تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحویل محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت قبل خواهد بود

با اعلام وزیر صنعت، ایران‌خودرو و سایپا مکلف به تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده با تاریخ تحویل اول شهریورماه تا ۳۰ دی‌ماه به قیمت قبل هستند.

پس از مدت‌ها کشمکش و حاشیه میان خودروسازان و مشتریان، بالاخره روز گذشته اعتراض مشتریان ایران‌خودرو و سایپا به ثمر نشست تا پس از شکایت‌ها و تجمعات بسیار، با ابلاغ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان مکلف به اجرای ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و تحویل خودروهای معوق با قیمت‌های گذشته شدند.

در همین زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص افزایش قیمت خودرو، به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت:

خودروسازان مکلف به تحویل خودروهای پیش‌فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریورماه تا ۳۰ دی ‌اه به قیمت قبل هستند.

رضا رحمانی

 رضا رحمانی با اعلام اینکه هرگونه افزایش قیمت جدید برای پیش‌فروش‌ها و فروش‌های آتی خواهد بود، در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت برای آن دسته از پیش‌فروش‌هایی که دارای تاریخ تحویل در قرارداد شهریور تا دی‌ماه ۹۷ بوده‌اند نیز شامل می‌شود یا نه، گفت:

با این تفسیری که گفتم، افزایش قیمت شامل آن‌ها نمی‌شود؛ در صورتی که قیمت خودرو یا تاریخ تحویل قطعی در قرارداد قید شده باشد، ملاک همان خواهد بود.

رحمانی با تاکید بر اجرای دقیق ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود:

همان‌طور که پیش از این بارها عرض کرده‌ام، همه باید به تعهداتشان پایبند باشند و اگر از این تعهد عدول کنند، سازمان حمایت در دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان برخورد نظارتی را اعمال خواهد کرد. درباره ضرر و زیان خودروسازان نیز همان‌گونه که پیش از این اعلام کرده‌ام، در عمل به تعهدات حساس هستیم و هیچ مماشاتی با خودروسازان نخواهیم داشت؛ زیرا با قرارداد قطعی خرید کرده‌اند و همه باید به این تعهد پایبند باشند.

رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت

رحمانی افزود:

در هر موضوعی وقتی قولی به مردم می‌دهیم، باید به آن عمل کنیم؛ وقتی خودروسازان در پیش‌فروش‌های عادی خود به مردم تعهد داده‌اند که قیمت مطابق زمان تحویل مندرج در قرارداد محاسبه می‌شود، باید به آن پایبند باشند. خریداران به برخی شایعات و اخبار غیرموثق توجه نکنند؛ زیرا خودروسازان مکلف به تعهدات قبلی قیمت و زمان تحویل هستند.

رحمانی پیش‌تر اعلام کرده بود:

وزیر صنعت درکنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسه‌های روزهای اخیر از مدیران ۲ خودروساز بزرگ خواسته شده که براساس قراردادها، روند تحویل خودروها تسریع شود و قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.

سایپا / saipa

روز گذشته دیدار مدیران ارشد سایپا با مشتریان در مجموعه سازه گستر سایپا (کفش ملی سابق) با حضور عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش، ناصر آقامحمدی مدیرعامل پارس خودرو، فریبرز شهباز مدیرعامل سایپا سیتروئن، حسین خضری مدیرعامل سایپادیزل، بهزاد پناهی مدیرعامل سایپا یدک، محمد زارع‌پور مدیرعامل زامیاد و چند عضو دیگر از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا برگزار شد. بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به تحویل خودروهای ثبت‌نامی تا قبل از دی ماه با قیمت قدیم به مشتریان گفت:

ملاک قیمت‌گذاری، زمان قیدشده تحویل خودرو در دعوتنامه مشتریان است و خودروهایی که موعد تحویل آن‌ها قبل از دی‌ماه بوده است، با قیمت قدیم تحویل خواهند شد.

پژو 2008 / peugeot 2008

مقاله‌های مرتبط:

همچنین معاون بازاريابی و فروش ايران خودرو نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، این شرکت خود را مكلف به اجرای قوانين و ضوابط ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌داند و براساس تصميم وزير محترم صمت كه روز شنبه ابلاغ شده، دعوتنامه‌های ارسالی به مشتريان برای پيش‌فروش‌های با موعد تحويل تا پايان دی‌ماه ابطال و دعوتنامه‌ها براساس قيمت‌های قبلی صادر خواهد شد.

مصطفی خان کرمی درعين حال تاكيد كرد:

وجوه پرداختی اضافی مشتريانی كه با موعد تحويل قبل از اول بهمن ماه تكميل وجه كرده يا خودروی خود را تحويل گرفته‌اند، مسترد خواهد شد.

 مصطفی خان کرمی

خان كرمی در توضيح خبری كه به نقل از او درباره افزايش ٣٠ درصدی قيمت‌ها منتشر شده نيز گفت:

اطلاعاتی كه در اين مصاحبه بوده، مربوط‌به هفته‌ی گذشته و قبل از ابلاغيه وزارت صنعت بوده است. ضمن عذرخواهی از مشتريان بابت تاخير ناشی از شرايط تحميلی، ايران خودرو جريمه و خسارت ديركرد را به مشتريان پرداخت کرده و تمامی تعهدات ايجادشده برای محصولات خود را البته با تاخير اجرا می‌کند.

پژو 206 peugeot 206

 ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو بیان می‌کند:

عرضه‌کننده موظف است قيمت نهايی محصولات خود به همراه قيد نوع، تيپ، رنگ و متعلقات، ضوابط و روش‌های مختلف فروش و فرآيند خريد را به‌صورت شفاف و روشن مطابق جدول زير تهيه و در پايگاه اطلاع‌رسانی و نمايندگی‌های مجاز فروش خود، در دسترس متقاضيان خريد قرار دهد:

  تحویل فوری پیش‌فروش قطعی پیش‌فروش عادی مشارکت در تولید سفارشی تعداد محدود قیمت

قیمت قطعی زمان عقد قرارداد

قیمت قطعی زمان عقد قرارداد

قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد

قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد قیمت توافقی زمان عقد قرارداد حداکثر تاریخ تحویل

۳۰ روز

۹ ماه

۱۲ ماه

۳ سال

داخلی ۳ ماه، وارداتی ۴ ماه

حداقل سود مشارکت

---

حداقل سود سپرده برابر مقررات نظام بانکی در مدت قرارداد

حداقل سود سپرده یک‌ساله نظام بانکی

حداقل سود سپرده سه‌ساله نظام بانکی --- حداقل سود انصراف

حداکثر ۳ درصد کمتر از سود سپرده یک‌ساله نظام بانکی

حداکثر ۳ درصد کمتر از سود سپرده یک‌ساله نظام بانکی

حداکثر ۳ درصد کمتر از سود سپرده یک‌ساله نظام بانکی

حداکثر ۳ درصد کمتر از سود سپرده یک‌ساله نظام بانکی حداکثر ۳ درصد کمتر از سود سپرده یک‌ساله نظام بانکی جبران تأخیر در تحویل

۲.۵ درصد ماهانه

سود مشارکت به‌علاوه یک درصد ماهانه

سود مشارکت به‌علاوه یک درصد ماهانه

سود مشارکت به‌علاوه یک درصد ماهانه ۳ درصد ماهانه شرایط

نداشتن تعهدات معوق

---

--- در صورت عدم امکان تحویل خودروی موضوع قرارداد، جایگزین از میان خودروهای تولیدی به انتخاب مشتری و شرایط مفاد قرارداد تحویل داده خواهد شد. این موضوع شامل خودروی وارداتی نمی‌شود. در صورت تأخیر بیش از ۲ ماه در تحویل خودروی موضوع قرارداد، مشتری حق انصراف خواهد داشت.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحویل محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت قبل خواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..