تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مکان‌یابی غلط برای سطل‌های زباله در شهر بوکان و چند نکته

ساعت: 12:35 منتشر شده در مورخ: 1397/11/06 شناسه خبر: 1452527

هر روز شاهد توده های عظیم آشغال ها بر روی معابر شهری می باشیم که این خود یعنی کشاندن حشرات و حیوانات وحشی به داخل شهر یعنی آوردن بیماری به دست خودمان و نابودی سیمای شهر و همچنین به خطر افتادن شهروندان بوکانی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، یکی از رایج ترین اشتباهات در شهرها این است که به جای گذاشتن سطل های زباله در مکانی که دسترسی به آن برای عموم شهروندان در محله ها آسان باشد، آن را در جایی قرار می دهند که بتوان به راحتی آنها را تخلیه کرد. نتیجه این انتخاب،معابر و خیابان های پر از زباله و سطل های خالی است. زیرا مردم برای یافتن سطل زباله راهشان را کج نمی کنند و به خودشان زحمت نمیدهند.

برای تصمیم گیری در مورد این که سطل زباله باید در چه جایی قرار گیرد ، توجه به برخی موارد ضروری به نظر می رسد. به طور مثال ، موقعیت مکانی آنها بایستی بر روی یک نقشه بزرگ در محل ثبت شوند. همچنین نوع و میزان زباله در این مکانها باید متناسب با تعداد سطل های زباله باشد. علاوه بر این ، بهتر است با افراد هر محل به ویژه ماموران شهرداری راجع به مشکلات احتمالی که با آن مواجه اند صحبت شود تا مشخص شود چه تعداد سطل زباله و در چه مکان هایی مورد نیاز است.

یافتن یک مکان مناسب برای سطل های زباله در نقاط مرکزی شهر آنگونه که به نظر می رسد کار ساده ای نیست. این امر تا حدودی ناشی از کاربردهای مختلف سطل زباله پارکی در محل های مختلف می باشد.
سطل های زباله ای که در سطح شهر قرار می گیرند باید به گونه ای مکانیابی شوند که دسترسی به آنها آسان باشد و به زیبایی شهر از نظر بصری نیز آسیبی نرساند و همچنین مشکلات بهداشتی ایجاد ننماید.

بهترین مکان برای سطل زباله جایی است که تردد زیادی در آن جریان دارد. مانند تقاطع های شلوغ نزدیک به گذرگاه های عابر پیاده ،رستوران ها و اغذیه فروشی ها ، ایستگاه های اتوبوس ، مراکز خرید ، اطراف ورودی ساختمان های مهم (ادارات ، فروشگاه های بزرگ ، مجتمع های مسکونی) و نزدیک به سایر مبلمان شهری در خیابان نظیر نیمکت پارکیها کیوسک های تلفن و ….

تعداد سطل زباله مورد نیاز برای یک محل به تعداد کاربران ، مقدار زباله تولید شده در کاربری های مختلف بستگی دارد.

به طور کلی سطل های زباله پارکی باید در مکان مناسبی قرار بگیرند و قابل دید باشند. بدون آنکه بیش از حد به چشم بیایند.

در حاشیه خیابان ها می تواند سطل های زباله پارکی را به صورت خطی و در فاصله ۳۰ متر از یکدیگر قرار داد ولی تعداد آنها را باید در جلوی رستوران های بزرگ ، سینماها و مراکز اغذیه ای بیشتر کرد.

این مشکل بزرگ در شهر بوکان زیاد به چشم می خورد برای مثال بسیاری از سطل های آشغال اصلا کاربرد ندارند ولی اگر همین سطل آشغال ها را در دیگر نواحی شهر قرار می دادند کاربردشان به کلی سیمای شهر را تغییر می داد.

هر روز شاهد توده های عظیم آشغال ها بر روی معابر شهری می باشیم که این خود یعنی کشاندن حشرات و حیوانات وحشی به داخل شهر یعنی آوردن بیماری به دست خودمان و نابودی سیمای شهر و همچنین به خطر افتادن شهروندان بوکانی.

اینکه بگوییم کلا تقصیر شهرداری است نیز درست نمی باشد ابتدا باید از خودمان شروع کنیم برای مثال در موارد مکرری دیده‌ایم که نایلون هایی که برای سطل آشغال استفاده می کنیم خیلی نازک هستند و این باعث می شود که این نایلون ها زود سوراخ شوند و شیرآبهای آلوده در معابر سرازیر شوند که بوی نامطبوعشان روح و روان انسان را آزار می دهد.

پس بیایید شروع کنیم و برای رسیدن به شهری ایده‌آل تلاش کنیم.

شهرمان زیباست٬ زیباترش می کنیم

* محمد محمدنژاد

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مکان‌یابی غلط برای سطل‌های زباله در شهر بوکان و چند نکته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..