تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش ۵۰ درصدی ادغام و اکتساب در MENA و در سال ۲۰۱۸

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، دو ادغام از سه ادغام بزرگ سال، ادغام بانک‌ها بوده‌اند. ادغام «بانک سعودی بریتانیا» با «الاول بانک» به ارزش ۵ میلیارد دلار، بزرگترین ادغام سال ۲۰۱۸ در منطقه نام گرفت. همچنین تملک بانک ترکیه‌ای «دنیز» از سوی «بانک ملی دوبی» به ۳.۲ میلیارد دلار، سومین M&A بزرگ منطقه بود. فروش بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری دولتی ابوظبی «مبادله» به شرکت ژاپنی «سونی» ۳.۷ میلیارد دلار بود که دومین M&A بزرگ سال نامیده شد.

در بخش بازار سرمایه این گزارش، انتشار اوراق جدید در سال ۲۰۱۸ با ۴۲ درصد افزایش نسبت به ۲۰۱۷ مواجه شد و به ۹.۴ میلیارد دلار رسیده است.

اما عرضه اولیه سهام در این مدت با کاهش ۵۲ درصدی تنها ۲.۱ میلیارد دلار بوده است که حدود ۷۶۰ میلیون دلار آن، مربوط به عرضه اولیه سهام شرکت «آلمینیوم قطر» در بورس قطر بوده است.سهامی که تنها شهروندان قطری امکان خرید آن را داشتند.

در مبحث «ورودی سرمایه» ادغام و اکتساب و از بین کشورهای غیر عرب، شهروندان فرانسه، چین و اتریش بترتیب با ۱۴، ۱۲ و ۱۱ درصد، ببشترین آورده را داشتد. در بین سرمایه‌گذاران عرب، شهروندان امارات، مراکش و عربستان بترتیب با ۵۵، ۱۰ و ۸ درصد بیشترین مشارکت را داشتند.

بیشترین میزان «خروج سرمایه» ادغام و اکتساب و در بین سرمایه‌گذاران عرب، سرمایه‌گذاران امارات، عربستان و لبنان بترتیب با ۵۱، ۲۴ و ۱۸ درصد، بیشترین ادغام و اکتساب در خارج از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را انجام دادند. در این گزارش سه کشور ترکیه، سوئیس و ایالات متحده بترتیب با ۱۹، ۱۷ و ۱۴ درصد، بیشترین میزان M&A از طرف کشورهای عرب را به خود جذب کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش ۵۰ درصدی ادغام و اکتساب در MENA و در سال ۲۰۱۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..