تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح توانمندسازی برای ۱۲۰ معلول افغان در پیشوا

رییس اداره بهزیستی پیشوا از اجرای طرح توانمندسازی مبتنی بر جامعه روی ۱۲۰ معلول افغان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ نجمعه اسماعیلی گفت: از جمله طرح هایی که برای اولین بار در اداره بهزیستی شهرستان پیشوا انجام شد طرح توانمند سازی مبتنی بر جامعه افاغنه است، که معلولیت آنها در حد شدید و یا خیلی شدید بود و از لحاظ وضعیت اقتصادی شرایط مناسبی نداشتند و پس از شناسایی افراد معلول خدماتی از سوی بهزیستی و با همکاری کمیساریای عالی امور پناهندگان همچون آموزش در خانواده، آموزش خارج از خانواده، توزیع وسایل کمک توانبخشی (ویلچر، سمعک، واکر و...)  ومعرفی آنها به بیمارستان در جهت جراحی های چشم، ارتوپد، گفتار درمانگر ،کاردرمانگر و پزشکان متخصص صورت گرفت.

رییس اداره بهزیستی پیشوا افزود: تشکیل شورای سالمندان از دیگر خدمات معاونت توانبخشی است که این طرح نیز برای اولین بار در پیشوا اجرا شده است.

وی گفت: منظور از سالمند کلیه افراد ۶۰ سال و بالاتر است و منظور از ساماندهی سالمندان، در واقع بهبود روش زندگی و ارتقاء کیفیت آنها و ایجاد رضایت از زندگی در سالمندان از طریق ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی است، که با توجه به موارد ذکر شده تاکنون ۲ دوره جلسات آموزشی خانواده، برنامه های پیشگیرانه از دیابت در سالن همایش های فرمانداری شهرستان برای این عزیزان برگزار شده است مانند ویزیت رایگان پزشک در یک دوره از دیگر خدمات این معاونت برای سالمندان است.

اسماعیلی افزود: ویزیت در منزل ضایعه نخاعی ها با همکاری شبکه بهداشت شهرستان برای اولین بار و ارائه خدمات پزشکی- روان شناسی و مددکاری نیز از مهم ترین اقدامات این حوزه بوده است.

وی گفت: بحث مناسب سازی ادارات و بازدید و سرکشی ادارت شهرستان در راستای سهولت در تردد معلولان نیز از جمله برنامه هایی است که به صورت مداوم در این معاونت در حال پیگیری است.

رییس اداره بهزیستی پیشوا افزود: منظور از مناسب سازی، آماده سازی محیط برای استفاده افراد کم توان جسمی و معلولان است تا بتوانند مانند افراد عادی از امکانات محیط استفاده کنند ،چرا که در صورت رعایت نکردن مناسب سازی محیط بزرگترین گروه اقلیت جامعه (معلولان و سالمندان (از حقوق شهروندی خود بی نصیب خواهند ماند و برای حضور در اجتماع با مشکلات جدی مواجه می شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح توانمندسازی برای ۱۲۰ معلول افغان در پیشوا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..