تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معافیت سنی خدمت سربازی شامل چه کسانی می‌شود؟

مشمولان خدمت وظیفه عمومی که به دنبال استفاده از معافیت سنی هستند، می‌توانند در این گزارش از نحوه و شرایط آن مطلع شوند.

مطابق قوانین خدمت وظیفه عمومی، ۵ گروه می‌توانند از معافیت عفو مقام معظم رهبری (معافیت سنی) با توجه به مدرک تحصیلی و سن خود در خدمت وظیفه عمومی بهره‌مند شوند.

بر این اساس مشمولان وظیفه زیردیپلم، دیپلم و فوق دیپلم متولد تا پایان سال ۱۳۵۴، مشمولان لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۴ و مشمولان فوق لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۲، می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.

همچنین مشمولان فوق لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۲، دکتری غیرپزشکی متولد تا پایان ۱۳۵۰ و دکتری پزشکی و دامپزشکی متولد تا پایان ۱۳۴۴ نیز می‌توانند از معافیت سنی بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ مشمولانی که از سن آن‌ها بیش از ۵۰ سال سپری شده نیازی به درخواست معافیت ندارند و شناسنامه عکس‌دار مشمولان منوط براینکه تغییرات سنی وجود نداشته باشد، به منزله روشن بودن وضعیت وظیفه عمومی آنان است.

همچنین دارا بودن غیبت در این معافیت مانع استفاده از آن نمی‌شود و مشمولانی که غیبت دارند، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معافیت سنی خدمت سربازی شامل چه کسانی می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..