تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مورفین؛ از تنگی نفس تا ایست قلبی از عوارض هولناک این ماده مخدر

هر آنچه از خطر‌های مرگبار مواد مخدر باید بدانید؛/ قسمت هفتم

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، این روز‌ها با  شیوع و گسترش انواع مخدر گیاهی و صنعتی، لزوم اطلاع رسانی در حوزه مواد مخدر گوناگون و مضرات عجیب و خطرناک آن بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود، به همین منظور حوزه کلینیک در نظر دارد، هر هفته یکشنبه‌ها اطلاعاتی مفید درباره خطر‌ات مصرف مواد مخدر مختلف را در صفحه علمی پزشکی در اختیار شما قرار دهد.

مورفین، دوایی که خود به درد تبدیل می شود/ از تنگی نفس تا ایست قلبی از عوارض هولناک این ماده مخدر/ سکته قلبی و کما با صرف بیش از حد مخدری به نام مورفین

جعفربای آسیب‌شناس اجتماعی و مدیر سابق معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ناکامی و شکست مهمترین علت روی آوردن افراد به انواع مواد مخدر از جمله مورفین گفت: افراد برای افزایش آستانه تحمل و اینکه از مشکلات و فشارهای ناشی از شکست رهایی یابد به سمت مسکن ها یا مواد مخدر پناه می برند.

وی افزود: بسیاری از معتادان علی‌رغم اینکه اعتیاد شدید دارند خود را معتاد نمی‌دانند و اغلب بیان می‌کنند که در فنی و مواد مخدر مصرف می کنند که در نتیجه آن فرد در باتلاق اعتیاد گرفتار شده است آن را نمی پذیرد که این مسئله موجب تاخیر در درمان و عوارض جبران ناپذیر آن می شود.

بیشتر بخوانید: «پان پراگ» چیست؟/ عوارض وحشتناک چهارمین ماده اعتیاد آور پُرمصرف جهان

مورفین، دوایی که خود به درد تبدیل می شود/ از تنگی نفس تا ایست قلبی از عوارض هولناک این ماده مخدر/ سکته قلبی و کما با صرف بیش از حد مخدری به نام مورفین عوارض روحی و روانی مورفین

مدیر سابق معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به عوارض ماده اعتیادآور مرفین گفت: مورفین از نظر روانی وابستگی شدیدی در فرد ایجاد می کند به طوری که فرد معتاد اراده خود را در برابر بسیاری از مسائل از دست می‌دهد و سست عنصر مشود و شخصیتی شکننده پیدا می کند.

بای اظهار کرد: مورفین یکی از داروهای مسکن قوی محسوب می‌شود که به شدت اعتیادآور است و به همین دلیل به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد این ماده مخدر به شکل قرص و مایع تزریقی در دسترس است.

بیشتر بخوانید:"تریاک" چیست؟ / باور‌های غلط درباره کاهش قندخون با تریاک

مورفین، دوایی که خود به درد تبدیل می شود/ از تنگی نفس تا ایست قلبی از عوارض هولناک این ماده مخدر/ سکته قلبی و کما با صرف بیش از حد مخدری به نام مورفین عوارض هولناک و مرگبار مخدری به نام مورفین

این آسیب‌شناس اجتماعی به عوارض جسمی مورفین اشاره کرد و گفت مورفین سلسله اعصاب را تحریک می‌کند و موجب بینایی ضعیف فرد می‌شود همچنین مشکلات تنفسی، تنگی نفس، آسم، سرفه های پیوسته، خمیازه های نامناسب، بی اشتهایی که نتیجه آن لاغری مفرط است و در برخی افراد  ایجاد رنگدانه های پوستی ممکن است بر اثر مصرف مورفین به وجود آید.

مدیر سابق معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: مورفین افزون بر آسیب ریه موجب آسیب به دستگاه گوارش و کبد می شود و عوارض حاد آن ایست قلبی، سکته، اختلال در گردش خون، ضعف ماهیچه ای و عضلانی، سرگیجه شدید و کماست.

بیشتر بخوانید: توهم؛ ارمغان تلخ این ماده مخدر صنعتی/ دستمالی که سیستم عصبی انسان را هدف قرار می‌دهد

مورفین، دوایی که خود به درد تبدیل می شود/ از تنگی نفس تا ایست قلبی از عوارض هولناک این ماده مخدر/ سکته قلبی و کما با صرف بیش از حد مخدری به نام مورفین اعتیاد بیخ گوش بیماران با مصرف بیش از نسخه پزشک مورفین

وی درباره این موضوع که برخی افراد پس از تجویز پزشک گرفتار اعتیاد به مورفین می شوند، گفت: در مواردی پزشکان برای تسکین بیمار مورفین تجویز می کند اما این دوز توصیه شده موجب اعتیاد فرد نمی شود اما اگر کسی خارج از تجویز پزشک به بهانه تسکین درد از مورفین استفاده کند نتیجه آن اعتیاد خواهد بود.

بای اظهار کرد: فرد چون پس از مصرف مورفین دچار حالت نشاط می شود و درد تسکین پیدا می کند میل به مصرف زیاد می‌شود و هر چه قدر بیش از دستور پزشک مورفین مصرف شود عوارض آن جدی تر خواهد بود و این کار موجب اعتیاد فرد می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مورفین؛ از تنگی نفس تا ایست قلبی از عوارض هولناک این ماده مخدر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..