تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بلاتکلیف ماندن پروژه‌های بهداشت و درمان روستا‌های قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، رضا سیار فرماندار قم عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در مسئله واگذاری اراضی شهرک شهاب به صنوف دیگر باید حقوق فعالان حوزه نشر حفظ شود.

فرماندار قم با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره استان در بخش بهداشت و درمان تأکید کرد: تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های بهداشت و درمان باگذشت ۵ سال از آغاز طرح توسعه کاملاً نیمه‌کاره و بلاتکلیف رها باقی‌مانده که در سطح روستا‌های استان این مشکل پررنگ‌تر است.

رضا سیار با بیان برخی از جانمایی‌های اشتباه در احداث مراکز درمانی در استان قم تصریح کرد: حقیقت این است که امروز اسم بیمارستان با ایجاد مزاحمت و ترافیک و سروصدا برای مردم ساکن همراه شده است که لازم است تدبیر درستی برای آن‌ها اندیشیده شود.

وی مشکلات استان قم در زمینهٔ تأمین زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: متأسفانه در زمینهٔ تأمین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی عملکرد استان در حد قابل‌قبول و رضایت‌بخش نبوده است.

فرماندار قم با اشاره به یکی از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی قم ابراز کرد: زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر در راستای اشتغال روستایی درزمینهٔ تولید فنس در منطقه حلجستان قم در نظر گرفته‌شده که تا ۱۵ نفر نیز ظرفیت اشتغال‌زایی در آن دیده‌شده است.

وی با اشاره به جهت‌گیری اقتصادی شهرک شهاب قم ادامه داد: از کل مساحت ۲۰۰ هکتاری شهرک شهاب فقط ۱۰ درصد به مبحث خدمات اختصاص داشته و مابقی این اراضی برای فعالیت‌های صنعتی و تولیدی اختصاص پیداکرده است.

مدیرکل صداوسیما مرکز قم نیز با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی قم در بخش چاپ و نشر گفت: قم در صنعت چاپ کتب عمومی رتبه دوم کشور و در زمینهٔ کتب دینی نیز رتبه نخست کشور را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر ادامه داد: در زمینهٔ واگذاری اراضی شهرک شهاب باید تدبیری اندیشیده شود تا از مجاورت صنایع آلاینده و واحد‌های چاپ و نشر کتاب جلوگیری به عمل آید، متأسفانه در شهرک شکوهیه قم مجاورت واحد‌های آلاینده و واحد‌های تولید مواد غذایی آزاردهنده شده است.

همچنین سید موسی حسینی کاشانی در این جلسه با انتقاد از فقر سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی قم نسبت به سایر کلان‌شهر‌های کشور اظهار داشت: زیرساخت‌های فرهنگی قم پایین‌تر از استاندار‌های کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برخی از معضلات فرهنگی موجود در قم ابراز کرد: بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی قم در مؤسسات مختلف منحصر و محصورشده و امکان استفاده از آن‌ها برای عموم مردم ممکن نیست.

حسینی کاشانی با تأکید بر برخی از مصادیق فقر فرهنگی استان قم در زمینهٔ زیرساختی و سرانه‌های فرهنگی تصریح کرد: استان قم نسبت به جمعیت ساکن در آن ازنظر زیرساخت و سرانه‌های فرهنگی قم از تمام استان‌های کشور پایین بوده‌تر و وضعیت بغرنج‌تری دارد.

وی کمبود سرانه و زیرساخت‌های فرهنگی در شهرک پردیسان قم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در شهرک پردیسان قم زیرساخت و سرانه‌های فرهنگی باوجود جمعیت ۱۴۰ هزارنفری ساکن در آن بسیار محدود و نگران‌کننده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به مشکلات شهرک چاپ و نشر گفت: متأسفانه در هیچ‌کدام از جلسات زیربنایی مربوط به این شهرک، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای بیان مشکلات و دغدغه‌های خود دعوت نمی‌شود.

حسینی کاشانی با انتقاد از تغییر کاربری و واگذاری اراضی شهرک چاپ و نشر قم به اصناف دیگر ادامه داد: نباید اجازه داد که هدفی که از شهرک چاپ و نشر از ابتدا تعیین‌شده تغییر کرده و فلسفه وجودی خود را از دست بدهد، بخش اصلی این شهرک باید همچنان در اختیار فعالان حوزه چاپ و نشر باشد.

وی عنوان کرد: ۱۰ درصد صنعت چاپ و نشر در بخش چاپ خلاصه‌شده و ۹۰ درصد آن در بخش‌های دیگر این صنعت تعریف می‌شود که امید می‌رود در شهرک چاپ و نشر قم نیز تدابیر درستی برای استفاده بهتر از خدمات و صنایع وابسته به چاپ و نشر اندیشیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز کرد: صنعت چاپ و نشر قم نیازمند حمایت دولت است، صنعت چاپ و نشر را نباید با صنایع صنعتی مقایسه کرد، استان باید بسته‌ای حمایتی برای استقرار فعالان چاپ و نشر در شهرک شهاب اختصاص دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز با انتقاد از استفاده اندک قم از اعتبارات ویژه شهر‌های مذهبی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر قم نسبت به شیراز و مشهد مقدار کمتری از اعتبارات ویژه شهر‌های مذهبی و گردشگری استفاده کرده است.

محمود سیجانی ظرفیت‌های گردشگری قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: استان قم علاوه بر ظرفیت‌های مذهبی دارای ظرفیت‌های گردشگری ویژه‌ای نیز بوده که باید برای توسعه و پویایی این صنعت در قم استفاده بیشتری از آن‌ها شود.

وی مسئله واگذاری بخشی از اراضی شهرک چاپ را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در شهرک شهاب قم صرفاً واحد‌هایی مستقر می‌شوند که مزاحم فعالان چاپ و نشر نباشند، تصمیم استان بر واگذاری ۵۰ درصد از اراضی این شهرک بوده و ۵۰ درصد دیگر همچنان در اختیار فعالان حوزه چاپ و نشر استان قم باقی می‌ماند.

تفاهم‌نامه‌های توسعه گردشگری سلامت قم خاک می‌خورد

همچنین یونس عالی پور در این جلسه اظهار داشت: گردشگری سلامت از رویکرد‌های اصلی استان در سیاست کلی توسعه و رونق گردشگری قم است.

وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در استان قم و سیاست‌های کلان استانی در این بخش افزود: سند توسعه استان بر مبنای توسعه و پویایی صنعت گردشگری و خدمات مربوط به آن پایه‌ریزی و تدوین‌شده است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بستر‌ها و ظرفیت‌های گردشگری سلامت موجود در استان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: بخش قابل‌توجهی از گردشگری قم در حوزه گردشگری سلامت بوده و سالانه تعداد زیادی گردشگری از کشور‌های مختلف دنیا به این منظور به قم سفر می‌کنند.

عالی پور با انتقاد از بی‌توجهی‌های صورت گرفته در زمینهٔ توسعه و پویایی گردشگری سلامت در استان قم ابراز کرد: تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته در زمینهٔ گردشگری سلامت بر زمین‌مانده و خاک می‌خورد.

وی با انتقاد از بی‌تفاوتی مسئولان در توسعه و پویایی گردشگری سلامت در استان قم ادامه داد: با روند کنونی موجود در استان نمی‌توان انتظار توسعه و پیشرفتی را در زمینهٔ گردشگری سلامت داشت، دستگاه‌های مختلف استانی باید به سهم و رسالت خود در توسعه گردشگری سلامت عمل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز با اشاره به استقرار واحد تولیدی در منطقه خلجستان گفت: برای استقرار واحد تولید فنس در بخش خلجستان زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع در نظر گرفته‌شده که مغایرتی با مباحث گردشگری ندارد.

حسن صبوری با بیان مشکلات پیرامون نام‌گذاری شهرک شهاب قم اضافه کرد: در سال ۸۷ نام شهرک شهاب به نام مرکز چاپ و نشر تصویب‌شده، اما بعد از سال ۸۹ رسماً نام این شهرک به شهرک چاپ و نشر تغییر نام پیداکرده است.

وی زون بندی جدید در شهرک چاپ و نشر را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در زون بندی جدید شهرک شهاب اراضی ویژه‌ای برای فعالان حوزه چاپ و نشر و اصناف دیگر مانند بنکداران و صنف سوهان‌پزان در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/الف

پروژه‌های بهداشت و درمان روستا‌های قم بلاتکلیف رهاشده است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بلاتکلیف ماندن پروژه‌های بهداشت و درمان روستا‌های قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..