تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقوی: با رفتن کی روش قطعا ما ضرر خواهیم کرد/ برانکو برای فوتبال ما ارزش افزوده داشته است

تقوی: قبل از رفتن کی روش باید اطلاعاتش را بگیریم/ برانکو برای فوتبال ما ارزش افزوده داشته استمحمد تقوی مربی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد استعداد‌هایی که در فوتبال ایران وجود دارند گفت: ما در کشورمان استعداد‌های فوتبال بسیار زیادی داریم. دلیل اینکه لیپی دیگر در تیم ملی چین نماند این است که او متوجه شده در کشور چین استعداد فوتبال وجود ندارد. اما در کشور ما شرایط فرق می‌کند و استعداد‌های بسیار زیادی اینجا حضور دارند و ما به شکل کامل این استعداد را نزدیک به ۸- ۹ سال در اختیار کی روش قرار دادیم، اما خیلی کم در مورد این استعدادی که در فوتبالیست‌های ایرانی وجود دارد صحبت می‌شود.

هر موقع صحبت از تیم ملی می‌شود همه می‌گویند کی روش!

تقوی ادامه داد: هر موقع صحبت از تیم ملی می‌شود همه می‌گویند کی روش در حالی است که اگر این استعداد‌ها در کشور ما وجود نداشت کی روش از لیپی هم نتیجه ضعیف تری می‌گرفت. دیدیم که لیپی با آن همه پول و امکانات و لیگ پر هزینه نتوانست از چین یک مدعی بسازد، چینی که منظم و سیستماتیک در حال برنامه ریزی است. اما در کشور ما سرمایه‌های بی نظیری وجود دارند که به همراه لیگ کشورمان در اختیار کی روش قرار گرفته است، بدون اینکه هیچگونه مستندات و خروجی به فوتبال ما تحویل داده شود.

فدراسیون فوتبال بعد از رفتن کی روش نمی‌داند باید چه کار کند

او در مورد این موضوع که کی روش هیچ مستنداتی از این ۸ سال حضورش در ایران ارائه نداده است گفت: شما فرض کنید همین الان کی روش از تیم ملی فوتبال کشورمان رفت، فدراسیون فوتبال در این صورت نمی‌داند فردا باید چه کاری انجام دهد. هیچ مستندات و اطلاعاتی از جانب کی روش ارائه نشده است که به طور مثال بگوید با توجه به برنامه ریزی که در این ۹ سال انجام داده ام الان در این نقطه قرار داریم و برای رسیدن به یک نقطه بالاتر که هدف بعدی است، باید این مسیر را طی کنیم. اما کشور‌های قطر، امارات، کره جنوبی، ژاپن و... همه این کار را انجام داده اند و می‌دانند که الان این مربی که در حال کار کردن در کشورشان است چه برنامه‌ای دارد، الان در چه قسمتی از این برنامه ریزی حضور دارد، برای رسیدن به این نقطه چه کار‌هایی انجام داده است و برای رفتن به نقاط بالاتر باید چه کاری انجام دهد.

تقوی ادامه داد: همه‌ی کشور‌ها و فدراسیون‌های فوتبالشان می‌دانند برنامه شان چیست، اما در فدراسیون کشور ما چنین شرایطی وجود ندارد. ۹ سال تمام این موضوع مسکوت ماند و هیچکس نمی‌داند اگر فردا کی روش رفت تکلیف چیست و چه برنامه با چه گرایشی را باید در پیش بگیریم.

با رفتن کی روش قطعا ما ضرر خواهیم کرد

او در پاسخ به این سوال که با رفتن کی روش از تیم ملی ما ضرر می‌کنیم یا خود او گفت: شک نکنید که ما ضرر خواهیم کرد، اما این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که او طوری برنامه ریزی کرده است که ما ضرر کنیم. او که از نظر قراردادی پولش را گرفته است و برای این موضوع برنامه ریزی کرده بوده. این ماییم که احاطه کامل به قرارداد‌ها نداشته ایم. هیچ کمیته فنی بر کار کی روش نظارت نداشته و هیچ دستیار ایرانی که بعد‌ها بتوانیم از آموزش‌هایی که گرفته است استفاده کنیم در کنار او حضور ندارد. واقعا این یک قرارداد ترکمنچای است، چون منافع ملت و مردم را درنظر نگرفته ایم و هیچ دانش و ارزش افزوده‌ای برای ما به جا نگذاشته است.

برانکو برای ما ارزش افزوده داشت

تقوی در مورد زمان مربی گری برانکو ایوانکوویچ گفت: در زمان مربی گری برانکو ایوانکوویچ فدراسیون روی کار او نظارت کامل داشت و در کنار او هم سرپرست و دستیار ایرانی حضور داشتند. در آن ۳- ۴ سالی که حسین فرکی در کنار برانکو در تیم ملی حضور داشت بعد از آن دیدم که فرکی از آن تجربه و علمی که بدست آورده بود در تیم‌های باشگاهی ایران استفاده کرد و مربی موفقی هم بود. این یعنی برانکو برای ما ارزش افزوده ایجاد کرده است، اما درمورد کی روش ما فقط یک پولی را داده ایم و رفته و چیزی برایمان باقی نمانده است.

لیپی ابزار لازم را برای برتری برابر ایران نداشت

محمد تقوی در مورد تیم ملی چین و سرمربی این تیم لیپی گفت: لیپی مربی خوب و با فکری است، اما ابزار لازم برای بردن ایران را نداشت و از پیش تسلیم شده بود. با توجه به اینکه چند بازیکن اصلی تیمش مصدوم بودند مجبور شد از بازیکنان ذخیره استفاده کند و دیدیم که روی اشتباهات فردی گل‌ها را دریافت کردند، اما این موضوع چیزی از ارزش‌های فنی تیم ملی کشورمان کم نمی‌کند. قوی‌ترین و محکم‌ترین تیمی که تا اینجای جام با آن رو به رو شده ایم تیم عراق بوده و مشخص بود که چین نمی‌تواند به اندازه عراق تیم ما را اذیت کند.

تیم‌های مدعی جام ملت‌ها به شکل آگاهانه دست به جوانگرایی زده اند

او در مورد جوانگرایی تیم‌های مدعی جام گفت: تیم‌های مدعی جام ملت‌ها همگی به شکل آگاهانه در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در تیم هایشان جوانگرایی کرده اند. تیم‌هایی به مانند کره جنوبی و ژاپن، در ۳-۴ دوره اخیر پیش از آغاز جام جهانی این جوانگرایی را در جام ملت‌ها انجام داده اند و همینطور تیم‌های قطر و عربستان نیز همین مسیر را در پیش گرفته اند.

قطری‌ها فوتبال مدرنی در زمین ارائه می دهند

تقوی در مورد تیم ملی فوتبال قطر و عملکرد خوبش در این تورنمنت به علت برنامه ریزی که در فوتبال پایه شان انجام داده اند گفت: تیم قطر در مقابل تیم کره جنوبی و مسابقه‌های قبلش بازی بسیار زیبا و حساب شده‌ای را انجام داد. خیلی‌ها می‌گفتند تیم قطر نمی‌تواند مدعی این جام باشد، اما باید این موضوع را در نظر بگیریم تیم ملی فوتبال امید قطر در المپیک ریو با هدایت همین مربی که الان در جام ملت‌های حضور دارد عملکرد بسیار خوبی داشت. این موضوع نشان می‌دهد قطر نیز در حال الگو برداری از ژاپن است و یک مربی چندین سال است که از رده سنی پایین با این بازیکنان در حال کار کردن است و می‌بینیم که فوتبال مدرنی در زمین ارائه می‌دهند. در بازی مقابل کره دیدم که قطری‌ها در نیمه اول با یک استراتژی و در نیمه دوم با سبک دیگری فوتبال بازی می‌کرد. این تیم تا الان توانسته ۳ تیم عربستان، عراق و کره جنوبی که سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارند شکست دهد.

این تیم ژاپن، تیمی که همه تصور می‌کنند نیست

او در مورد دیدار تیم ملی کشورمان مقابل ژاپن در نیمه نهایی این تورنمنت گفت: ایران - ژاپن بازی مهمی برای تیم کشورمان محسوب می‌شود و رویارویی این ۲ تیم همیشه نفسگیر بوده است، اما این تیم ژاپن آن تیمی که همه تصور می‌کنند نیست و نقاط ضعفی دارد که قطعا هم خودشان و هم کادر فنی تیم ملی ایران از آن اطلاع دارند. ژاپنی‌ها خیلی برایشان مهم است که در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشند و به همین علت در تیمشان جوانگرایی کرده اند. آن‌ها در جام ملت‌ها به دنبال کسب تجربه هستند. ژاپن نظم بسیار بهتری نسبت به کره جنوبی دارد. تیم ما همیشه مقابل تیم‌هایی که بازیکنانشان با انگیزه هستند مشکل دارد به مانند دیدار مقابل تیم عراق.

بیشتر بخوانید:

ایران یک گام تا شکستن رکورد ۴۳ ساله/ خط آتش کی روش به سمت سامورایی‌ها

رکوردزنی تیم‌های ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

شگفتی سازان در سیاسی‌ترین بازی جام ملتهای آسیا/ عنابی ها در سودای فینال!

انتهای پیام/

صحبت‌های تقوی در مورد جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقوی: با رفتن کی روش قطعا ما ضرر خواهیم کرد/ برانکو برای فوتبال ما ارزش افزوده داشته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..