تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار نسبت به بیکار شدن 20 هزار منبت کار ملایر

مدیر توسعه صنعتی و فناوری شهرک های صنعتی در خصوص توسعه زیرساختی شهرک مبل و منبت ملایر، گفت: با توجه به مشکلات مطرح شده، در یک بازه زمانی کوتاه مدت نمی توان همه مشکلات را حل کرد بنابراین مسائل و مشکلات باید اولویت بندی شوند.

طهمورث لاهوتی اشکوری در نشست تخصصی که با حضور مسئولین ملایر، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان و ملایر و فعالان عرصه تولید مبل و منبت برگزار شد، گفت: به زودی از سوی وزارت صنعت و معدن در بحث تبصره 18 تسهیلاتی برای واحدهای صنعتی و صنفی درنظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر واحدهای صنعتی، واحدهای صنفی نیز از این تسهیلات بهره مند می شوند، اظهارکرد: رویکرد این طرح، ایجاد اشتغال است و از محل تبصره 18، محورهای نوسازی واحدها، تکمیل واحدهای نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و تامین سرمایه در گردش مدنظر ماست.

مقرر شد این طرح در مناطق غیربرخوردار با یارانه 4 درصد و در مناطق برخوردار با یارانه 6 با تنفس یک ساله و بازپرداخت 4 تا 5 ساله در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

در بودجه 97 مبلغی برای تسهیلات واحدهای صنعتی، 20 هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی پیش بینی شده بود که در گام اول حدود 20 درصد آن تامین شد و امیدواریم با پیگیری نمایندگان در بودجه 98 هم در تبصره 18 از واحدهای صنعتی حمایت لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی و صنفی ملایر از این فرصت استفاده کنند، ادامه داد: حوزه های صنفی برای تأمین مواد اولیه واردات چوب از طریق سامانه مربوطه صنعت و معدن پیگیر این تبصره و طرح باشند.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی که در طول سال های گذشته ماشین آلات آنها فرسوده شده نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند، همچنین شهرک های ملایر که نیازمند تجهیز، بازسازی و نوسازی هستند، از این فرصت استفاده کنند.

در ادامه نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی و دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه امتیازات و اولویت های هنر مبل و منبت ملایر و تلاش هنرمندان این بخش باعث شد تا ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شود، گفت: ثبت جهانی مبل و منبت ملایر در پرونده میراث فرهنگی درحال پیگیری و انجام است.

محمد کاظمی با بیان اینکه تحریم ها صنعت و تجارت ما را دچار مشکل کرده است، افزود: متعاب این امر واردکنندگان چوب در بحث مبل و منبت نمی تواند از امتیار ارز استفاده کنند. اگر برای واردات چوب اگر تسهیلاتی اعمال نکنیم، در ملایر حدود 20 هزار نفر بیکار می شوند، از سوی دیگر ایجاد نمایشگاه دائمی مبل و منبت در ملایر برای توسعه و رونق بیشتر این هنر- صنعت ضروری است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار نسبت به بیکار شدن 20 هزار منبت کار ملایر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..