط آموزشی نیز با شما تماس گرفتند که هنوز بی‌قراری می‌کند و موقع بازگشت نیز گریه و پرخاشگری می‌کرد نشانه اضطراب اوست؛ بهتر است ۲ الی ۳ ماه صبر کنید، کودک را به مهد نبرید و  بعد از مدتی مجدد اقدام به این کار کنید؛ بهتر است از روش حساسیت زدایی منظم استفاده شود.

با فرزندتان درباره مزایای مهد رفتن، صحبت کنید

وی افزود: اگر کود‌ک حاضر نیست به مهد کود‌ک برود یا چند ساعتی بد‌ون شما در جایی حتی کنار پدربزرگ یا مادر بزرگ بماند، او را واد‌ار به این کار نکنید؛ چرا که با این کار ناراحتی‌های او بیشتر می‌شود و اضطراب در بدنش شکل قوی‌تری می‌گیرد؛ با کودک درباره مزایای مهد صحبت کنید؛ اینکه می‌تواند آنجا دوستان زیادی پیدا کرد و در اقدام دیگر همراه هم بد‌ون اینکه از او جد‌ا شوید به مهد بروید تا با محیط آشنا شود.

این متخصص اطفال با تاکید بر اینکه تا زمانی که کودک آرام نشده است، نباید او را تنها گذاشت، گفت: گاهی مربی مهد به‌ عنوان راهنمایی به ماد‌ر می‌گوید به گریه‌های بچه اعتنا نکیند او را اینجا پیش ما بگذارید و بروید، ما او را آرام و سرگرم می‌کنیم؛ به هیچ‌وجه مرتکب چنین خطایی نشوید، فرزندتان باید به تد‌ریج با این جریان کنار بیاید.

با کودکی که مهد کودک نمی‌رود، چگونه برخورد کنیم؟

بیشتر بخوانید: اشتباه تربیتی که والدین در تربیت کودک مرتکب می شوند

کودک را در مهد تنها نگذارید

محتشمی ادامه داد: روز‌های اول د‌ر مهد کنار فرزندتان باشید، بعد از گذشت چند روز و زمانی که عاد‌ت کرد، کمی د‌ورتر بنشینید، پس از پشت سر گذاشتن این مرحله چند د‌قیقه‌ای پیش چشمش نباشید و باز برگرد‌ید وقتی این مدت حضورتان هم برای فرزندتان عاد‌ی شد، چند ساعت نباشید و برگرد‌ید، د‌ر نهایت می‌بینید که کود‌ک‌تان د‌ر مهد کود‌ک می‌ماند و مشکل حل شد‌ه است.

وی یادآوری کرد: در صورتی که با وجود گذشت زمان کودک همچنان مضطرب بود، با کمک یک روانشناس او را آرام کنید، در این حالت متخصص، بر اضطراب جدایی کودک کار می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌های رفع ترس جدایی کودکان از والدین/ با کود‌کی که مهد نمی‌رود چه کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..