تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح انتخابات استانی عامل پیروزی صاحبان ثروت و قدرت

امام جمعه صفادشت گفت : تأثیرگذاری کانون‌های ثروت و قدرت در انتخابات مجلس از مهمترین مشکلات طرح استانی شدن انتخابات  است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ حجت الاسلام حسینی به طرح استانی شدن انتخابات مجلس و ایرادهای اساسی آن اشاره و تأکید کرد: طرح استانی شدن انتخابات مجلس، یکى از مهم‌ترین موضوعات بحث‌برانگیز یک دهه اخیر مجلس شــوراى اسلامی است که سابقه طرح آن به سال ۱۳۷۸ مربوط می‌شود و باگذشت ۱۹ سال از نخستین سال ارائه آن در مجلس شــوراى اسلامى، تاكنون نتوانسته است از مرحله طرح فراتر رفته و به قانون تبدیل شود.
امام‌جمعه صفادشت ادامه داد: مغایرت روح كلى حاكم بر طرح با اصول دموكراســى و تمرکززدایی، امــكان ظهور دیكتاتورى انتخاباتى، كاهش مشــاركت مردمى، حذف اقلیت‌های قومی و مذهبی، ایجاد دوقطبی سازی در جامعه، قطع صدای مناطق محروم در حاکمیت بخشی از مشکلات استانی شدن انتخابات مجلس است.
حسینی تأثیرگذاری کانون‌های ثروت و قدرت در انتخابات را از دیگر اشکالات واردشده به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اعلام کرد و گفت: درصورتی‌که این طرح تصویب و اجرایی شدن شود، افراد متدین، کارآمد و مردمی از گردونه انتخابات حذف خواهند شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش صفادشت بابیان اینکه با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات، آن‌هایی که به کانون‌های ناسالم ثروت و قدرت دسترسی دارند، با پول پاشی که انجام می‌دهند، پیروز انتخابات خواهند شد افزود: طرح استانی شدن انتخابات افراد متدین، کارآمد و مردمی از گردونه انتخابات حذف خواهند شد.
حجت‌الاسلام حسینی افزود: ازآنجاکه در چنین سازوکاری، اقلیت‏ها (اعم از اقلیت سیاسی، قومی و مذهبی در استان) حذف می‏شوند، سطح بالایی از تنازعات سیاسی، مذهبی و قومیتی در استان‌ها به وجود خواهد آمد.
 امام‌جمعه صفادشت معتقد است در طرح استانی شدن انتخابات مجلس وقتی مردم در یک حوزه انتخابیه به فردی بیشتر رأی می‏دهند اما از آن حوزه انتخابیه فرد دیگری به پشتیبانی رأی مرکز استان انتخاب می‏شود طبیعی است که باعث ایجاد نارضایتی شدید در مردم آن منطقه می‏شود و اینکه انگیزه حضور مردم برای مشارکت در انتخابات را هم کاهش خواهد داد.
 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح انتخابات استانی عامل پیروزی صاحبان ثروت و قدرت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..