تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارائه ۳۷۰ خدمت در قالب دولت الکترونیک در استان فارس

ارائه ۳۷۰ خدمت در قالب دولت الکترونیک در استان فارسبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با بیان اینکه استان فارس در زمینه برون سپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی در کشور پیشرو بوده است، افزود: تاکنون ۸۰۰ خدمت در استان شناسایی شده که از این تعداد نیز دستورالعمل حدود ۷۰۰ خدمت پیاده سازی شده و ۳۷۰ خدمت نیز در حال ارائه است.

وی تصریح کرد: این اولین گام در جهت پیاده سازی دولت الکترونیک در استان بود و در ادامه نیز بحث یکپارچه سازی یا ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی در دستور کار کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استان قرار گرفته است.

سهرابی گفت: با توجه به اینک بسیاری از سرویس‌ها و خدمات طی سال‌های گذشته ملی شده و داده‌ها و خدمات دستگاه‌های خدمات دهنده در سطح وزارتخانه توزیع می‌شود، هم اینک در بحث یکپارچه سازی و ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی قدری با دشواری مواجه شده و اتصال این بانک‌های اطلاعاتی به یکدیگر مستلزم توافق بین وزارتخانه‌ها در سطح ملی است.

مدیرکل ICT فارس اظهار داشت: بر همین اساس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سازمان اداری و استخدامی مشغول تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای فراهم سازی زمینه تحقق این یکپارچه سازی است. وی افزود: با توجه به الزام کردن دستگاه‌های اجرایی از سوی سازمان اداری و استخدامی در بحث به اشتراک گذاری داده‌ها و اطلاعات، قطعا زمینه برای یکپارچه سازی و ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی فراهم خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس ادامه داد: یکی از گام‌های اولیه در این زمینه اجرای طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گمرک و همچنین نیروی انتظامی بود که با این کار جلو قاچاق گوشی تلفن همراه گرفته شد. وی افزود: اقدام دیگری که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد پیاده سازی سرویس کارت سوخت خودرو بر روی کارت‌های بانکی بود.

سهرابی اضافه کرد: قطعا با پیاده سازی دولت الکترونیک، بسیاری از مفاسد و مشکلات هم برای دولت و هم برای مردم کاهش خواهد یافت. سهرابی در پایان بیان کرد: پیاده سازی دولت الکترونیک موجب کوچک سازی و چابک سازی دولت شده و زمینه شکل گیری فرصت‌های جدید شغلی در حوزه بخش خصوصی را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارائه ۳۷۰ خدمت در قالب دولت الکترونیک در استان فارس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..