تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمکی: پیگیری "فرار مالیاتی ¦

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر سعید نمکی، سرپرست وزارت بهداشت طی نامه به دکتر شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی بر نحوه اخذ مالیات از پزشکان، تعیین راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از فرار مالیاتی پزشکان شد؛ متن این نامه به شرح زیر است:

استاد ارجمند جناب آقای دکتر شهریاری 

رییس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

مستحضرید در روزهای اخیر، بحث‌ها و مصوباتی پیرامون نحوه اخذ مالیات از همکاران پزشک مطرح است که ضروری است مواردی را به استحضار حضرتعالی برسانم:

1- اینجانب با توجه به جایگاهی که در سالهای اخیر در سازمان برنامه و بودجه داشتهام و آگاهم که مالیات به خصوص در قحط سالی پیش رو، یکی از منابع پایدار دولت در تامین اعتبار دانشگاهها است و فرار مالیاتی نیز از دردهای مزمن نظام مالیاتی کشور است که متاسفانه از طرف افرادی که بالاترین درآمدها را دارند، بر دوش فرودستان کشور تحمیل میشود و یقینا همانگونه که در همه اصناف، شیوه فرار از پرداخت مالیات وجود دارد، بدون شک در جامعه پزشکی نیز نمی توان منکر عدم پرداخت مالیات واقعی توسط بعضی از همکاران شد.

2-واقفید که بخش عمدهای از خدمات پزشکان محترم در بخش دولتی و در بیمارستانهای دانشگاهی و در کلینیکهای تخصصی صورت میگیرد که در این مراکز امکان فرار مالیاتی وجود ندارد. این شبهه تنها میتواند متوجه بخش خصوصی بیرون از مراکز دولتی باشد. 

3-جامعه پزشکی به عنوان گروه مرجع و سرمایه اجتماعی در سالهای سخت، خالصانه در کنار مردم و مسئولین بوده که مدیریت پزشکی دفاع مقدس از نمونههای بارز این از خود گذشتگی و ایثار است.

متاسفانه طرح فراگیر این مبحث، موجی از بیاعتمادی در فضای عمومی کشور فراهم کرده که میتواند به تخریب این سرمایه گرانقدر اجتماعی و کم حرمت شدن چهرههای اصیل و خدوم جامعه پزشکی بینجامد که سالها از گرفتن حق مسلم و قانونی به همراه عمر و آسایش خویش نیز گذشتهاند و استمرار این نگرش میتواند به از دست رفتن این سرمایه گرانسنگ اجتماعی بینجامد.

لذا از حضرتعالی که از پیشکسوتان اندیشمند این حوزه بوده و هستید، تقاضا می شود به نحو مقتضی عزیزان را توجیه فرمایید که لااقل آنگونه که برای جلوگیری از فرار مالیاتی به همه اصناف و حِرَف میپردازیم، به جامعه پزشکی نیز بیندیشیم و با تعیین راهکارهای مناسبتر با کمک سازمان نظام پزشکی و انجمنهای علمی مربوطه از بدبینی نسبت به زحمت کشان خدوم این حرفه جلوگیری کنیم.

یقینا با درایت و کفایت جنابعالی و همکاران ارجمندتان در کمیسیون بهداشت و درمان، این مورد نیز همچون گذشته مدبرانه مدیریت خواهد شد.

توفیق حضرتعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمکی: پیگیری "فرار مالیاتی ¦»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..