تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش شیوع هپاتیت B و C در کشور/ مردم به میزان کافی از حوزه بهداشت و درمان نفع نبرده‌اند

کاهش شیوع هپاتیت B و C در کشور/ مردم به مقدار کافی از حوزه بهداشت و درمان نفع نبرده‌اندسیدموید علویان رئیس اداره هپاتیت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: حوزه سلامت در کشور از پیشرفتی قابل توجه و چشمگیر برخوردار است به‌طوری که در برخی از حوزه‌ها همگام با سایر کشورهای پیشرفته، قدم‌هایی موثر برداشته شده و اقدامات خوب بهداشتی و درمانی در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروزه حوزه سلامت اجرایی نشدن سیاست‌ها و مصوبات موجود در کشور بوده و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی مختلف در ارائه خدمات بهداشتی درمانی شده است.

علویان اظهار کرد: کشور ما یک سری اسناد بالادستی دارد و رهبر معظم انقلاب سند بالادستی در حوزه سلامت را ابلاغ کرده‌اند که در آن برنامه‌های متنوع توسعه گنجانده شده است.

نباید تعارض منافع در هیئت پزشکی وجود داشته باشد

رئیس اداره هپاتیت کشور تأکید کرد: طی سالیان گذشته برنامه‌هایی مدون در حوزه سلامت مطرح شده است و موضوعاتی گوناگون در حوزه بهداشت و درمان در کشور وجود دارد اما متأسفانه موضوعات طوری بوده است که تا امروز مردم به مقدار کافی از برنامه‌ها  نفعی نبرده‌اند.

وی ادامه داد: نباید تعارض منافع در هیئت پزشکی وجود داشته باشد و اگر چنین مسئله‌ای ایجاد شود باید فرد رسیدگی کننده به این گونه مشکلات و تعارض‌ها مشخص شود.

علویان ادامه داد: برخی از برنامه‌های مهم حوزه سلامت کاهش میزان پرداختی از جیب مردم، ارائه خدمات بهینه در حوزه سلامت، توجه ویژه به موضوع بهداشت و کاهش هزینه‌های درمانی از جمله اقدامات انجام شده در کشورمان است.

رئیس اداره هپاتیت کشور گفت: یکی از مشکلات جدی ما این است که برخی از مسئولان اعتقاد راسخ به اسناد بالادستی ندارند و یا اشتراکی با تعارض طرح‌ها و دیگر برنامه‌ها دارند.

وی بیان کرد: برای اجرای سیاست گذاری باید مدیران کارآمد انتخاب شوند تا اسناد بالادستی که همه موارد را در خود جای داده است به زیبایی هرچه تمام‌تر در کشور اجرا شود.

علویان افزود: امروزه در ایران شیوع بیماری هپاتیت B وC نسبت به کشورهای همسایه کمتر شده و این مسئله نشان دهنده دسترسی مردم به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص بهداشت است.

رئیس اداره هپاتیت کشور یادآوری کرد: کاهش هزینه‌های درمانی یکی از موضوعات مهم و مطرح در کشورهای توسعه یافته است و ما نیز باید این گونه اقدامات را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش شیوع هپاتیت B و C در کشور/ مردم به میزان کافی از حوزه بهداشت و درمان نفع نبرده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..