تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴۰ درصد از سرطان ها قابل پيشگيري هستند

40 درصد از سرطان ها قابل پيشگيري هستند

خبرگزاري آريا – مديرکل دفتر مديريت بيماري‌هاي غيرواگير وزارت بهداشت با بيان اينکه ٤٠ درصد سرطان‌ها قابل پيشگيري هستند، مواردي که مي توان از وقوع سرطان پيشگيري کرد را تشريح کرد
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، دکتر افشين استوار همزمان با پويش ملي مبارزه با سرطان گفت: در سال هاي اخير بروز سرطان در سراسر جهان و همچنين ايران رو به افزايش بوده است که البته مهمترين دليلش افزايش سن جمعيت و افزايش اميد به زندگي بوده اما دو دليل عمده ديگر هم در اين زمينه به شيوه زندگي نامناسب و عوامل محيطي بر مي‌گردد.
وي افزود: هر چند بروز سرطان در ايران کمتر از متوسط جهاني است اما با توجه به روند رو به افزايش اين بيماري، بايد برنامه داشت.
دکتر استوار گفت : ترديدي نيست که بهترين راه براي مقابله با چنين روندي، مشارکت فعالانه سياستگذاران مختلف در حوزه سلامت و خارج از آن و حضور هميشگي مردم است.
وي ادامه داد: مردم با اتخاذ روش هاي خودمراقبتي بايد محافظ خود در برابر عوامل خطر بيماري‌ها باشند، از ديگر سو مسئولان نيز وظيفه دارند ضمن آموزش نظام مند شيوه هاي خود مراقبتي و ارائه خدمات مناسب فردي براي کنترل عوامل خطر، از ايجاد عوامل خطر جلوگيري و مردم را در برابر آنها محافظت و حمايت کنند.
استوار افزود: ۴۰ درصد سرطان ها قابل پيشگيري است و با رعايت مواردي از جمله پرهيز از مصرف دخانيات، فعاليت بدني منظم، ايده آل نگهداشتن وزن بدن، تغذيه سالم، محافظت در برابر عفونت ها، محافظت از پوست، رعايت اصول ايمني در منزل و محيط کار، رعايت سلامت رواني و معنوي زندگي، رعايت سلامت زندگي اجتماعي و مراجعه به پزشک در صورت دارا بودن علايم هشدار دهنده سرطان و فراموشي باورهاي نادرست به اين مهم دست يافت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴۰ درصد از سرطان ها قابل پيشگيري هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..