تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هم‌جواری با مشهد بزرگترین فرصت برای روستا‌های حریم است

هم‌جواری با مشهد بزرگترین فرصت برای روستا‌های حریم استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدهادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: روستا‌هایی که در داخل حریم شهر‌ها وجود دارند ماهیتی متفاوت با سایر روستا‌ها که در فواصل دورتری از شهر دارند.

وی گفت: وضعیت بهای زمین‌ها در روستا‌های نزدیک شهر، شانس اشتغال بیشتر در کلانشهر‌های نزدیک به این روستا‌ها و همچنین نزدیکی به سایر امکانات موجود باعث شده است که روستا‌های حریم شهر‌ها و به طور ویژه روستا‌های حریم شهر مشهد وضعیت به خصوصی داشته باشند.

 عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد افزود: متاسفانه بنا بر دلایل متعددی، تخلفات اراضی و سفته بازی و تبدیل غیرقانونی زمین‌های کشاورزی به کاربری‌های گوناگون در میان روستا‌های حریم کلانشهر مشهد به شدت دیده می‌شود.

وی گفت: در مناطق حریم شهر‌ها که مناطق به نوعی پیشرفته و توسعه یافته‌تر محسوب می‌شوند این تخلفات بیشتر به چشم می‌خورد. بین مدیریت روستا به شکل عمومی آن و روستا‌هایی که در اطراف شهر‌های بزرگ قرار دارند باید تفاوت وجود داشته باشد.

 نایب رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای پنجم افزود: بر اساس قانون تقسیمات کشوری ۱۳۸۴ هیچ تفاوتی بین روستای حاشیه شهر به طور مثال تهران یا مشهد با روستایی که در مناطق دور افتاده واقع شده است نداریم.

وی ادامه داد: این در صورتی است که بین روستایی که در حاشیه شهر بزرگی مثل مشهد وجود دارد و بیشتر نقش خوابگاهی برای شاغلین کارگری و خدماتی شهر را ایفا می‌کند با روستایی که طبیعت آن به صورت ارگانیک حفظ شده است تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

 مهدی‌نیا خاطر نشان کرد: چرخه اشتغال و در آمدزایی در روستا‌های حریم شهر‌های بزرگ مثل مشهد بر محور مجاورت این روستا‌ها با کلان شهر است.

انتهای پیام//ف.ح

 برنامه‌ریزی و هدایت درست فرصت‌ها، ضامن بهبود شرایط روستا‌هاست




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هم‌جواری با مشهد بزرگترین فرصت برای روستا‌های حریم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..