تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش عرضه‌ ۳.۱ میلیونی آیفون اپل در بازار چین؛ اپل تحت فشار است

شواهد نشان می‌دهد اپل در فصل چهارم ۲۰۱۸ در بازار چین با افت عرضه‌ی ۳.۱ میلیونی گوشی‌های آیفون رو‌به‌رو بوده است.

روز پنج‌شنبه استراتژی آنالتیکس، برآوردهای خود را در مورد میزان عرضه‌ی گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۸ به بازار چین منتشر کرد. به‌نظر می‌رسد باتوجه‌به آمارهای تحلیلی، عرضه‌ی آیفون در سال ۲۰۱۸ در بازار چین افت چشمگیری داشته است. 

براساس گزارش منتشرشده از سوی استراتژی آنالتیکس، اپل در فصل چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی درحدود ۱۰.۹میلیون دستگاه آیفون به بازار چین عرضه کرده است. کوپرتینونشین‌ها در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۴ میلیون دستگاه به بازار چین عرضه کرده بودند. به‌صورت کلی، اپل در سال ۲۰۱۸ موفق شد ۳۴.۲ میلیون دستگاه به بازار چین عرضه کند. آمار عرضه‌ی گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۷ به بازار چین ۳۶.۷میلیون دستگاه بوده است. 

آیفون 10 ایکس / iphone x

علاوه‌بر اینکه کوپرتینونشین‌ها با کاهش عرضه‌ی گوشی‌های آیفون در بازار چین مواجه شدند، سهم بازار فروش دستگاه‌های اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم نیز کاهش یافته و از سهم بازار ۱۱.۵ درصد در بازار چین به سهم بازار ۱۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر سهم بازار اپل در کل سال ۲۰۱۸ میلادی درحدود ۸.۴ گزارش شده که نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی رشد ۰.۴ درصدی داشته است.

باتوجه به آمار فروش گوشی‌های آیفون در بازار چین، فصل چهارم ۲۰۱۸ اپل در جایگاه چهارم بازار قرار دارد و بعد از شرکت‌هایی همچون هواوی، اوپو و ویوو قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد اپل نتوانسته است در بازار چین از رقبای اندرویدی خود پیشی بگیرد. لیندا سویی، مدیر استراتژی آنالتیکس اعلام کرد:

میزان عرضه‌ی گوشی‌های آیفون اپل در بازار چین هر سال و در بین  ۸ تا ۱۲ فصل گذشته کاهش یافته است. طی سه سال گذشته، اپل در بازار چین با فشار رو‌به‌رو بوده است. مشکلات تجاری اپل و کوالکام از یک سو و قیمت بالای محصولات اپل در بازار، وضعیت را بر کوپرتینونشین‌ها سخت‌تر کرده است. لذا اپل نه‌تنها در بازار چین، بلکه از نظر قیمت فروش محصولات در بازار خارج از چین نیز تحت فشار زیادی قرار دارد. 

مقاله‌های مرتبط:

ازنظر استراتژی آنالتیکس، قدرت فروش بیشتر برند‌های داخلی چین در بازار داخلی این کشور کاملا مشهود است. هواوی با عرضه‌ی ۱۰۵.۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی در رتبه‌ی اول بازار فروش چین قرار دارد. این در حالی است که شرکت‌هایی همچون اوپو، ویوو و شیائومی، سال ۲۰۱۸ را با عرضه‌ی ۸۲.۸ میلیون، ۷۹.۳ میلیون و ۵۰ میلیون دستگاه به پایان رساندند. 

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد باید منتظر تغییراتی در میزان درآمد اپل در ماه ژانویه باشیم. تیم کوک، مدیرعامل اپل در یادداشتی به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ درحدود ۸۴ میلیارد دلار برآورد شده است که از برآوردهای قبلی ۸۹ میلیارد تا ۹۳ میلیارد دلاری که پیش‌تر پیش‌بینی شده بود، رقم کمتری را نشان می‌دهد.

کوک معتقد است علت بروز چنین وضعیتی،‌ ارزان‌قیمت بودن گوشی‌های هوشمند در بازار چین و فروش خوب چنین محصولاتی در سایر بازارها است. تیم کوک در مصاحبه‌ای با CNBC اعلام کرد افت تقاضای گوشی‌های آیفون در بازار چین به جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز مربوط می‌شود و شدت گرفتن این جنگ تجاری، تاثیر مستقیمی بر اقتصاد منطقه‌ی آسیا می‌گذارد. از سوی دیگر اپل نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش عرضه‌ ۳.۱ میلیونی آیفون اپل در بازار چین؛ اپل تحت فشار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..