تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احراز هویت تراکنش‌های موبایلی الزامی می‌شود

داوود محمدبیگی درباره طرح جدید این بانک برای احراز هویت تراکنش‌های موبایلی، اظهار کرد: این طرح شاید آسانی دریافت خدمات را تحت‌الشعاع قرار دهد و کار را برای برخی از مردم سخت کند ولی امری لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: هرچند تغییر و تحول در صنعت پرداخت با توجه به تنوع خدمات و انتظارات مردم امری ضروری است، ولی بانک مرکزی نمی‌تواند از امنیت در این حوزه غافل شود.

محمدبیگی با بیان اینکه هر چقدر در امن کردن خدمات بانکی، مقررات سفت و سخت داشته باشیم، طبیعتاً آسانی در دریافت خدمات کمرنگ می‌شود، تصریح کرد: بانک مرکزی مدت‌هاست که در حال بررسی طرح احراز هویت تراکنش‌های موبایلی از طریق کنترل شماره کارت و شماره سیم کارت است.

تراکنش

محدودیت برای کسانی که سیم‌کارت به نام خودشان نیست

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ادامه داد: می‌دانیم اجرای این کار در مرحله اول می‌تواند مشکلاتی را برای افرادی به همراه داشته باشد که سیم‌کارت‌شان به نام خودشان نیست، ولی اجرای این طرح از کلاهبرداری‌ها و سایر مشکلات این حوزه می‌کاهد.

طبق اعلم بانک مرکزی، وی با بیان اینکه اطلاعات کارت‌های مردم از مهم‌ترین زیرساخت‌های اجرای این طرح بود، گفت: در دو ماه اخیر و برای برقراری امنیت بیشتر در تراکنش‌های کارتی، اطلاعات کارت‌های بانکی مردم را ساماندهی کردیم.

محمدبیگی درخصوص زمان‌بندی بانک مرکزی برای اجباری شدن احراز هویت در تراکنش‌های موبایلی، افزود: زمان‌بندی اجرای این طرح قطعاً با آمادگی کامل زیرساخت‌ها مشخص خواهد شد.

رمز پویا از اردیبهشت اجباری می‌شود

این مقام مسئول در بانک مرکزی با بیان اینکه احراز هویت در تراکنش‌های موبایلی نیازمند برقراری دو زیرساخت مهم است، تصریح کرد: در گام اول باید کنترل شماره موبایل و شماره کارت صورت بگیرد. ولی گام دوم، رمز پویاست که باید در پرداخت‌های مجازی از آن کمک بگیریم.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در همین ارتباط از الزام رمز پویا در بانک‌ها از بهمن امسال خبر داد و گفت: به بانک‌ها اعلام کرده‌ایم که از بهمن‌ماه ملزم به رعایت رمز پویا هستند و از اردیبهشت سال ۱۳۹۸ این مهم، اجباری می‌شود.

وی تاکید کرد که رمز پویا یکی از مواردی است که در امنیت پرداخت، در کنار احراز هویت، فرایند امنیت را کامل می‌کند و این طرح به صورت جدی در بانک مرکزی در حال پیگیری است.

۲۲۳۲۲۳




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احراز هویت تراکنش‌های موبایلی الزامی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..