تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان فوری میگرن با ماساژ روغن اسانس نعنا

 در مطالعه ای که سال 2015 انجام شد استفاده موضعی از ژل بر پایه منتول به طور موثری توانست سردرد شدید را تسکین دهید

 درمان سریع میگرن با روغن اسانس

هر کسی که میگرن را تجربه کرده باشد می داند که چقدر درد ناراحت کننده ای است  مسلما می خواهد هر چه سریعتر از شر آن خلاص شود. سوزش دردناک در یک یا هر دو طرف سر، حساسیت به نور، تهوع و استفراغ باعث می شود که تنها آرزویتان تمام شدن این درد باشد.

بیشتر بدانید : درمان میگرن با 3 روش غیر دارویی

به گفته دکتر سارا کریستال، متخصص مغز و اعضاب و مشاور پزشکی برای دردهای میگرنی، اغلب میگرن ها با استرس، تغییر چرخه خواب، عدم تعادل هورمونی و مصرف بیش از حد کافئین ، مصرف شکلات، پنیر مانده ، مواد غذایی حاوی مونوسدیم گلوتامات Monosodium glutamate یا به اختصار MSG ، نیترات و مواد افزودنی می تواند باعث ایجاد میگرن شوند. البته علت ایجاد میگرن در هر فردی متفاوت است.

مهم ترین عامل میگرن ژنتیکی است و هر شخص به عوامل به خصوصی حساسیت دارد بنابراین نمی توان برای درمان همه از یک نسخه استفاده کرد.

بنابراین داروهای بدون نسخه، داروهای تجویزی، درمان های گیاهی هر کدام برای یک سری افراد خاص تاثیر گذار هستند.

یکی از موثرترین درمان ای طبیعی برای میگرن ماساژ با روغن اسانس نعنا است. منتول menthol که ماده فعال اسانس نعنا است به بهبود سریع سردرد کمک می کند.

در مطالعه ای که سال 2015 انجام شد استفاده موضعی از ژل بر پایه منتول که در واقع حاوی اسانس نعنا بوده اند به طور موثری توانست سردرد شدید را تسکین دهید.

روغن اسانس نعنا

برای درمان میگرن با روغن اسانس نعنا باید به شکل زیر سرتان را ماساژ دهید :

چند قطره روغن اسانس نعنا را با روغن حامل مثل زوغن نارگیل مخلوط کنید.

پیشانی، گیجگاه و کناره های سر را با حرکات دورانی با انگشت اشاره و وسط برای چند دقیقه ماساژ دید.

اگر ماساژ بیش از حد دردناک بود و نمی توانستید تحملش کنید چند قطره اسانس نعنا روی دستمال کاغذی ریخته جلوی بینی بگیرید و چند نفس عمیق بکشید.

یا چند قطره روغن اسانس نعنا را روی کمپرس آب سرد زده روی پیشانی بگذارید.

بیشتر بدانید : عادت های اشتباهی که باعث میگرن می شوند

بیشتر بدانید : درمان موثر برای میگرن که بیماران پشت گوش می اندازند

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان فوری میگرن با ماساژ روغن اسانس نعنا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..