تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانستنی‌هایی درباره سن شروع قاعدگی/ «بلوغ زودرس» چه عوارضی دارد؟

قاعدگی زودرس چه خطراتی دارد؟سارا خداپسند متخصص زنان و زایمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شروع دوره‌های قاعدگی از سنین پایین می‌تواند منجر به بروز خطراتی در آینده برای خانم‌ها شود؛‌ آغاز قاعدگی در سنین کمتر از ۱۲ سال، خطر بیماری‌های قلبی و سکته را برای سال‌های بعد افزایش می‌دهد؛ با توجه به اینکه بیماری‌های قلبی عروقی دلیل اصلی مرگ و میر و ناتوانی در سراسر دنیاست، توجه به علل بروز آن‌ها امری حیاتی است.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: اگرچه بسیاری از فاکتور‌های دخیل در بروز بیماری‌های قلبی عروقی، مانند چاقی، پرفشاری خون و مصرف سیگار شناخته شده هستند، اما هنوز قطعاتی از پازل علل این بیماری‌ها، ناشناخته باقی مانده است؛ فاکتور‌های وابسته به سیستم تولید مثل، مانند یائسگی زودرس، قاعدگی زودرس، عوارض حاملگی، سقط و برداشتن رحم، برای مدت طولانی با بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: خطرات قاعدگی زودرس در دختران

خداپسند با اشاره به ارتباط یائسگی زودرس با افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، گفت: علاوه بر یائسگی، سقط جنین نیز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر را افزایش دهد؛ شواهدی متعدد مبنی بر ارتباط مشکلات سیستم تولید مثل و بیماری‌های قلبی عروقی وجود دارد، اما میزان و عمق ارتباط این ۲ هنوز دقیقا مشخص نیست.

وی ادامه داد: ریسک بروز بیماری‌های قلبی عروقی در زنانی که برای اولین بار در ۱۲ سالگی یا کمتر قاعده شده‌اند، ۱۰ درصد بیشتر از زنانی است که در سن ۱۳ سالگی یا بالاتر این تجربه را داشته‌اند؛ قاعدگی زودرس نه تنها باعث بروز بیماری قلبی عروقی می‌شود بلکه بیماری‌هایی دیگر را به دنبال دارد، خوب است بدانید  بلوغ زودرس و در نتیجه قاعدگی زودرس، باعث افزایش خطر افسردگی در بزرگسالی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چه زمانی قائدگی نامنظم نگران کننده است؟

این متخصص زنان و زایمان یادآوری کرد: مطالعات اخیر نشان می‌دهد دخترانی که بسیار زودتر از موعد به سن بلوغ وارد شده و دچار قاعدگی زودرس می‌شوند، با افزایش احتمال ابتلا به افسردگی روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/

خطرات قاعدگی در سنین کمتر از ۱۲ سال



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانستنی‌هایی درباره سن شروع قاعدگی/ «بلوغ زودرس» چه عوارضی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..