تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بعد از چهل سال نوبت چه کسی است؟

پاسخ به این مهم مستلزم بررسی و نگاه عمیق و عاقلانه و منصفانه از همه زوایا می‌باشد، شاید برخی باب گلایه را باز کنند که سختی ها، مشکلات، بی عدالتی و ... بیداد می کند. بله کسی نمی خواهد و نباید آن را انکار کند که اشکالاتی وجود دارد، نکته ای که بارها و بارها مقام معظم رهبری به انحاء مختلف در بیانات خود مسئولان و مقامات را بر آن یعنی اجرای عدالت، توجه به معیشت مردم، جوانان، اقتصاد و اجتماع اشاره فرمودند.

اما ببینید انقلاب ما در حالی شکل گرفت و نظام جمهوری اسلامی حاکم شد که فقط مردم آن را رقم زدند با هدایت رهبر فقید و بنیانگذار آن یعنی هیچ دولت و کشور و دست بیرونی در آن دخیل و سهیم نبود، بلافاصله بعد از آن جنگی همه جانبه علیه ما راه انداختند، آن هم نه یک کشور بلکه بیشتر از نصف دنیای سیاسی و نظامی یک طرف و یک کشور و یک مردم و یک رهبر و یک انقلاب یک طرف با دست خالی. 8 سال طول کشید، جنگ تمام شد، مصایب و مشکلات بعد از جنگ و بازسازی‌ها و عدم همکاری کشورهای قدرتمند و عدم اجازه به سایر کشورها برای کمک، بعد از آن مشغولیت های مرزی، طالبان، داعش و همراه با آن تحریم ها و ده ها مطلب دیگر که هر روز ما را برای ماندن در یک نقطه، هدف قرار می داد.

در کنار آن دعوا در سیاست داخلی با هدف یا بی هدف، صحیح یا غلط موجب دلسردی و اختلاف و خودمانعی در انجام کار اجرا شد.

اگر منصف باشیم و نگاه علمی و عقلی بیندازیم به راستی با این همه چالش‌ها و مشکلات کجا باید باشیم؟

چند درصد از انقلاب‌های دنیا و استقلال طلبی‌ها اینقدر دوام آوردند و یا اینقدر با خطرات و مشکلات مواجه شدند؟ چقدر از آنها بدون هدایت و برنامه خارجی صورت گرفته و کدامیک و چند مورد صرفا خیزش و جنبش مردمی با انگیزه خدایی، دینی و مذهبی بوده است؟ چد تای آنها کمتر از یکی دوسال درگیر اغتشاشات داخلی شدند؟

تاریخ را نگاه کنید، وقتی در یک کشور جنگی رخ می دهد عوارض بعد از جنگ چه چیزهایی بوده است؟ آیا به جز فقر، فحشا، بیماری، بیکاری، هرج و مرج و جنگ داخلی چیزی عاید آنها بوده است؟

اما بیاییم ببینیم در کشور ما چه اتفاقی رخ داده است:

انقلاب کردیم و نظام جمهوری اسلامی حاکم شد بدون حمایت و هدایت و برنامه بیرونی. هنوز الفبای جمهوری اسلامی در حال شکوفایی بود که ترورها و حذف نخبگان را آغاز کردند. هنوز تمام نشده جنگ تمام عیار را علیه ما آغاز کردند. زیر ساخت‌ها، منابع، ذخایر ما را به اتمام رساندند و از بین بردند. هنوز تمام نشده مشکلات مرزی و گروه های تروریستی جدید طالبان و داعش را علیه ما فعال کردند. تمام نشده جنگ رسانه ای وحشتناک علیه ما راه انداختند. و ده ها آیتم دیگر را برای توقف این قطار به کار بستند و این آخری جنگ اقتصادی.

ولی چه اتفاقی افتاد، ما به پیش رفتیم، چرا؟ چون چیزی داشتیم و به آن اعتقاد راسخ داریم که سایرین نداشتند و آن بحث رهبری است، محور و اهل وحدت، هدایت و چتری برای همه.

خب با همه آنچه گفته شد و شاید یک بند از بندهای آن برای ساقط شدن یک کشور و نظام کافی باشد اما ما در بحث علمی چه پیشرفت هایی داشتیم، در بحث هسته ای  به کجا رسیدیم، در بحث نظامی، در بحث هوا فضا، در بحث زیرساخت ها و ...

توجه شود همه این‌ها را در شرایطی داریم که کشورمان روی آرامش را از سوی دشمنان ندیده است. همه این بحث‌ها درست، لکن یک نکته هم هست و آن مشکلات اصلی و معیشتی مردم است و بیکاری، گرانی و تبعیض شاید سه نکته ای باشد که بیشتر با آن دست به گریبان هستیم.

انتظاری که مردم دارند این است که حالا که ما مردم فهیم، خوب و مهربانی هستیم، حالا که ما در همه عرصه ها، صحنه‌ها همراه نظام و مسئولان بوده و هستیم پس حالا نوبت شماست که:

دست از دعوا بر سر قدرت و پست و مقام بردارید. حول محور رهبری حرکت کنید و دور نشوید که رمز ماندگاری انقلاب و کشور همین هدایت و رهبری و ولایت است. مراقب توطئه ها باشید و خام زرق و برق دنیایی نشوید. هر کسی که به مردم، کشور و بیت المال خیانت کرد مجازات کنید و تبعیض و تعاریف در کار نباشد. به معیشت مردم و به بهداشت و درمان مردم برسید و توجه کنید. جلول گرانی افسارگسیخته را بگیرید. به تولیدکننده واقعی، به کشاورز و دامدار توجه شود نه به دلال ها. در سپردن مسئولیت به افراد، تخصص، تعهد و توان در نظر گرفته شود. آنانیکه در لباس دین به دین ضربه می زنند، آنانکه با نام خدا، پیغمبر و اسلام به همه این ها خیانت می  کنند را رسوا کنید. برای اشتغال جوانان فکری کنید.

خب ببینید چهل سال از انقلاب اسلامی 57 گذشته، با همه فراز و نشیب‌ها که گفتیم، حال همان مردم چه انتظاری دارند؟ برخی از آنها در بالا آمد و یقینا چیزهای دیگری هم هست. آیا انتظارات مردم چیز زیادی است؟

آیا واقعا مردم، این کشور و نظام و انقلاب را که خود به وجود آوردند را حفظ نکرده اند؟

بله ما امروز اعتقاد داریم مردم همه جوره دین خود را به خاک کشور، نظام و ارزش های خود ادا نموده اند و دیگر نوبت مسئولان است و بس. مردم یک صدایی می خواهند.

*نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی

29219




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بعد از چهل سال نوبت چه کسی است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..