تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف سازه ها و آثار معماری باستانی در شهرری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما دکتر سعادتی با اشاره به کشف سازه ها و آثار معماری باستانی در این کاوش گفت : پس از کشف دو خمره تاریخی در این پروژه ، دستور توقف عملیات عمرانی از سوی اداره میراث فرهنگی صادر و مراحل کاوش در این محل آغازشد.
وی افزود : در جریان این کاوش‌ها، محدوده تاریخی جدیدی نمایان گردید که طبق کارشناسی های اولیه ، تعدادی اشیا و آثار معماری تاریخی از جداره و فضای پیرامونی بنا بدست آمد.
سعادتی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود این آثار و معماری مربوط به دوران سلجوقیان باشد گفت: در این کشف جدید شاهد وجود یکسری تاسیسات و سیستم های قدیمی مربوطه فاضلاب درون شهری در ایران کهن هستیم .
وی در خصوص کشف اشیاء قیمتی در این مکان تاکید کرد : تاکنون شی یا آثار تاریخی گران‌قیمت کشف نشده و خمره‌ها وسیله نگهداری آذوقه در آن زمان بوده است.
مدیرمرکز باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز با اشاره به اینکه نتیجه قطعی بررسی و تحقیق در حوزه محدوده تاریخی جدید ری تا یک یا دو ماه آینده مشخص می شود، افزود : کشف آثار تاریخی موضوع جدیدی نیست و کاوش ها باید در این منطقه ادامه داشته باشد
قدیر افروند اظهار داشت : برش‌هایی که در چاله‌های این محوطه به چشم می‌خورد، دارای قطعات سفال و آجر و امثال آن هستند که از نظر باستان‌شناسی ارزش فراوانی دارند
وی به اهمیت کشفیات آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: کشف آثار تاریخی موجب آشنایی هنرمندان، مورخان، با تاریخ، نوع هنر و ساختار زندگی در گذشته می شود که برای نوشتن تاریخ تمدن، فرهنگ و هنر به آشنایی و دانستن فرهنگ و هنر گذشته به انها نیاز داریم
افروند با بیان اینکه از قرون اولیه تا حمله مغول، دوران اوج رونق فرهنگی و تمدن ری به شمار می ‌رود، یادآور شد: آثار تاریخی ری عمدتا مربوط به دوران قرون اولیه تا سلجوقیان است که بر اثر زلزله ‌های متعدد، حملات مختلف و جنگ‌ ها در طول تاریخ دچار آسیب شده اند .
شهرستان ری که در سه دوره زمانی پایتخت ایران بوده به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد کوه به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
                                                           



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف سازه ها و آثار معماری باستانی در شهرری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..