تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رکوردشکنی مجدد بازار بازی‌های رایانه‌ای با افزایش ۱۸ درصدی سوددهی +تصاویر

رکوردشکنی مجدد بازار بازی‌های رایانه‌ای با افزایش ۱۸ درصد سوددهی +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت بازی‌های ویدئویی یکی (اگر نگوییم بزرگ‌ترین) از بزرگ‌ترین و سود آورترین بازار‌ها در سراسر دنیا شناخته می‌شود. این صنعت هرساله در حال رشد است و با فراگیر شدن هدست‌های واقعیت مجازی و قدرتمندتر شدن سخت افزار تلفن‌های هوشمند، این رشد افزایش چشمگیری پیدا کرده است. به تازگی انجمن تفریحات نرم‌افزاری (ESA) و گروه NPD که در حوزه آمارگیری از فروش بازی‌های ویدئویی تخصص دارد، گزارشی را منتشر کرده اند که نشان می‌دهد درآمد صنعت بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۱۸ و تنها در آمریکا رقمی معادل ۴۳ میلیارد دلار بوده و ۱۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد داشته است. از این میان ۷.۵ میلیارد دلار سهم فروش قطعات سخت افزاری و تجهیزات جانبی است که ۱۶ درصد نسبت به ۶.۵ میلیارد دلار سود سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است.

رکوردشکنی مجدد بازار بازی‌های رایانه‌ای با افزایش ۱۸ درصد سوددهی +تصاویر

سهم دیگر این بازار مربوط به نرم افزار‌ها، خرید نسخه دیجیتالی بازی و حق اشتراک‌ها است که سود آن به ۳۵.۸ میلیارد دلار می‌رسد و نسبت به سال گذشته با ۳۰.۴ میلیارد دلار شاهد رشد ۱۸ درصدی آن هستیم. در اطلاعاتی که از طرف ESA منتشر شده به نام و رقم فروش هیچ بازی اشاره نشده، اما تعدادی از عناوین پرفروش سال ۲۰۱۸ مانند Marvel Spider-Man، God of War برای پلی استیشن ۴، عنوان پرفروش Red Dead Redemption 2 و نسخه دیجیتالی Call of Duty: Black Ops 4 به طور حتم به این سوددهی بالا کمک کرده‌اند.

بر اساس جدول فروش NPD در ماه جون، کنسول Nintendo نیز تابستان بسیار خوبی را با فروش NES Classic و عنوان Octopath Traveler پشت سر گذاشت. با به روزرسانی سخت افزار Nintendo Switch، گروه NPD پیش‌بینی کرده اند که این کنسول ترکیبی در سال ۲۰۱۹ نیز سودآوری بسیار بالایی داشته باشد.

رکوردشکنی مجدد بازار بازی‌های رایانه‌ای با افزایش ۱۸ درصد سوددهی +تصاویر

بر اساس اطلاعات به دست آمده، بیش از نیمی از مجموع سود بازی‌های ویدئویی به بازی‌های موبایل تعلق دارد، بعد از بازی‌های موبایل، کنسول‌ها و راینه‌های شخصی (بازی‌های آنلاین و بازی‌های دیسکی) نیز سهم دیگر بازار را در اختیار دارند. طی چند سال اخیر افزایش درآمد در بخش کنسول و رایانه شخصی روندی مثبت داشته، اما عمده رشد و سوددهی مربوط به بازی‌های تلفن‌ها هوشمند می‌شود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود عمده درآمد بازار جهانی بازی‌های رایانه‌ای بر اساس مناطق مختلف نیز سهم آسیا باشد، دلیل آن جمعیت بالا قاره آسیا و شرکت‌های بزرگ گیمینگ در شرق آسیا است. بعد از آسیا قاره آمریکا شمالی، قاره اروپا و در نهایت آمریکا لاتین در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

رکوردشکنی مجدد بازار بازی‌های رایانه‌ای با افزایش ۱۸ درصد سوددهی +تصاویر

مدیر ESA اعلام کرد:" رشد چشمگیر اقتصادی در صنعت بازی‌های ویدئویی نشان دهنده ورود بیش از پیش این صنعت در زندگی و فرهنگ مردم است. نگاه ما در سراسر جهان به افرادی است که در پس زمینه زندگی خود، طرفداران پرشور و بازیکنان بازی‌های ویدئویی هستند. درحال حاضر بازی‌های ویدئویی به عنوان با نفوذترین شکل از صنعت تفریحات و سرگرمی شناخته می‌شود. "

همچنین Mat Piscatella تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدئویی در NPD اعلام کرد:" در سال ۲۰۱۸ یک رکورد شکنی دیگر در صنعت بازی‌های ویدئویی رخ داد و ما شاهد رشد ۱۸ درصدی در درآمدزایی این صنعت بودیم. فرقی ندارد در موبایل خود بازی کنید یا در خانه پشت رایانه شخصی و کنسول خود باشید، مردم با سنین مختلف جذابیتی در بازی‌های ویدئویی پیدا کرده اند که آنان را به سمت این سرگرمی می‌کشاند. بازی‌ها در هر پلتفرمی (کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و تلفن‌های همراه) رشد قابل توجهی داشتند، از طرفی درآمد به دست آمده از حق اشتراک‌ها و سیستم‌های استریم باعث می‌شود نیم نگاهی به ویژگی‌ها و آینده پر سود این دسته از سرویس‌ها داشته باشیم. "

گزارش از عبدالله مطیع

بیشتر بخوانید: اطلاعاتی جدید از فیس‌لیفت کادیلاک XT5 در چین فاش شد +تصاویر

انتهای پیام/

رکوردشکنی بازار بازی‌های رایانه‌ای



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رکوردشکنی مجدد بازار بازی‌های رایانه‌ای با افزایش ۱۸ درصدی سوددهی +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..