تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتمام مرمت بزرگترین خانه تاریخی زنجان تا اواسط سال آینده/ اعتبارات قطره ای موجب کندی روند مرمت شده است

ساعت: 11:39 منتشر شده در مورخ: 1397/11/07 شناسه خبر: 1452934

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مرمت خانه حکیمیان به عنوان بزرگترین خانه تاریخی زنجان تا اواسط سال آینده به اتمام می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: بازسازی و احیای خانه حکیمیان زنجان در حال انجام بوده و از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هر روز به عملیات بازسازی این خانه اضافه می شود،خاطرنشان کرد: این بنا یکی از موفقیت ترین بناها در حوزه مرمت، بازسازی و احیا محسوب می شود.

این مسئول از تبدیل این خانه به موزه فرهنگ عامه استان زنجان خبرداد و گفت: پس از بازسازی کامل سازمان مرکزی اجازه استفاده از این خانه به عنوان موزه فرهنگ عامه را می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: برای تبدیل این خانه به موزه فرهنگ عامه باید بنا تکمیل شود تا اعتبارات ملی تزریق شود.

رحمتی از اتمام بازسازی بنای خانه حکیمیان زنجان تا اواسط سال آینده خبرداد و گفت:اعتبارات قطره ای تزریق می شود و این امر موجب کندی فعالیت ها است.

وی با بیان اینکه سردر و هشتی این خانه ساخته شده است،افزود: کرسی چینی و سقف مجموعه نیز در حال حاضر کار می شود.

گفتنی است،یکی از خانه های تاریخی شهر زنجان که در محله حق وردی از محلات قدیم زنجان قرار دارد خانه حکیمیان است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار می رسد و سال گذشته به موجب تفاهم نامه بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی این خانه در قبال مرمت و احیاء به مدت 10 سال به میراث فرهنگی استان برای کاربری گردشگری و فرهنگی واگذار شده است.

این خانه تاریخی متعلق به ادیب عزیزالله حکیمیان است و بنا به بررسی ها و اطلاعات بدست آمده وی پزشک طب سنتی بوده است و گفته می شود اجدادش از شاگردان ابن سینا پزشک شهیر شرق زمین بوده است.

خانه تاریخی حکیمیان، با مساحت 1300 متر در آینده به یکی از مکان های دیدنی استان زنجان تبدیل خواهد شد،بنا بر مفاد تفاهم نامه، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با ثبت این اثر تاریخی در فهرست آثار ملی، موافقت کرده است.

 همچنین خانه حکیمیان پس از طی تشریفات قانونی در فهرست آثار ملی ثبت شد.

در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب در سال 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی-تاریخی کشور نام "خانه حکیمیان"  به شماره ثبتی 31772 در فهرست آثار ملی جای گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتمام مرمت بزرگترین خانه تاریخی زنجان تا اواسط سال آینده/ اعتبارات قطره ای موجب کندی روند مرمت شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..