تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۳ قانون طلایی برای «نه گفتن» به کودکان

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بسیاری از والدین با کودکان خود به نحوی برخورد می‌کنند که اثرات منفی در آینده دیده خواهد شد؛ برای نه گفتن اینکه به کودک قوانینی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان محکم‌تر در این راه قدم برداشت.

برای نه گفتن به کودک حواس او را پرت کنید

این متخصص اطفال بیان کرد: وقتی کودک در حال انجام کاری اشتباه است، به او بگویید «بیا یک کار جدید کنیم» یا بگویید «بیا ببین دارم چه کار می‌کنم!»؛ تنها وقتی کودک در حال صدمه زدن به خود یا دیگری بود به او نه بگویید و از او بخواهید کاری را انجام ندهد، برای نگه گفتن به کودک از افعال مثبت استفاده کنید؛ مثلاً به جای اینکه بگویید  «با دست خیس کتاب را ورق نزن»، بگویید «دست هایت را خشک کن بعد کتاب را ورق بزن».

بیشتر بخوانید: چگونه به کودک خود نه بگوییم؟

قوانین نه گفتن به کودکان/محدودیت‌های کودک را اعلام نکنید

محتشمی ادامه داد: به‌جای اعلام محدودیت‌های کودک، با عمل خود آن را نشان دهید؛ مثلاً وقتی در حال به هم ریختن کمد برای پیدا کردن  لباس است، به جای اینکه بگویید «کمد را به‌هم نریز» بگویید «بعد از کارت کمد را مرتب کن». به فرزندتان حق انتخاب بدهید؛ به جای آنکه بگویید «نه امروز پارک نمی‌رویم» بگویید «به جای پارک رفتن می‌توانیم برویم دوچرخه سواری یا استخر، خودت یکی را انتخاب کن».

وی افزود: قوانین را برای کودک از قبل مشخص کنید تا مجبور نباشید مرتب به او نه بگویید، حرف خود را عوض نکنید؛ فرزندتان باید یاد بگیرد که نه، به معنی نه است و هیچ چیز نمی‌تواند این نه را عوض کند.

چگونه کودک را تشویق کنیم که به حرفمان گوش کند؟

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه برای تشویق کودک راه‌هایی متعدد وجود دارد، گفت:  تشویق باید متناسب با سن و سطح توانایی‌های کودک صورت گیرد، مثلاً زمانی که به یک کودک کم سن می‌گویید می‌بینم که کفش‌هایت را درست پوشیدی، این برای کودک تشویق تلقی می‌شود، اما برای یک بچه نوجوان این حرف یک توهین پنداشته می‌شود.

قوانین نه گفتن به کودکان/محدودیت‌های کودک را اعلام نکنید

بیشتر بخوانید: نه گفتن کودکان نشانه لج بازي است يا استقلال؟

محتشمی ادامه داد: تشویق کودک نباید به گونه‌ای باشد که شکست‌های گذشته را به او یادآوری کند؛ "فکر نمی‌کردم در ریاضی نمره خوبی بگیری، ولی گرفتی! "، شور و شوق فراوان از طرف والدین می‌تواند مانعی برای کودک محسوب شود، گاهی اوقات شور و شوق بیش از حد والدین فشاری زیاد به کودک می‌آورد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۳ قانون طلایی برای «نه گفتن» به کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..