تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸۰ سکونت گاه روستایی وارد حریم مشهد شده اند

۸۰ سکونت گاه روستایی وارد حریم مشهد شده اندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قربانعلی عباس‌زاده مدیر مطالعات راهبردی طرح حریم مشهد گفت: در سکونتگاه‌های حریم شهر با رشد جمعیت چشم گیری مواجه هستیم لذا نرخ رشد جمعیت در این سکونتگاه‌ها درطی پنج سال گذشته بیش از پنج برابر رشد جمعیت در شهر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همواره طی ۵۰ سال گذشته از حیث سکونت و کار در مناطق پیرامونی شهر درخواست بالا بوده است، ادامه داد: هفت هزار واحد صنعتی در حریم شهر در حال فعالیت هستند که از این تعداد حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد به صورت غیر مجاز مشغول فعالیت هستند.

 عباس زاده با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار باغ ویلا فاقد مجوز در حریم شهر رشد کرده اند، ابراز کرد: پنج هزار واحد خدماتی فاقد مجوز نیز در حریم شهر به فعالیت خود را کلید زده اند. در شهر مشهد و همچنین اطراف آن با مسئله تقاضای بالای سکونت و کار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اگر شرایط حریم شهر کنترل نشوند در آینده نزدیک با فاجعه رو به رو خواهیم بود، گفت: حریم شهر امروزه نه تنها عاملی برای توسعه نیست بلکه خود از لحاظ آلودگی، عملکرد‌ها و ناهنجاری ها، آسیب‌های اجتماعی و ... تبدیل به چالش شده است.

عباس زاده افزود: با توجه به مسایل و مشکلات حریم شهری و قطع آب سددوستی در چند سال آینده یکی از بحران ها، بحران آب خواهد بود که مشهد باید با آن دست و پنجه نرم کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به عدم برنامه ریزی درست در خصوص روستا‌های حریم قادر نیستیم زیر ساختی سکونتگاه‌ها را تامین کنیم، ابراز کرد: در خصوص مسئله حریم با ناکارآمدی و ناهماهنگی دستگاه‌های ذیربط مواجه هستیم.

عباس‌زاده گفت: باید کنش‌گران منطقه‌ای را بشناسیم و از آنان در جهت بهبود شرایط حریم شهر استفاده کنیم.

انتهای پیام//ف.ح

جمعیت در  سکونتگاه‌ی حریم شهر درطی پنج سال گذشته بیش از پنج برابر رشد جمعیت در شهر بوده است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸۰ سکونت گاه روستایی وارد حریم مشهد شده اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..